Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem tesz valamit a...

Miért nem tesz valamit a politika az ellen, hogy Budapest ennyire három arcú város lett?

Figyelt kérdés

Ott van az egyik arca, a szexlufi és a bulilufi, hogy elterjedt egész Európában, hogy itt milyen olcsó a punci és a pia, ezért (főleg nyáron) már külföldi férfiakkal vannak tömve a szórakozóhelyek és az airbnb-vel kiadó ingatlanok, sok dolgozó magyar család meg az utcára került.

Ott van a másik arca, az IT lufi, hogy a szoftverfejlesztők bére már az egekben van, 1-2 milliós fizetés már alkalmazottként sem ritka már egy fejlesztőnek, miközben az egészségügyben dolgozók szó szerint a nyomorban és a patkánylyukakban élnek. Olyan feszült már egy helyzet, hogy az orvosok már nem látnak el, sőt üvöltöznek egy olyan beteggel aki nem az ők körzetükbe tartozik, mert hogy így is alig tudnak megélni azokból a betegekből akiknek náluk van a kártyájuk, ismerősömet az ötödik orvos látta el.

És ott van mindemögött a valódi arca, a szegénység és a nyomor, az hogy 36 éves belgyógyász ismerősöm még a szüleivel lakik egy panelben, mert nem tud anyagilag függetlenedni, és ha egy orvosnak ilyen rosszul megy, gondolom a 110 ezer nettót kereső eladóknak sem megy túl jól a soruk, mind 3-an nyomorognak már egy szobában, a sok hajléktalanról meg nem is beszéltem.


Hogy lehetett hagyni, hogy idáig fajuljanak a dolgok? Egy koszos latin-amerikai nagyváros szintjére süllyedt a mi Budapestünk. Túlzás nélkül. Mindenféle túlzás nélkül...

Egy normális, valamire való politikai vezetés ezt nem hagyta volna, és nem hagyná az biztos.


2017. jún. 14. 16:29
1 2 3 4
 31/40 anonim ***** válasza:

Onnan, hogyha az összes populáris szakmát ki akarnád tanulni - JÓL, úgy értem - amikből bármikor bárhol megélsz, akkor úgy 1250 évig kellene élned. Tehát nem egy 6 hónapig tartó OKJ-bohóckodás mekkmester-képzésre kell gondolni.


Az energiakérdés továbbra is adott, méghozzá egyre nagyobb gondot jelent még így, robotok nélkül is. A világ energiafelhasználása minden évben 5%-kal nő. 20 éven belül tehát kétszer annyi erőműre lesz szükség, 40 év múlva pedig nagyjából nyolcszor. Mindez úgy, hogy a szénkészlet cirka 40 év múlva kifogy, a kőolajnak már feleennyi idő se kell, és az uránkészlet se fog 200 évnél tovább tartani. A fúziós erőművön már 25 éve dolgoznak, és azóta se készült el, a zöldenergia-viccerőművekből meg annyi kellene, hogy ennyi energiához a bolygó fél felszínét be kéne borítani velük (igen, az óceános felszínét is, nemcsak a szárazföldeset).


A földet mái napig emberek túrják, csak nem ásóval, hanem gépjárművekkel. Ettől függetlenül ugyanúgy emberek kezelik őket. Tegyük fel, hogy feltalálnának robot kombájnokat, vagy teljesen automata magvető-permetező-akármicsoda gépeket. Egészen addig remekül működni is fognak, amíg bele nem hajtanak mondjuk egy nagyobb gödörbe, aztán majd forog egyhelyben berregve, közben zabálja az energiát.

Arról nem is beszélve, hogyha egy csapat buckalakónak semmi időbe nem kerülne egy ilyen robotmasina elkötése. Felmásznak rá, kalapáccsal kiszedik az automatikáját, és már mehet is a MÉH-telepre.

