Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » M7-es és M1-es autópálya...

M7-es és M1-es autópálya kiszélesítése helyett miért nem építenek átlósan autópályát?

Figyelt kérdés
Semmi értelme annak hogy még újabb újabb sávokat építsenek, mikor lehetne az M7-es, M1-es túlzsúfoltságát megoldani ha Kecskemét-Fehérvár között legalább megépül az M8, vagy az M0-sat teljesen kiépítik és aki M3-asról M7-esre, M1-esre akar menni annak ne kelljen nagy kerülőt tennie.
2018. aug. 26. 13:16
 1/10 anonim ***** válasza:
95%
Az M1-esen azért van torlódás, mert az a legrövidebb út Budapest és Bécs között, illetve tovább nyugatra. Ezen nem segítene sokat, ha épülne egy új autópálya kerülőúton. Az M7 pedig azért zsúfolt, mert az vezet a Balatonra, ezen sem segítene egy új autópálya, ami nem a Balatonra megy. Szóval szükség van a kiszélesítésre, de ettől függetlenül persze az M8 is kell.
2018. aug. 26. 13:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Igen, csak a Balatonra nem csak Pestről és BAZ-ból mennek, hanem Csongrád, Bács Kiskun, Fejér megyéből is.
2018. aug. 26. 13:40
 3/10 anonim ***** válasza:
81%

Az, hogy újabb autópálya épül-e vagy sem, az nem teszi feleslegessé a nagy forgalmú szakaszok bővítését, mint az M1 és M7. Ezek most nem olyan szélesek, amilyennek egy autópályának ilyen forgalom mellett lennie kellene, csak már nagyon régen épültek eredetileg, amikor század ennyi autó sem volt forgalomban. Tehát ezeket mindenképpen meg kell lépni, a kérdés csak az, hogy mikor.

Ezek azonban már meglévő autópályák, a kiszélesítésükhöz csak pénz kell, tervek és kivitelezés. Szemben az M8 és M0 újabb szakaszaival, ahol kisajátítani is kell még területeket.

Az M0 ráadásul éppen a környezetvédők és helyi lakosok vitája miatt tolódik a tervezőkkel, pedig az lenne a legsürgősebb mind a személyforgalom, mind a teherforgalom szempontjából.

Az M8 tervei is megvannak, ahogyan nekikezdtek az M4-nek is, csak az EU jelenleg nem támogat autópálya beruházást. Ha gyorsforgalmi út készül az viszont sokkal kisebb költséggel megvalósítható és gyorsabb is lenne. Kérdés, hogy a meglevő forrásokkal milyen ütemben és milyen célt szeretnének megvalósítani. Az M4, M8 éppen úgy már 2015-re be volt tervezve, mint az M0 nyugati szakasza korábbra.

2018. aug. 26. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
100%
Az M0 már egy ideje megvan az M3 és az M1 között végig. Persze lehetne északon is teljessé tenni a körgyűrűt, de érzésem szerint az sokkal nagyobb költség, mint az M1, M7 kiszélesítése, és semmit nem javítana ezek zsúfoltságán, a meglévő M0-szakaszokat sem tehermentesítené nagy mértékben. Nem is beszélve a környezeti károkról, amit ez a nyomvonal okozna. Az M8-at végig, a határig meg kéne építeni, hál'istennek ez már, ha lassan is, de halad.
2018. aug. 26. 14:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
62%

Hát igen, a szélesítés nem sokat fog érni, mert a magyar nagyon hülye autóvezető. Nekik a belső sávban kell menni, mert az a menő, az a presztízs, a béenvé, meg az áudí nem is megy máshol.

Így fordult elő, hogy szlovéniából hazafelé az M7 3-3 sávos szakaszán, majdnem folyamatosan motorozhattunk 150-el a kis forgalmú szélső sávban, miközben a középső sávban lassú forgalom volt, a belső sáv meg kb állt...

2018. aug. 26. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 Koplárovics Béci ***** válasza:
96%
Egy teljesen új autópálya építése biztosan sokkal nagyobb költség, mint egy meglévő autópálya kiszélesítése.
2018. aug. 26. 14:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
28%
#6 magyarországon nem biztos. A debreceni vasútvonalat pl Lölő drágább kilométerköltséggel újította fel, mint amennyiért franciaországban új TGV vonal épül...
2018. aug. 26. 14:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 Koplárovics Béci ***** válasza:
67%
#7: Mivel jelenleg mindkét esetben Magyarországról beszélünk, így teljesen biztos vagyok abban, hogy egy teljesen új autópálya többe kerül, mint egy szélesítés. Többet lehet ellopni...
2018. aug. 26. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
100%

Az a baj, hogy itt is sokan csak a költség és a mutyi oldalt veszik figyelembe, a forgalmi igényeket meg kevésbé.


