Az állami tömegközlekedési cégek munkaerőhiányára a privatizáció lenne a megoldás?
Amikor diák voltam, már akkor is voltak gondok.Hirtelen megbetegedett a sofőr és senki sem tudta helyettesíteni,így kimaradt a járat.Akkor is voltak embergondok, de nem akkorák, mint most.
Személy szerint én a piacnyitás mellett állok.
Egy csirketerítős állami cég soha nem fog úgy fizetni, mint a versenyszféra.
Én a jelenlegi végzettségemmel (gazdasági diploma) egy önkormányzatnál,közalkalmazottként bruttó 300 ezret sem kaptam volna, még évek után sem.
A versenyszférában,nemzetközi multinál meg bruttó 310 volt a kezdőfizetésem, most meg lassan ötössel kezdődik, ha még emelnek rajta egy kicsit.
Valljuk be, minden ami állami az sz_r.Nem emelik a fizetéseket, a munkakörülmények olyanok, mint a 80-as években, olyan,hogy vállalati kultúra,humánerőforrás kultúra, nem létezik.A 80-as évekbeli metódusokat erőltetik, éppen csak írógép meg Kádár portré nincs.Ja, meg mindig hajbókolni az aktuális narancsosnak vagy vörös szeműnek.
Érdekes módon az olyan magánközlekedési vállalatok, mint a Blaguss, nem küzdenek létszámhiánnyal, vagyis igen, de közel nem akkorával, mint az állami cégek.
A MÁV-ot is le kellene építeni, megmaradhatna a pályavasút(forgalomirányítás, pályafenntartás, biztosítóberendezés).A magáncégek meg fizetnék nekik a pénzt a pályahasználatért.
Sokkal színvonalasabb lenne a vonatozás.
Nem vagyok egy marxista alkat, így megértem amit mondasz.
De a másik dolog meg hogy valószínűleg felmennének a jegyárak, és ha véletlenül veszteséges lenne a cég, senki nem pumpálna bele milliárdokat.
1#
Akkor mi legyen?
Menjen mindenki kocsival?
A vége úgy is az lesz,hogyha elfogynak a járművezetők.
Kénytelenek lesznek emelni úgy is, hogy nincs privatizálva a BKV vagy egyéb közlekedési társaságok. Egyébként Budapesten már így is eléggé megtörtént a piacnyitás, pl. pont a buszos üzletágat már egyáltalán nem csak a BKV viszi, hanem magáncégek is.
A MÁV-START monopóliuma valóban nagy probléma, de az állam nem fizeti ki maradéktalanul a közszolgáltatási szerződés és a törvény szerinti összeget. Ezt magáncég nem fogja tűrni, a MÁV-START jelenleg kénytelen.
3#
Lehet emelgetni,de a versenyszférát nem tudják behozni.
Másrészt, nem minden a fizetés.
Az állami cégek nagyon nem korrektek.Rossz a vállalati kultúra, vagyis nem is létezik.
Akkor mesélek neked Bajáról meg az Orangewaysről! A bajai önkormányzat felbuzdulva azon, hogy a Bács volán csapnivaló és drága szolgáltatást nyújt, kiírt egy tendert, amin az Orangeways nyert és átvette a bajai helyi buszközlekedést, csakhogy kiderült ez-az, például az, hogy a Bács Volán egyáltalán nem szolgáltatott drágán, narancsosék többet kértek, és ha bejött egy zsírosabb üzlet, konkrétan elvitték a helyi buszokat különjáratba, mert az is jobban megérte nekik még így is, a vége az lett, hogy lejárt forgalmival adtak ki buszokat forgalomba, a buszvezetők három-négy hónapig nem kaptak fizetést, vagy egyszerűen nem volt pénz üzemanyagra, aztán mikor elegük lett egyszer fogták magukat és egy megbeszélt időpontban leszálltak a buszokról és ott hagyták őket, ahol épp voltak. Tényleg egy délután Baja legkülönbözőbb megállóiban álltak az otthagyott buszok.
És jé, az a büdös-mocskos-szaros vízfejű Bács Volán már másnapra tudott bérelni hét buszt a Tisza Volántól és ha akadozva is, de beindult újra a bajai helyi közlekedés, és köszöni szépen azóta is jól elvannak az azóta már DAKK-ká alakult állami dinoszaurusszal.
Ugyanis furcsa módon az állami vállalatok költséghatékonyabban üzemelnek jobb színvonalon mint a magáncégek. De mesélhetek neked a kecskeméti City Bus-ról is ami, hogy-hogy nem szintúgy kidőlt a Kunság Volán ellen, aztán ott a Hód-Mező Kft, ami a Tisza Volánnal szemben maradt alul, és ezek csak a dél-alföldi példák a töménytelen csődbe ment egy-két busszal üzemelő magánbuszos céget kár is lenne felsorolni.
A legjobb példa még Debrecen ők kiszervezték magán és részben önkormányzati kézbe a buszközlekedést, azóta évente néhány milliárdos veszteséget kell, hogy kigazdálkodjon Debrecen városa, és ami igazán vicces épp azért rúgták ki a Hajdú Volánt, mert "drága volt".
Lehet itt versenyszférázni, csak akkor ne csodálkozz, ha hirtelen kétszer annyiba fog kerülni az államnak a tömegközlekedés, jól látod nem tudják behozni a versenyszférát, mert nem kapnak rá elég pénzt, majd ha a MÁV is meg a volánok vagy új nevükön Közlekedési Központok is megkapják azt a kilométerpénzt, amit a magáncégek kérnének, akkor hidd el nem lenne itt sofőrhiány.
"Lehet emelgetni,de a versenyszférát nem tudják behozni."
Ez így elég légből kapott. A magáncégek szülik a pénzt, vagy ők hogy tudnak olyan jó fizetést adni?
NEM! A megoldás a tudás!
Ha a hatalom tönkreteszi az oktatást, ha a gazdaságot is tönkreteszi, Akkor a munkaerőhiány az ismerethiányból fakad. Miből gondolod, ha az "állam" nem tud leakasztani egy sofőrt, a vállalkozó majd fog? Honnan? Nem lófrál egy rakás sofőr és mondogatja: államhoz nem megyek, de ha lesz vállalkozó, akkor rohanok.
Te bevetted a majd 30 éve mantrázott üres maszlagot, hogy privatizáció. Ez egy rendszer (nem politikai, hanem gazdasági), és ha az rossz, akkor azon a tulajdonos személye nem segít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!