Létezik a gyakorlatban már önrepülő repülőgép is, volt is belőle jókora botrány, mikor a 626-os Airbus a kifutópálya helyett a fenyőerdő közepébe "szállt le", és nem engedte a pilótának átvenni a vezérlést, mert hogy ő "aztat jobban tudja" hova kell leszállni, mint a hülye ember...most képzeld el ugyanezt az önvezető autóknál. Naponta tele volnának lángoló roncsokkal az utak, mert a fűdeokos robotautó olyan mellékutcába akart bekanyarodni, ami nincs.

Super hackerek pedig bőven léteznek, és egyre okosabbak. Feltalál mindig valami cég "abszolút feltörhetetlen védelmet", egy hétre rá felnyomják, és kipakolják a netre a feltörést, méghozzá ingyen.


Lehet hogy van már pár ilyen szájenszfiksön találmány, amit használnak a gyakorlatban, kérdés, ezeknek mekkora hányada válik majd be, és mennyit selejteznek le olyan dolgok miatt, amit roppant triviális módon nem gépnek, hanem embernek kéne végezni.

2018. jan. 15. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/40 anonim ***** válasza:

Böven elég 2-3 sztár szakmát megtanulni életed során. Ami gond nélkül bele fér nem értem mért akkarod az összeset.


Ön magad ellen érvelsz a robotizált gyártás keveseb energiát igényel mint emberekkel. Igy miért jobb emberekkel nagyobb energia felhasználással gyártani?


Az utak most is tele vannak halálos balesetekkel. De a gépek monoton feladatokban sokkal kevesebbet hibáznak. Amugy mire alapozod hogy forgalomba engednék öket alapos tesztelés nélkül?


robot kombájnokat már feltaláltak és használnak is.


[link]

2018. jan. 15. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/40 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy kitanulhatsz 2-3 szakmát is, ha egyik sem lesz a sztárszakma, akkor gyakorlatilag ott vagy, ahonnét elindultál. Pont ez a baj, hogy nincs állandó sztárszakma, hanem állandóan változik, kb. mint a divat. Sokaknak még 2 szakma is rengeteg erőfeszítésbe kerül, és elviszi az életerejük javát. Most képzeld el, mi lenne, ha a biztos megélhetés miatt mindenki 10-20-féle szakmát kellene hogy elsajátítson, csak hogy biztosan ne legyenek megélhetési gondjai. Arról nem is szólva, hogy egy nap mindenkinek 24 óra, ha valaki ért a gázkészülék-szereléshez, a villanyszereléshez, vízvezeték-szereléshez, könyvvizsgálathoz, kőfaragáshoz stb. profi szinten, nem csinálhatja egyszerre mindet, hiába lenne rá megrendelő minden nap.


A robotizált gyártás pont hogy több energiát fogyaszt, mintha emberek végzik a munkát. Az embert nem kell konnektorba dugni meg hálózatról működtetni, napi 3 étkezés, és "működik". A robotnak viszont 24/7 bedugva kéne lennie, és egyetlen részleg meghibásodása vagy áramszünet hazavágná az egész termelést.

Akkor lenne igazad (és akkor sem teljesen) ha az embereket változtatnánk át robotokká, mert akkor a robotok fogyasztanák azt az energiamennyiséget, amit most az emberek. A bolygó lakossága viszont folyamatosan nő, tehát így emberek ÉS robotok is fogyasztanak energiát = következésképpen egyre több erőmű kell. Annak meg semmi értelme, hogy öljük le az embereket, és az így megspórolt energiát használják fel a robotok...ha nincs kinek termelni, akkor értelmét veszti az egész. Kb. mint az indiánok, mikor leölték az utolsó bölényt is...oké, ez a bölényvadászat már nem terhel minket, de mit fogunk zabálni?

Szóval én arra teszem a voksom, hogy maradjanak meg az emberek termelőerőnek, így nem fog bekövetkezni az, hogy az automata gyárak ontják magukból a termékeket, de vásárolni senki nem tud, mert nincs munkája, és nincs pénze.


