Az állam miért nem tereli át az oktatást a matek és a nyelvek felé?
Egész európában mérnök / informatikus / elemző közgazdász stb hiány van, egyszóval a matekos tudás mindenhol keresett. Ez nyelvekkel párosítva ütős kombó tud lenni. Ha eltudnánk érni, hogy több ember szeresse meg ezeket a tárgyakat, akkor komoly kutatóközpont lehetne az ország, a szakképzett , ritka tudással rendelkező emberek pedig sokkal több GDP-t termelnek. Oké, hogy akkor az országon belül nem lenne hiány, de egész európában hiány van ezekből az emberekből, tehát akkor csak több nagyobb fejlesztéssel foglalkozó cég jönne ide.
Oké, hogy nem lehet mindneki jó matekból, nem mehetnek mindnekinek jól az idegen nyelvek, de valamilyen szinten - ha többet foglalkoznának ezekkel a tárgyakkal- megszerettetnek, akkor mindjárt nem lenne akkora gond. Vagy fogadjuk el, hogy matekból hulyenek születünk, szar a nyelvérzékünk, és ez van ? Nem lehetne tenni valamit ez ellen ? Én is azt hittem hogy semmi nyelverzekem, majd egy tanár váltás + rákényszerules következtében megszerettem a nyelvtanulást, és megy.
Ez nem igaz, hogy nem tereli, csak úgy önmagában a matekszakos tanár se egy nagy eresztés, és akkor hiány sincs belőle. Mérnöktanárt pl annyira nem találni, hogy nekünk alapszakos gépészmérnököknek 5 ezer/45perc alapon próbáltak embert szerezni középiskolába, mint óraadó tanár.
Alapvetően az akadémiai tanári képzés képtelen a megújulásra, de legalább jó nagy arcuk van az egészhez, hogy ennyi meg annyi pénz kéne még bele. Ennek a legalja egyébként amikor a történelemtanárok gittegyelete lobbizik, hogy milyen fontos ez az akadémiai szegmens, miközben még a szocialista történelemhamisításokat sem sikerült 30 év alatt kiírni a tankönyvekből.
A kulcs sokkal inkább a szakképzésben van, és a szakiskolákban szakközepekben. A GDP-t egyenlőre nem az akadémia termeli, hanem az ipar.
Hát a nyelvek felé tereli. Egyre több nyelvvizsga kell az oktatás következő lépcsőfokaihoz. Régen elég volt egy közép C a diploméhoz, ma már az egyetemi belépő és kel egy másik alapfokon.
Matekot heti 4 órában tanítunk ált & középsuliban. Megfelelő szintű képzéssel a korukhoz képest.
hát igen
én sosem értettem, hogy miért jobb az, hogyha papíron rengeteg érettségizettünk van, de csak azért, mert egy érettségi már nem jelent semmit, mert annyira lekönnyítették
#1 ugye tudod hogy ezek a szakok kb életkeptelenek és haszontalanok ?
3# lehet hogy elég a matek órák száma, de ha a diák nem szereti akkor lőttek az egésznek. Nem.tudom hogy sokaknál hol dol el, hogy nem.szeretem a matekot, nem.erdekel stb. Elég ha bemegyünk az oktatás rovatba...teli van olyan kérdésekkel, hogy " ezen a szakon nehéz a matek ? " " Milyen szakok vannak.ahova nem.kell matek? " Az óra szám.rendben, de ha 10 bol 7 ember nem.szereti akkor lőttek az egésznek
"#1 ugye tudod hogy ezek a szakok kb életkeptelenek és haszontalanok ?"
Én tudom. Nem is azzal van a probléma, hogy én ne tudnám.
"Egész európában mérnök / informatikus / elemző közgazdász stb hiány van"
Ez ferdítés.
Nem minden mérnökből van hiány.
Informatikusból sem azokból, akik kábeleket dugdosnak meg Windowst telepítenek,hanem a fejlesztőkből,programozókból.
Nézzél már meg nyugat-európai gazdasági szakokat, annyi matek sincs rajtuk,mint a magyar gazdasági szakokon.Sokkal inkább a specializációra mennek rá.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!