Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » A MÁV igazgató miért sivalkodi...

A MÁV igazgató miért sivalkodik, hogy alig van utas?

Figyelt kérdés

[link]


"három ülésből kettő üres"


"hatvanas–hetvenes években évi 400 millió, most évi 140 millió utasunk van"



Nem veszi figyelembe,hogy megváltoztak a szokások, továbbá az autó ma már nem luxuscikk.

A munkaerőpiac is megváltozott, a tömegközlekedés alapvetően annak jó, akinek fix munkaideje van.Akik kötetlenbe, rugalmasba vannak, mint én, azok autó mellett sokkal jobban tudják szervezni a napjukat.

És egyre több ilyen munkahely van.



De, még említhetnénk a nem túl utasbarát hozzáállást.

Továbbá, a munkaerőhiányt, ami egyrészt a fizetés, másrészt a szocialista "uram-atyám" vállalati "kultúra" miatt van.

A MÁV ezer sebből vérzik.


2018. szept. 28. 17:40
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Elolvastuk a kinyilatkoztatásodat, mit szeretnél még?

Aki csak vonattal tud közlekedni, az ezután is azzal fog, aki kocsival akar menni, annak meg térdre eshet a MÁV, akkor is kocsival fog járni.

Én pl.bár van autóm, csak az állomásig megyek azzal, onnan tovább vonat, mert a kocsival 1,5-2 órás utat (útfelbontások, balesetek, dugók, stb) a vonat 40 perc alatt teszi meg.

És rohadtul nem érdekel, hogy mások miért nem vonatoznak.

2018. szept. 28. 17:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Hát tud mást?:)

Amúgy uram-bátyám rendszer :)

2018. szept. 28. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%
Szerintem pont annak jobb a tömegközlekedés, aki rugalmas munkaidőben dolgozik, hiszen akkor nem a legzsúfoltabb órákban kell feltétlen bemennie dolgozni. Így nagyon jól tudja hasznosítani a közlekedéssel töltött időt olvasással, tanulással, amit a zsúfolt szerelvényen nehezebb.
2018. szept. 28. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%
Ez miért sivalkodás? Tényeket közölt, amik mentén optimalizálni kellene például a járatok számát, hogy kevesebb veszteséget termeljen a MÁV.
2018. szept. 28. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:

4#

Nem a járatritkítás a megoldás.


A helyközi, távolsági tömegközlekedést egy cégbe kellene gyúrni.Vagyis, csak egy országos volántársaság lenne, ami a MÁV Start leányvállalata lenne.


A helyközi, távolsági tömegközlekedés alapja csak a vasútnak kellene lennie.A buszok csak ráhordanának, ott mennének, ahol nincs vasút.


Ebből adódóan, nem lennének párhuzamos járatok,lehetne érvényes jegyet venni, ami buszra és vonatra is jó.


A MÁV vonalain még mindig nincs sok helyen ütemes menetrend.



Ausztriában,Svájcban hasonlóan működik, nem az ujjamból szoptam.

Az egész nem is annyira pénz, hanem inkább szervezés, akarat kérdése.

2018. szept. 28. 19:31
 6/6 Alex Fly ***** válasza:
Mert a rendszert fenn kell tartani akár sok az utas, akár kevés. A fenntartása pedig nagyjából fix összeg. És itt kell az utasoktól származó bevétel is, hiszen a kormányunknak fontosabb még plusz 50 stadion és a felcsúti játékvonat, mint biztosítani egy közszolgáltatás működését. A 4. válaszolóval ellentétben a MÁV nem egy profitorientált üzleti vállalkozás, ahol a haszon a lényeg, hanem egy szolgáltatás, amely a világon mindenütt pénzügyileg veszteséges...
2018. szept. 28. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!