Most is sok a baleset, ez így van (viszont a számuk azért csökken). A vezetés pedig a legkevésbé se monoton. Oké, a repülőgépen a robotpilóta igenis hasznos odafenn, ahol nem lehet nekiütközni semminek, de a vezetés messze nem ilyen egyszerű. Az alapos tesztelés pedig semmire nem biztosíték, nézd meg bármelyik kiadott Windows-t. Tökéletes szoftver nincs. Én nem bíznám az életem egy csomó 0-ra meg 1-re, amit valahol valami programozó összedobott a kényelmes szoba melegében, és reménykedik, hogy úgy fog működni, ahogy azt ő elgondolta...


A robot kombájnoknál pedig ez még erősen kísérleti stádium.

2018. jan. 15. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/40 anonim ***** válasza:

A sztárszakmák 40-50 éve is ugyan ezek a területek voltak. Amúgy nem azt mondtam hogy mindenki képes rá hanem azt hogy ha megvalositanák az emberek az nem okozna problémát.


"Az elmúlt 8 évben 1%/év GDP növekedéshez 0,5%/év villamos energia és 0,25%/év összenergia igénynövekedés kapcsolódott. A földgáz import jelentősen nőtt a földgáz tüzelőanyagú kapcsolt energiatermelés támogatása miatt."


[link]


Itt vannak konkrét adatok. A termeléssel nem arányosan nő az energia felhasználás. Moderneb technikákkal kevesebb energiával állitod elő ugyan azt a mennyiséget. A moderneb technika pedig automatizálást jelent. Az emberek pedig ugyan ugy gépekkel dolgoznak ami áramot fogyaszt. Általában joval lassabban dolgoznak az emberek. pl egy nc eszterga Közel ugyan annyit fogyaszt mint sima eszterga, de háromszor annyit legyárt mint egy régi tipusu emberrel. És itt még megjelennek olyanok is hogy az automata éjjal nappal dolgozik nem kell pihennie. pl szálitásban 1 kamion képes annyi árut szállitani mint most három. És maga a kamion legyártása is rengeteg energia. A teljes élettartam alatti energia felhasználás 60-70% a gyártás teszi ki. Az embereket szállitani kell rengeteg energia. Füteni kell nekik ez is rengeteg energia. És még számtalan dolog van ami miat az ember többet fogyaszt


Ha meghibásodik valami már most is megál az élet.


Már most is 0 meg 1 bizod az életed. Pár éve volt pl hogy a toyotán beragadt a gáz pedál és halálos balesetet okozott. Ha meg pesten laksz és metrozol akkor már föleg gépekre bizod az életed. Amúgy a Windows joval megbizhatobb sok embernél. Mire eljutnak szabad felhasználsig elötte évekig tesztelni fogják. Mért gondolod hogy pont akkor fog megörülni tömegesen? Balesetek valoszinü mindig lesznek, csak lényegesen kevesebb.


Ha megnézzük milyen ütemben fejödken pl a mobil telefonok akkor elég egyértelmü hogy nem sokáig lesz kisérleti stádium.

2018. jan. 15. 23:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/40 anonim ***** válasza:

40-50 éve biztos hogy nem lehettek ugyanezek. Anno pl. nem létezett nanotechnika, és szoftverfejlesztésről se igazán beszélhetünk, a legfeljettebb masina az Odyssey volt, ami összesen 2 pont egy tévéképernyőn.


Azt nem is vitattam, hogy modernebb technológiával kevesebb energiát igényel a gyártás. Az emberiség energiaigénye ettől még folyamatosan nő, mert nő a népességszám is. Semmi baj nincs azzal, ha a technológiát modernizálják, gond abból van, ha minden szirszar munkát gépekkel akarnak kiváltani, és azt hiszik, az úgy működni is fog, mert a sztárvárszban a Koruszant [sic] bolygón már megcsinálták, és ott tök jól néz ki. Persze, mert a sztárvársz világában már a konyhai robotgépekben is fúziós reaktor muzsikál.

