Ha a kormány szeretné copyzni az amerikai modellt több területen (pl: oktatás), akkor az adók csökkentése miért nincsen napirendben?
A magas adók normál esetben arra valók, hogy a nagyra hízott államot, minden veszteséges ágazattal, a Máv-tól kezdve az EÜ-n át az oktatásig fenntartsa a vízen.
Értelemszerűen, ha elkezdjük az államot zsugorítani, azaz a felsőoktatást részben vagy egészen privatizáljuk, akkor az adókat is csökkenteni kellene.Ugyanis nem lesz indokolt az adók ilyen mértéke kisebb állam esetén.
Én egyébként támogatnám is azt s szemléletet,hogy az állam kivonul.
Például a mesterségesen a felszínen tartott tömegközlekedés rosszat tesz a gazdaságnak.Az autóhasználat, viszont pörgeti a GDP-t.
Ami a gazdaságot mozgatja, az a fogyasztás.Alacsony adók esetén növekszik, minél többet vásárolsz, annál inkább növekszik a GDP.Minél többen vesznek autót, szintén, akkor többet kell gyártani, több mérnökre lesz szükség....stb
Ez egy körforgás.
Az USA-ban van vizitdij.
Mit akarnak koppintani?
"Az USA-ban van vizitdij.
Mit akarnak koppintani?"
Nem vizitdíjj van hanem a teljes ellátás önköltséges.
Kalapács hazudsz.
Erre mást nem lehet reagálni
Pimaszkodó te hazudsz!
Önköltséges eü biztosítás van, és ha nem fizeted, akkor fizetheted a teljes ellátási költséget.
# 4
Nézz utána ott mindent a betegnek kell fizetni.Csak az hogy az orvos receptet írjon ki havi 200 dollár
"Értelemszerűen, ha elkezdjük az államot zsugorítani, azaz a felsőoktatást részben vagy egészen privatizáljuk, akkor az adókat is csökkenteni kellene.Ugyanis nem lesz indokolt az adók ilyen mértéke kisebb állam esetén."
Az olyan területeken, amivel klasszikusan nem bírkozik meg jól az állam, mint pld EÜ esetleg tényleg célszerű lehetne a privatizálás. Ha pedig újra belevágná a fejszéjét a kormány az állami egészségügybe, akkor sokkal hatékonyabb egy már jól működő infrastruktúrát felvásárolni piaci áron. Ugyanez működött energetika területén is, miért ne működhetne az egészségügynél is?
"Például a mesterségesen a felszínen tartott tömegközlekedés rosszat tesz a gazdaságnak.Az autóhasználat, viszont pörgeti a GDP-t."
Bizonyos területeken (sok területen) kívánatos az állam kivonulása, de ez már a másik véglet. Egyrészt az államnak és/vagy önkormányzatnak (területi illetékességtől függően) 3 közszolgáltatási elem van, aminek a meglétéről minden körülmények között gondoskodnia kell: ivóvíz, közvilágítás és közösségi közlekedés. Ez a három dolog az, ami az alapvető szükségletek kielégítéséhez minden körülmények között szükséges. Másrészt az ember nem csak GDP-vel él, hanem minőségi lakókörnyezettel is, amihez a közösségi közlekedés inkább hozzájárul, mint az autózás. Arról meg nem nagyon divat beszélni, de nem ártana számszerűsíteni, hogy mekkora gazdasági kárt okoz a dugóban ücsörgés. Lehet, hogy rögtön más volna az egyenleg, mint ahogy az a fejekben eddig élt.
És szerintem meglehetősen idejétmúlt az a gazdasági elképzelés, hogy az emberi jólétet a GDP-vel arányosítjuk, és a fogyasztás pörgésével hozzuk majdnem kizárólagos összefüggésbe. Sajnos a gazdaságtudomány ezen a téren elég lassan mozdul, ez eredményezi azt, hogy a trumpista bullshit, hogy a szénerőmű, autógyártás fogja elhozni a jólétet újra. Ez leges legfeljebb rövid távon igaz.
Kedves 8,
a gazdaságtudományokat elsősorban a számok határozzák meg.
Bizony egy átlag amerikai messze jobban él, mint egy átlag európai.Utóbbiak elég hamar elérik a korlátaikat,ahonnan nem képesek fejlődni, mivel az európai rendszer túlságosan szocialista és óriási az állami redisztribúció.
Az gépjárműipar Európában és Amerikában is rengeteg embernek ad munkát.Ne tessék csak a termelésre gondolni, ugyanis az csak egy kis szelete az egésznek.
A nemzetgazdaságnak az a jó, ha fogyasztasz, de nem csak nekik.
Minél többet, minél többen vásárolnak az Aldiban, a cég annál magasabb bért fog fizetni az alkalmazottainak.
Az autóiparban szintén, ugyanaz a helyzet.
Az államilag fenntartott tömegközlekedés meg csak egy zavar az erőben,nem,hogy pénzt termel,hanem csak nyel, egy feneketlen kút az egész.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!