Mi a véleményetek arról, hogy 200 évre el lettünk adósítva Kínának?
Kínától és az Oroszoktól is konkrét projektekhez jön a hitel, amik remélhetőleg az ország fejlődését szolgálják, ellenben az IMF-től azért jött, hogy ne csődöljön be az ország miután már senki se akarta venni az államkötvényeinket amiből addig egy olyan túlköltekezést finanszírozott az akkori kormány ami nem jelent meg a GDP-ben.
A kínaiak 750 milliárdot adnak, ez a az éves költségvetés 3,75%, a GDP 1,14%-a. Ha ezt egy év alatt kéne kiköhögni akkor is kb. 76%-ra menne fel a GDP arányos államadósság ami még mindig kisebb, mint 2010-ben a 80,5% volt. Szóval nem tudom, hogy pontosan hogy is lettünk ettől 200 évre eladósítva.
"sokkal magasabbak voltak az elvonások a kedvenced idején"
ezt így bemondásra higgyük is el?
Nem mindenki fideszzombi, hogy azt mondja a párt, akkor az úgy van
meg ha igaz is amit nagyon kétlek
akkor is az azt jelenti, hogy állampolgárként kevesebbre vagy jogosult a közösből
ezt látjuk az egészségügyön meg az oktatáson
szoci érában nem menekültek a közalkalmazottak
ma lasszóval kell fogni mert egy budipucoló jobban keres mint egy ápoló vagy tűzoltó
dehát erről nem beszél a párt
"jó hát nehéz meggyőzni titeket azzal, hogy nézzetek a pénztárcátokba, hogyha sosem dolgoztatok egy percet sem"
Már megbocsáss, hogy személyeskedek, de tegnapelőtt másik kérdésnél még egyetemista voltál tele diákhitellel, vagyis nem biztos, hogy te voltál, de elég kicsi az esélye, hogy a gyakorin két ilyen elszánt fideszrajongó 35%-os válaszoló van...
Most akkor keményen dolgozó felnőtt vagy, aki pénzben méri a sikereket vagy éppen diákhitelkelet felvevő egyetemista, aki saját bevallása szerint is csak középsulis volt 2010 előtt, tehát nem sok fogalma lehet a munka világáról, ha meg van is, arra biztos nem jó, hogy összevesd mi volt 2010 előtt meg most.
Bár ha belegondolok most, hogy kapod a diákhitelet tényleg több pénz lehet a tárcádban, mint a mondjuk a hatodikos osztálykirándulásra kapott zsebpénzed volt.
"Mondja már meg valamelyik baller, hogy milyen alternatívát kínált fel az EU
pl.:
- Budapest Belgrád vasútvonalra "
Miért kellene egy részben piaci alapon működő vállalat egy részére alternatívát nyújtania bárkinek is külföldről? Egyáltalán miért kellene bárkinek is bármit kínálnia?
Egyáltalán miért romlott le a pálya állapota a mai viszonyokra? Kinek a felelőssége, hogy ez megtörtént?
"- Paks2re ?!"
Miért kellene az EUnak vagy bárki másnak egy erőműre akármilyen alternatívát kínálnia?
Még a felvetést sem értem :D
#16: Igen, jellemző, hogy az EU-ban nem értik, mik az, hogy kereskedelem és miért van rá szükség, csak azt, hogy gyarmatosítás :D
EU-s megközelítés: Adjunk nekik támogatást és segélyt olyan dolgokra, ami soha nem térül meg.
Ázsiai megközelítés: Kereskedjünk velük, hogy mindketten prosperáljunk.
Ne is Magyarország legyen a példa - nézd meg Afrikát. Amíg a nyugat-európai ember volt ott az úr folyton lélegeztetőgépen kellett tartani az összes országot és különféle Európa-barát diktátorok voltak hatalmon. Mióta a Kelet-Afrikai országokba óriási tőkeinjekciókat hajtott végre Japán és Kína óriási fejlődésen mentek keresztül - ott is a vasút, út, gyárak a 3 fő húzóerő. Ruanda, Kenya, Tanzánia egykor még azon a szinten volt, mint a Nyugat-Afrikai országok (ami még mindig francia érdekövezet), ma már fényévnyi különbségek vannak. De Szenegál, Elefántcsontpart vagy Niger bizonyára megkapja a saját szépen letérkövezett tereit támogatásból.
Most valójában ugyanazok sivalkodnak a Pieras-Budapest vasútépítés miatt, akik annakidején kiagyalták Trianonban, és felszedették a Budapest-Belgrád vasúti sín második sínpárját.
A pierasi kikötőt már megvették a kínaiak, és kiszámolták, hogy sokat spórolnának, ha nem kellene Európát megkerülve Hamburgba meg Rotterdamba hajózni azt a sok millió konténert.
A vasúthasználat és a vám hatalmas bevételt jelent, ezt jól értik nyugati "barátaink", és ezért nem nézik jó szemmel, hogy a Balkán és Magyarország is hasíthat egy szeletkét a világkereskedelem tortájából...
Erre megy ki a sok fikázás és ellenkezés.
Hollandiát gyakorlatilag a kikötői tartják el...
Szóval nagy pénzek vannak a szállításban.
Magyarország logisztikai elosztóközpont lehetne...
De hát nem lehet hagyni, hogy Orbán egy sikeres üzletet üssön nyélbe, ugyi ?
És az se véletlen, hogy Soros éppen Szkopjében csapott a lecsóba, ugyanis most ott van a vasút gyenge pontja... A kormányváltás óta.
Mi a vélemény? Az, hogy Kínának és Ruszkiknak kell a pénz, ennyi. Kína elkezdett küszködni azzal, hogy már nincs annyi olcsó munkaereje, kevesebb pénze van, recesszióval is küzd. AC Milan tulajdonváltása is hónapokat csúszott emiatt. Nekik ez baromi jó pénz, Orbán meg hülye lenne nemet mondani, mivel így is nem kevés pénzt csúsztatnak a zsebébe, hogy itthon is olcsó legyen a munkaerő.
Oroszoknak szintén kell a pénz, mivel hiába óriási ország, hiába a jól megfogalmazott propaganda, ha elfogynak a nyersanyagai csóró ország lesz. Orbán meg mindenkinek ugrik, aki elég pénzt csúsztat a zsebébe.
A gond, hogy Orbán elsőszámú kivitelezője egy lovardát nem tud normálisan és biztonságosra megépíteni. Orbán meg nem fogja hagyni, hogy ne Mészáros legyen a kivitelező, így félhetünk Paks2 mikor vált nevet Csernobil2-re.
A hitel visszafizetésre meg Orbán magasról tesz, nem biztos, hogy egyáltalán ő lesz a Miniszterelnök akkor, így mit érdekli őt? Majd visszafizeti az aki akarja. Letelepedési Kötvényeknél is ez a helyzet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!