Miért vannak ilyen sokan elájulva attól, hogy Magyarországra jön gyártani a BMW?
Gyakorlatilag mindenhol erről olvasok.
Persze, első hallásra jó dolog ez, de nem gondolunk bele abba, hogy miért pont Magyarországot választotta a BMW, miért nem mondjuk Romániát, Szlovákiát vagy Csehországot?
Mert ezekben az országokban jobban megfizetik a dolgozókat, mint Magyarországon. A BMW sem azért jön ide, mert olyan szuper hely Debrecen, hanem mert a környező országok közül itt keresik a legkevesebb pénzt a dolgozók és itt kell a legkevesebbet költeni a dolgozókra.
Szomorú :(
#15 az majd az állami támogatásokból kiderül.
Az audi gyár munkahelyenként 35 milliós állami támogatást kapod. Vajon hány év alatt termelik ezt vissza a munkahelyek? Tekintve az átlagbéreket, sok év alatt...
Nyilván a béenvé is kap egy zsíros támogatást, különben nem minket választana :)
"2014-Ben az új Vitara gyártása 2% Gdp-t dobott a számokon"
azért ne higgyük, hogy Esztergomban történt a varázslat, a beszállítói lánc adja ennek a növekedésnek az alapját
#24 "elvtárs" gugli a barátod, és ott a billentyűzet segítségével, betűvel írd be: audi állami támogatás
Amúgy nem vagyok libsi, de azt tudom, hogy nálatok komcsiknál: "ahol nem vagyunk mi, ott az ellenség" :)
Minőség: a BMW-nek van Kalinyingrádban is összeszerelő-üzeme, a Skoda-nak Tiszasalamonnál, a minősége mégsem rossz. Közmunkán kívüli munka: ehhez szakképzettség is kell, vagy legalábbis valamennyi iskolázottság.
Sok diplomás, szakember: érdekes, 2006-ban az Opelhez sem lehetett már CNC-s szakembert találni, ezért jött osztrákból át pár ember.
A lényeg: jó dolog, hogy jön, remélhetőleg ő is kiépít olyan tanulmányi rendszert, mint az AUDI, így fejlődési lehetőség az országnak. Egyfajta fejlődési irányvonal van benne, amit jelenleg sokan nem látnak, de pár év múlva talán értékelni fogják.
"Eddig az volt a baj, hogy nincs munkahely."
Munkahely az van,csak olyan nincs,amiből meg lehet élni.
Ezekben az összeszerelő gyárakban,túlórával,12 órában több műszakot vállalva,éjszakázva lehet keresni 120-130 ezret.
Egy garzon albérlet 80-100 Ft körül mozog.
Az élelmiszerárak nőnek,27% Áfa van rajtuk.
Ezek az országnak semmi hasznot nem hoznak,csak kiviszik a profitot.
Nem baj,ha van ilyen gyár,de itt konkrétan már Magyarországból Kínát akarnak csinálni.
Értelmes,többre képes emberek dolgoznak ilyen gyárban,éhbérért.
A másik,hogy statisztikák mutatják,hogy ezek nem hosszú távú munkalehetőségek,mert 1-2 évnél tovább kevesen maradnak,mert kinyírja a szervezetet a folytonos többműszakozás.
És még a műszakbeosztást sem képesek emberi módon megcsinálni.
Van,ahol 2 nap 12 óra,nappal,2 nap szabad,utána 2 nap 12 órja,éjszaka.És kezdődik elölről.Gyakorlatilag 1,5 hét alatt rendszeresen más időben alszol,felbomlik a biorotimusod.
Ennél még az is jobb,ha valaki csak éjszakás,mert legalább ugyanabban az időben alszik mindig.
28-as: anno a a cuclizmusban az üzemek 3 műszakban termeltek - és a háborúból, forradalomból kivakarták ezt a szerencsétlen országot!
Nem a 3 műszak a gáz, hanem a nyomor, a kukázás, a közmunka, a lepusztultság!
Nyilván jobb lett volna ha a spallcós program keretén belül a részecskegyorsító Debrecenben épült volna meg, csak ahhoz nem kapott a város kormánygaranciát, pedig minden adott volt hogy nyerjen (végül Lund lett a nyertes) és az 15.000 kutatót vonzott volna...
El lehet gondolkodni...
Hát én is biztosan nem dolgoznék ilyen helyen,max ha az lenne a kérdés,hogy az utca vagy ez.
Akinek fontos az egészsége nem él hosszútávon így.
Ráadásul ennyi pénzért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!