Egy automata valóban éjjel-nappal üzemel, de rendszeresen lehet vele üzemzavar. Elég megnézni mondjuk az egyetemi kávégépeket, nincs olyan nap, hogy ne leffegne valamelyiken papírcetli, rajta nagy kani betűkkel, hogy ROSSZ, de ugyanúgy igaz ez a pesti jegyautomatákra is. Most képzeld el, ha egy gyárban történik ez, ahol több automata összehangolt munkájára van szükség. Egy picike hiba kihatással lesz a többi részlegre is, a hiba végigmegy az egész rendszeren, szép kis dominó-effektus, és leáll az egész. És ez nem ám rossz kávégép szintű probléma lesz, hogy káromkodik egy jó nagyot az ember, és átmegy az A/2 épületbe az ebédlőhöz, hanem hazavágja az egész termelést, esetleg elkezdi ontani magából a selejtet, ami ugye bevétel- és anyagkiesés, tehát veszteség. És még ha ott állna a gyártósorok felett állandóan egy komplett szerelőgárda, akkor is hosszú órákba, esetleg napokba telik, amíg képesek felépíteni újra az összedőlt kártyavárat. Ha meg alkatrészt kell pótolni, az egész gyárat bezárhatják hetekre, amíg meg nem jön az adott alkatrész, nem úgy mint most, hogy odaállítunk valakit, és csinálja kézzel.

Ennél sokkal rosszabb eset, ha mondjuk egy vegyipari üzemben, vagy olajfinomítóban történik egy aprócska kis üzemzavar (mondjuk épp a vészleállítóban). Lesz ott tüzijáték, szép zöld színű felhő, meg minden egyéb ami szem-szájnak ingere.


Az se igaz, hogy egy robot-kamion háromszor annyit szállítana, mint egy ember által vezetett. Egyrészt a közlekedés olyan, amilyen, piros lámpán nem fog átmenni a robotkamion se, vagy ha mégis, annak meglesz a következménye. Arról nem is szólva, hogy a robotkamiont bárki könnyűszerrel meg tudja majd állítani, aztán jól ki is rámolják. Kamiont gyártani meg akkor is kell, ha robot vezérlésű, csak éppen többe fog kerülni a fedélzeti automatika miatt, és a fentebb említett okok miatt sokkal rizikósabb lesz a használata is, még ha a fűtést nem is számoljuk be (ami igazából a motor hulladékhője, tehát nem többletköltség üzembentartásnál).


Ahogy írod: ha szarrámegy valami, az élet már most is megállhat. Na ez a túlzott robotosítás hátránya.


De ott vannak mondjuk a közterület-fenntartó robotok vagy a rendőrrobotok. Hogy tesznek különbséget majd egy veszélyes bűnöző között, és valaki között, akinek csak épp rossz napja van? Vagy mi a garancia rá, hogy a gyorshajtókat, autóban telefonálókat, elsőbbséget meg nem adókat nem plazmavetővel meg antianyag sugárral fogják lőni "intézkedés" címén? Ne értsd félre,sokuk tényleg megérdemelné, de eléggé embertelen módszernek tartom akkor is.


Windowsból legutoljára az XP volt "megbízható" - mert ahhoz legalább kiadtak 3 szervizcsomagot. Mikor elsőre kijött, ugyanolyan rakat szar volt, mint a többi. 3 javítócsomag után lehetett rá azt mondani, hogy "nyomokban operációs rendszerre emlékeztető módon működik". Aztán a Vista óta megint a félkész, szar, bugos, összegányolt Windowsokat kapjuk. Képzeld el, mi történik majd a robot-vonatban, ahogy 200-zal robog Budapest felé, és Pécelnél kékhalálozik egyet a vezérlőberendezés. Az a vonat nemcsak a Keletiig fog menni, hanem minimum a Deákig...

2018. jan. 16. 00:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/40 anonim ***** válasza:

50 éve ugyan úgy a nagy matematikai tudást igénylő és a speziális gyakorlatot igénylő szakmákban volt hiány mint ma. A mérnökök orvosok speciális szakmunkások akkor is jól kerestek.


Értelmetlen amit írsz emberekkel mindig lassan dolgozik a gyár. Tehát bövön jobban jön ki még a kényszer pihenövel is. A részlegek össze szervezése emberekkel pedig nagyságrendekkel nehezebb. A gépek helyére pedig már masem lehet embert állitani.


