Támogatnátok a vizitdíj, és a német-stílusú egyházadó bevezetését, valamint reggeli és esti órákban a nyugdíjasok ingyenes utazásának megszűntetését?
Szerintem jó lenne, mert csökkentené az olyan emberek számát, akik beszélgetni, programként járnak az orvoshoz, akik hobbikeresztények, és akik egésznap ráérnének kimenni a piacra, de ők a hajnali munkásjáratra ülnek fel.
Egyúttal maga a Nyugdíjasuralom is csökkenne, ami az országot jellemzi. Mert gondolom azt mindenki látja, hogy itt mindegy, hogy Fidesz vagy MSZP van, az ország felett a nyugdíjasok uralkodnak és a pártok a nyugdíjasok kedvében próbálnak járni minden más korosztályt leszarva.
Ja, a CSOK is kifejezetten a nyugdíjasokat célozza meg nyilván. A kisgyermekek után járó emelt családi adókedvezmény is. Nem beszélve a most kialakuló 10 milliós életkezdési támogatásról:
Nem kéne ennyit herbálozni, kisfiam.
Vizitdíj: igen, de mindenhol egységáron, nem úgy, ahogy régen volt, hogy az ügyeleten 1000 forintot kell fizetni, mert az az egyetemistákkal volt kicseszés, akiknek nem ott van az állandó lakcímük és nem köteles fogadni a háziorvos, csak az ügyelet.
Német stílusú egyházadó: nem, szerintem az állam és egyház szétválasztása demokratikus alapkövetelmény, semmilyen összefonódás nem fér bele.
Csúcsforgalomban utazási kedvezmény eltörlése: támogatnám, én eleve csak mozgássérülteknek adnék utazási kedvezményt.
A vizit-díjat már egyszer bevezették, de a Fidesz mindent megtett ellene. Na ja, mert nem ők vezették be. Most már a fideszes pártszimpatizánsúak többsége is támogatja nagy többségben egy közvéleménykutatás szerint.
Az MSZP modellét abszolút támogatom, másfajtát nem ismerek. Ott egy nap csak egyszer kellett fizetni, és egy évben max 20.000 forintot.
Az egyházadót nem egészen értem? Hogy a hívőknek az egyház felé kell tizedadót vagy mást fizetniük, vagy az államnak kell fizetniük? Ezt jobb lett volna, ha kifejted.
Mindenesetre nem támogatom, hogy az állam megadóztassa a hívőket, csinálja azt az egyház. DE az egyházakat sem támogatnám csak azért, mert egyházak. A karitatív tevékenységeiket igen, de nem jobban, mint bármelyik alapítványt, ugyanazon feltételek mellett ugyanazokon a pályázatokon nyerhetnek forrást. Az iskolák sem kaphatnának nagyobb támogatást, mint az alapítványi iskolák.
Egyetlen, amire külön adnék támogatást, az a műemléknek nyilvánított templomok. de ezek sem lennének jobban, mint bármilyen hasonló értékű műemlék épületek.
Magyarán semmi kivételezés. Amit pluszban akarnak, azt dobják össze a hívekkel, vagy csináltassák velük önkéntes munkában.
Ami a nyugdíjasok csúcsidejű közlekedésben való kedvezménykorlátozást illeti, egyáltalán nem támogatom. Felületes gondolkozás, hogy a nyugdíjasok mindig jókedvükben mennek akkor. De amúgy is. Ha megnézek egy buszt csúcsidőben, egyáltalán nem látok rajta olyan sok nyugdíjast, mint ahogy egyesek olyan nagy problémának beállítják. Én sokkal inkább járatsűrítéssel kezelném a problémát. Nem is minden járatra egyformán jellemző ez a gond szerintem. Amúgy is fontosnak tartom a közösségi közlekedés és kerékpározási struktúra fejlesztését az autózással szemben, hogy az autózást lehetőleg felváltsa a környezetbarátabb alternatíva. Szóval dugódíj, parkolódíj olcsó bérlet sokkal fontosabb. Nem mellesleg megjegyzem, hogy van olyan ország, ahol ingyen utazhatnak az emberek, a közlekedési céget az állam finanszírozza, és az nyereséges, sikeres fejlesztéseket hajt végre. Az utasforgalom sok százalékkal növekedett, az autósforgalom csökkent a légszennyezettséggel együtt. (Ebből némileg nyerhet az állam egyfelől a környezetszennyezési kvóta kapcsán, az egészségügyi kiadások csökkenéséből és a kevesebb betegállomány miatt hatékonyabb gazdaságból /a tisztább levegő egészségesebb, és nem csak a rákra kell gondolni).
Tömeg ennek ellenére nem keletkezett a járműveken, mert ennek megfelelően már előre több buszt és újabb járművonalakat alakítottak ki. Szerintem ez lenne a követendő.
"Felületes gondolkozás, hogy a nyugdíjasok mindig jókedvükben mennek akkor."
Én se jókedvemben szoktam munkába járni, akkor nekem is ingyen van?
#9 Nem, csak egyszerűen tőled sem vonják meg a neked kijáró kedvezményeket, ha amúgy jár.
Egyszerűen nem hangulat és napszak kérdése teszi indokolttá valamilyen kedvezmény biztosítását vagy korlátozását.
Ahogy mondtam ahol nem lehet elférni a járműveket, ott nem az a megoldás, hogy az idősek, vagy kövérek, vagy táskások, kontyosok stb. utazási lehetőségeit korlátozzuk valamiféle eszközzel (ti. anyagi korlátozás), hanem az utasforgalom elemzésével elemezni, hogy hol mikor mennyi és milyen járműre van szükség, és azt biztosítani.
Ismét csak azt tudom mondani, hogy csúcsidőben ha eleve nem férsz fel a buszra, az nem a nyugdíjasok miatt van. Azon a buszon max van 2 nyugdíjas. Ha meg amúgy is van rajta hely, akkor meg mit fáj neked?
Amennyiben azért van ez a remek ötleted, hogy a BKV plusz bevételt szerezzen, azért nem állja meg a helyét, mert a BKV számára ez iszonyatosan elenyésző plusz bevétel lenne, meg sem éreznék, viszont a nyugdíjasoknak (akik előfordulhat, hogy szintén munkába mennek), rendesen megérzik, így ez valójában indokolatlan nagy áldozat. Aránytalan.
Az ötlet csak úgy kivitelezhető, ha a csúcsidőben semmilyen bérlet nem lenne érvényes, így mindenkinek jegyet kéne váltani. Ezzel már valóban jelentős plusz bevételhez jutna a BKV. Így pedig már egészen másként hangzik, ugye?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!