Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mivel nagyon egészségtelen...

Mivel nagyon egészségtelen Budapesten (is) a levegő, ezért nem lenne már időszerű végre az autók legalább felét kitiltani addig, amíg nem tisztul meg a levegő?

Figyelt kérdés
Értem én, hogy kényelem, de nem hiszem, hogy annak fontosabbnak kéne lenni, mint a légúti megbetegedések elkerülése.
2018. nov. 11. 00:30
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
0%

#6

Ha nem értesz hozzá, nem kellene beleszólnod.

A levegő szennyezőanyag mennyiségét sok összetevőre mérik és nézik. A jelenlegi helyzetben a legnagyobb gondot a nagyon kis szemcseméretű, porszerű szennyezés mennyisége okozza, nem a nitrogén-oxidok vagy más gázok, amik pl. az autók kipufogó gázaival kerülnek a levegőbe. A szmognak már a múlt század eleje óta tudják, hogy két fő fajtája van, az egyik az inkább az autók okozta és hasonló szennyezések ereménye, a másik viszont pont a fa és széntüzelés következménye. Ettől még más szennyezőanyagok is vannak a város levegőjében, azoknak is lehet magas a koncentrációja, de jelenleg a bajt a szálló por ezen részecskéinek túlzott mennyisége okozza. Ha most leállna a teljes közlekedés és csak elektromos járművek mennének, de mellette nem változna az időjárás és fűtenének az emberek ugyanúgy, ugyanazokkal a módokkal, akkor semmit nem javulna a levegő.

A távhő szolgáltatás és a gázfűtés nem azért terjedt el a városokban, mert annyival olcsóbb volt. hanem pont mert a helyi szennyezőanyag kibocsátást - a füstöt, kormot a levegőbe - azt lecsökkentette. Az utóbbi évtizedekben, amikor megnőtt a gáz ára, az emberek újra elkezdtek kandallókat, vegyes vagy fa tüzelésű kályhákat használni. Ennek meg is van a következménye - ezt érezni most.

Normál esetben, amikor elég erős a levegő áramlása és a megfelelő mennyiségű nedvesség is kimossa a porszennyezést, akkor ez elfogadható mértékű maradhat. De ilyenkor igenis oda kellene figyelni arra, hogy akinek van más lehetősége, az azt használja.

Ahogyan ma már a többség elfogadja, hogy másféle szmogriadó esetén korlátozni kell az autók közlekedését, úgy azt is fel kellene ismerni, hogy ilyenkor meg önként kellene mással fűteni HA van rá lehetőség. És bár szokásod szerint meg sem próbáltad megérteni, de az a mondat pont erről szólt. Akinek van gázfűtése, de most inkább a kandallóval vagy kályhával fűt, az hagyja abba pár napra, használja a gázt és akkor, ha ezt mindenki így teszi - akinek van választása - akkor javul a levegő. Mert ne megy ki annyi füst és korom, szállópor a levegőbe.

Örülök hogy segíthettem.

2018. nov. 11. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
0%

#10

Az egyedi fűtéseknél nem megoldható, a kibocsátott szennyezőanyagok miatt. Ellenben ha a távfűtéshez használnánk, akkor jó lehetne. Egy nagy rendszerben már megoldható - és megoldandó feladat az, hogy az égéstermékeket teljesen leválasszák és se a por, se más ne szennyezze annyira a környezetet.

Arról nem is beszélve, hogy a méretek is akadályt jelentenek. Csak 1 hétre való bála mennyisége is hatalmas, ráadásul fedett, száraz helyen kellene tárolni őket, hogy ne legyen az elázott bálák miatt akkora energiaveszteség.

2018. nov. 11. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 Alex Fly ***** válasza:
@11: akkor már csak a PM10 és főleg a PM2.5 kifejezésekkel kellene tisztában lenned: ezek jelentik a levegőben levő finom ill. ultrafinom port, ami a természetben nem fordul elő, így a szervezet képtelen védekezni ellenük -és ezek gyakorlatilag 100%-ban a gépjárművek (elsősorban a dízelmotorosok) termékei. Ilyen részecskéket semmiféle fa- vagy széntüzeléssel nem fogsz előállítani...
2018. nov. 11. 18:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:

#13

Nem vagyok a wikipédia híve, de az a legegyszerűbb ilyen esetekben, így azt idézem neked:

"Egészségügyi szempontból a 10 illetve a 2,5 mikronos határnak van jelentősége. Ezekre a PM10 és a PM2,5 jelölést használjuk....A természetben is keletkeznek ilyen apró részecskék, például vulkánkitöréseknél, erdőtüzeknél. Az emberi tevékenységek közül fő forrásnak a szilárd tüzelőanyagok (fa, szén) valamint a kétütemű motorok és a dízelmotorok üzemanyagának tökéletlen égéséből származó koromszemcsék számítanak. A dízeljárművek részecskekibocsátása – melynek legnagyobb része korom – egy nagyságrenddel több, mint a benzinüzemű motoroké. Korábban a jogi szabályozásban a PM10-et a kén-dioxiddal közösen mérték, és a határérték is a kettőre együttesen volt meghatározva, de akkor még a széntüzelés volt a fő részecskeforrás. Azóta a széntüzelés (ami nagy korom- és SO2-kibocsátással járt) háttérbe szorult, ezért a korábbi szabályozási rendszerben (habár a dízeljárművek száma jelentősen emelkedett) ezt a közös határértéket ritkán lépte túl a levegő szennyezettsége."

Vagyis igen, valóban a járművek IS bocsátanak ki ilyen szennyezést. Azonban mivel általában nem okoz akkora problémát és akkor jelentős a jármű forgalom, ellenben most nagy vele a probléma ÉS a tüzelés is megkezdődött, így igen nevetséges azt gondolni, hogy az egyik legnagyobb kibocsátási lehetőségnek ne lenne hozzá köze.

2018. nov. 11. 18:40
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!