Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A MÁV-ot miért nem adják el...

A MÁV-ot miért nem adják el az ÖBB-nek?

Figyelt kérdés

A MÁV Cargot anno eladták nekik és láthatólag jobbá tették a céget.


A a Rail Cargos mozdonyvezetők 100 ezer forinttal is többet keresnek, mint a Mávos,Gyseves társaik.Nem beszélve a többi alkalmazottról,logisztikai szakértőkről.



Ilyen alapon a MÁV megmaradt részét is el kellene adni.

A MÁV minden járatért kap az államtól támogatás, közszolgáltatási díjat, ezt az ÖBB is megkapná.Viszont hatékonyabban használná fel a forrásokat.


A MÁV hálózatot elsősorban automatizálni kellene, elektronikus jegyrendszer,+ peronra beléptető kapuk.Máris megszűnne az égető munkaerőhiány, ami a jegyvizsgálást jellemzi.

Hollandiában csak a magas szintű vonaton vannak kalauzok,az IC-ken, a többin nincsenek.Ugyanis ott beléptető rendszer van a peronokhoz, úgy kell elképzelni, mint a BKV beléptetőt.Az ellenőrzés meg szúrópróbaszerűen zajlik, viszont sokkal alacsonyabb a munkaerőköltsége, mintha minden járaton lenne kaller.



Aztán, a MÁV-nak óriásira duzzadt az adminisztrációs állománya (HR, pénzügy, beszerzés....stb).Egy osztrák menedzser valószínűleg felére csökkentené az állományt.Vagy, kiadná külsős szolgáltató cégnek.



A megspórolt pénzből pedig lehetne bért fejleszteni a kritikus területen, főleg a mozdonyvezetők,forgalom irányítók területén.



A MÁV nem ért a 21. századi vasúti közlekedéshez, a 60-as 70-es években voltak a csúcson.Az a baj, ott is ragadtak.


2018. dec. 16. 14:33
 1/4 anonim ***** válasza:
És az ÖBB-nek ebben mi lenne a biznisz? Az elavult járműparkot le kell cserélni, a hálózatot fel kell újítani stb.
2018. dec. 16. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Lehet csak tudnak valamit az osztrákok, vagy egyszerűen náluk nem folyik úgy el a pénz, mint a magyar állami vállalatoknál.
2018. dec. 16. 15:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:

Amilyen "jó" állapotban van a hazai vasúthálózat, járműpark és minden, ami hozzá kapcsolódik, hát nem sokat adnának érte....


Nem beszélve arról, hogy jóformán nincs is bevétele a magyar vasútnak, hiszen rengeteg az ilyen-olyan kedvezményezett, diák, nyugdíjas, MÁK-os cigós-nagycsaládos stb.


Nem is csoda, hogy megrekedt a retro szintjén.


Inkább az a csoda, ha még működik azzal a néhány szakemberrel, akik még nem mondtak fel meg azzal a pár utassal aki teljes árú jegyet vesz.


Kallernak is sokkal többen mennének, ha nem lennének napi szintű atrocitások a vonatokon, mert a sok kisebbségi még azt a keveset sem hajlandó kifizetni, ha nem kellene orrba-szájba menni, cűgölni a nehéz táskát, a nem mindig működő kütyükkel és a sok vizsga, felesleges adminisztráció stb.


Aki nincs benne, az el sem tudja képzelni, hogy mi van ma, de az is tuti, hogy ha felvásárolná az ÖBB, akkor már nem lenne elég a magyar nyelvtudás és sok idős, nyugdíjközeli vasutas már nem bírna megfelelni az ennél is magasabb elvárásoknak!

2018. dec. 16. 16:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
Nem kellene nekik a sok ingyenélő, milliókat kereső nagykutya. A jegyvizsgálókat megfizetnék, normális jegykezelőgépekkel látnák el őket stb. Nem az utasokkal van a legtöbb baj, hanem az okos főnökökkel, és a használhatatlan "kütyükkel."
2018. dec. 16. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!