Jelenleg az M1 autópálya gyakorlatilag 7/24-ben a maximális kapacitása felett üzemel- ezért nem lehet rajta rendesen haladni. Az M0 déli szakasza nap közben szintén kapacitáshatáron üzemel. Az M0-M5 csomópont áteresztő képessége a forgalomhoz képest nagyon kicsit, az M5 Gyál és Kecskemét közötti szakasza szintén kapacitáshatáron vagy a fölött van.


Magyarországon a legnagyobb tranzitforgalom az M1-M0-M5 irányban van, a sok román,bolgár,szerb vendégmunkás és kamionforgalom az mind ezen a vonalon közlekedik.


Jelenleg a forgalom olyan nagy az M1-esen, hogy gyakorlatilag egymást akadályozzák a járművek, plusz még a tilosban előző kamionok és a Tatabánya-Biatorbágy közötti domborzat is lassítja a forgalmat. Mindezek ellenére az M0 három sávon így is problémásan vezeti le a forgalmat.


Szélesítsük ki az M1-es 2x3 sávosra. Budapest-Győr irányon nyerünk vele, mert az M1-en kifelé gyorsul a forgalom így tud gyorsulni az M0-is és talán csökken a túlterhelés.

A másik irányban szintén gyorsul a forgalom, aminek köszönhetően egységnyi idő alatt akár 30-40%-kal is több jármű eshet be a 110km/h-ra korlátozott M0-ra. Azonos idő alatt a jelenleginél 30%-kal több autót az M0-ra ráengedve gyakorlatilag megbénítjuk az M0-t és a körgyűrűből egy gyors elkerülő út helyett egy baromi nagy parkolót/dugót csinálunk. Ezzel az elképzeléssel kettő darab hat sávos 130km/h-s autópályát vezetnénk be a hat sávos 110km/h-s M0-ra!


Ez a lehető legrosszabb elképzelés ami létezik, mert ezzel csak a fővárost és saját magunkat szívatjuk meg. Ahhoz, hogy ez ne így történjen ahhoz egy új nyomvonalat kell kialakítani amivel elvezethető az országunkat átszelő tranzitforgalom Budapest és az M0 elkerülésével.


Szerintem a legjobb megoldás az lenne, ha az M1-et átépítenék 2x3 sávra Győr(Nagyigmánd) és Hegyeshalom között. Győr(Nagyigmánd)-Székesfehérvár-Dunaújváros -Kecskemét Dél között megépülne egy kezdetben 2x2 sávos autóút/autópálya.


Esetleg a Székesfehérvár-Adony-Kiskunlacháza-Dabas is szóba jöhetne viszont akkor az M5-öt kellene jelentősen bővíteni minimum 2x3 sávosra Kecskemétig(akár 2x4 sávosra) ami nem megfelelő bővítési ráhagyással épült felüljárók miatt kicsit költséges lenne.


Ez durván 170km autópálya vagy autóút megépítését jelentené viszont ezután egyelőre nem lenne szükség M1 3 sávosra bővítésére Tatabánya és Budapest között valamit az M0-ból sem csinálnánk parkolót.


Ez részben tehermentesítené az M7-es északi részét is, bár ettől függetlenül a Balaton felé haladó oldal 3 sávosra bővítését célszerű lenne elvégezni, illetve a jelenlegi 3 sávos szakaszt meghosszabbítani legalább Zamárdiig.


Ez a megoldás biztosan drágább, mint az M1 és M7 átépítése, viszont sokkal több előnye lenne és legfőképp nem ölnénk meg az M0-t.


Annak szerintem semmi értelme, hogy megvalósítunk egy olcsóbb megoldást, ami ugyanúgy rossz és csak ideig-óráig jelent megoldást. A gazdasági válság elmúltával további 10-15%-os tranzitforgalom növekedésre számítanak közepes távon, ezzel az irányonként 3 sávos M1-es nem fog tudni mit kezdeni.

2018. aug. 26. 17:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Minden szavaddal egyet értek 9-es. Annak semmi értelmét nem látom hogy újabb sávokkal bővítjük az M1-est mert túlzsúfolt. Tehermentesito autópálya kell már ide ami elkerüli Budapestet és nem az M0-ra viszi a fél országot és Európát. Az M5-ös tele van szerb/bolgár/román kamionossal akik állandóan előzik egymást és nem lehet tőlük haladni.
2018. aug. 26. 19:24

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!