Ti eljöttök a Január 19. -i diáktüntetésre?
"a szervezők mindenkitől azt kérik, piros sapkát, sálat vagy kesztyűt viseljen a januári napon."
hát persze :DD megyek pirosban a bukott ballib elittel vonulgatni, ráadásul vizsgaidőszak is van, szóval én nem igen megyek suliba :)
egyébként én nem vagyok a tananyagcsökkentés pártján, még mindig jobb, hogyha hallják az anyagot a diákok és nem tanulják meg, mintha nem is hallottak volna róla soha de legalább mindenki el tudja érni az ötös szintet és meg lehet simogatni a buksiját
járjon a dícséret az egyénhez mérten elért eredményekért
Először is attól függ(ne), hogy milyen idő lesz.
Aztán meg nagyon unszi a piros sapka. Nem mennék egy csupa piros sapkással.
Aztán meg diák se vagyok már régóta.
Meg tudni kéne, hogy kik pénzelik, kik propagálják, mielőtt gondolkodnék rajta.
"Elegünk van, hogy a 19. századi egyetemes anyagot olyan részletezve tanuljuk, mintha tegnap történt volna..."
Ezen felröhögtem... xD
Valóban történész-berkekben szoktuk "hosszú 19. századnak" hívni ezt a századot. Tájékoztatásul a kerettanterv szerint a 19. századi egyetemes történetből kell tudni Napóleont, az olasz és német egységet, az USA polgárháborút és a szövetségi rendszerek kialakulását. Ez lenne a részletes? Ja, párdon, ma már ha meg kell tanulni 6 évszámot, akkor már szegény gyerekek túlterheltek.
Üzenném a "diáktüntetőknek", hogy speciel a 19. században forrtak ki azok az eszmék, melyek lehetővé teszik, hogy most egyáltalán kinyithassák a szájukat a "jogaikért". Javasolnám a tananyag további bővítését ilyen téren, hogy ha már "tüntizni" tudnak, akkor olyan fogalmakkal is tisztába legyenek, mint népképviselet, államforma, nemzet, demokrácia, liberalizmus, racionalizmus, szuverenitás, hatalmi ágak, emberi és polgári jogok (és kötelességek).
Én megyek.
Szerintem az oktatási rendszer minőségéről van szó, nekem ne mondja senki, hogy a magyar oktatásrendszer jó (aki így gondolja hasonlítsa össze a finnel). Szerintem semmi értelme a lexikális tudásnak, amit be kell magolnunk (nyilván fejleszteni kell a memóriát, de arra ott vannak a versek), örülnék ha az iskolában olyat tanulhatnék aminek hasznát veszem bármikor is az életben és nem a délutánaim mennek el velük, úgy, hogy semmi szabad időm nincs. Szerintem korszerűsítésre van szükség.
Igen elmegyek, hacsak nincs egyéb életbevágó dolgom.
Itt nem csak arról van szó, hogy egyes lusta diákok panaszkodnak az óraszám, meg a sok töri anyag miatt. Az oktatás tényleg nem kapja meg se pénzbeli támogatásban, se társadalmi megbecsülésben azt, ami megilletné. Ez igaz az általános iskolától a felsőoktatásig.
Elvárható az államtól, hogy tegyen valamit a tanárhiány ellen. Tegyen valamit azért, hogy ne csak az menjen tanárnak akit máshova nem vettek fel. Elvárható, hogy egy tanár ne legyen túlterhelve, legyen ideje tisztességesen felkészülni az óráira. Ugyanígy elvárható, hogy a diák ne felesleges dolgokba kelljen hogy fektesse az energiáját. Hanem korszerű tudást kapjon, amivel megállja a helyét a mindennapi életbe. Alapvető jogi, pénzügyi, társadalmi, számítástechnikai ismeretek nélkül mire megy ma az ember? Ezeket pedig alig tanítják valahol. A magyar oktatásra igenis ráfér a modernizálás meg a több anyagi forrás GDP arányosan.
Nem mellesleg az is elvárható, hogy ne csak a gazdagok privilégiuma legyen a továbbtanulás. Sőt az is, hogy a kormány ne fenyegessen politikai érdekből ellehetetlenítéssel egy egyetemeket... meg ne nehezítse unfair módon a továbbtanulás feltételeit, csak mert az iparkamara fejese olyan lábbal kelt fel reggel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!