Emberi hiba miat pedig nagyságrendekkel töbször van balesett.


egy kamion soförrel napi 8 órát lehet uton. Egy robot mehet megállás nélkül 24 órában. 24/8=3 Tehát ha ugyan ugy vezetnek egy robot háromszor annyi utat tesz meg egy nap alatt.


A fütés pedig nem a kamionhoz kapcsolodot hanem általánosságban pl egy nagy csarnok fütése.


A metrok pedig már most is elég jol elvannak vezetö nélkül.

Nem sokban külömböznek egy vonattol.

2018. jan. 16. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/40 anonim ***** válasza:

Matekosból hiány van, igen, de nem mindegy, milyenből, és mennyiből. A mateknak bazinagy az alkalmazási területe, azon belül is vannak specializációk, ahogy pénzügyön, egészségügyön, hadvezetésen belül is. Értsd: ha pl. vadászpilótából van hiány, nem fogod tudni tüzérekkel vagy lövészekkel betömködni a rést.

Mellesleg 50 éve nem volt még számítástechnika, és azóta ennek is lett ezerféle szakiránya. Olyan embert, aki amblokk mindenhez ért, nem fogsz találni, még szoftveresből se. Egy átlag játék összerakásához is nézd meg, mennyi különböző ember kell (a rendes játékokra gondolok, nem a turbó-paszkálban összegányolt tetriszre meg Game Makeres viccjátékokra).


Én nem úgy látom, hogy a gyár lassan dolgozna, semmiből nincs hiánycikk, ami a mindennapi élethez kéne. Sőt, egyre inkább megint a túltermelés irányába haladunk, az embereknek meg nincs pénze.

Ki ne találd egyébként, hogy egy full automatizált gyár jobban jönne ki pénzügyileg, ha egy kis hiba miatt lerohadna az egész. Pláne ha az említett vegyipari üzemről van szó, ami még pluszba elpusztít maga körül 2-3 települést is. A részlegek összeszervezésével meg semmi baj nincs, többnyire nem az ilyen munkájú emberek szokták szidni a főnököt.

A gépek helyére senki nem akart embert állítani, de melléjük igen. És szükség is van rájuk. Abban meg nem lehetsz biztos, hogy egy gépek által uralt világban emberi vagy gépi hibából lesz-e több. Ne is akard megtudni szerintem.


A kamionozásról igaz, amit írtál, csak te 1 sofőrben gondolkozol, egy cégnek pedig minimum 20-30 sofőrje van, és a depóknál mindig van lehetőség váltásra is. Szép is lenne, ha végig ugyanaz az ember kéne vezesse ugyanazt a kamiont mittomén hány éven át!

Fűtés pedig ugyanúgy kell a gépeknek is..."üzemi hőmérséklet" fogalma. Erre jöttek rá az oroszok is, amikor 39 telén nekimentek a finneknek, és bedöglöttek a tankok, autók, de még a puskák is. Lehet, hogy nem szobahőmérsékletűre kell fűteni a csarnokot, de szükség van rá akkor is.

Metró pedig kötött pályás jármű, kocsikísérő ugyanúgy van, és még így is előfordulnak durva balesetek (pl. a 2016-os Hoboken Station-i eset).

2018. jan. 16. 00:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/40 anonim ***** válasza:

Én csak az írtam gond nélkül betudod határolni azokat a területeket amik jól fizetnek. A mérnöki területek régen is jól fizettek. Attól hogy megjelentek új irányok ez nem változot.


Pwdig jobban jönnekki. Ezt nem ki találom ez tény. Más kép nem is terjedne az automatizálás. Amúgy eddig az összes munkahelyémen sokkal többször voltak emberek betegek mint gépek.


Még mindig nem indokoltadmeg mért gondolod hogy többet hibáznak a gépek mint az emberek. Számtalan példát lehetne felhozni ember okozta balesetre.


A letöbb helyen nem lehet megoldani a soför váltást. Nem véletlen vannak tele az auto pálya pihenök kamionokkal.


A fütésben fokonként kb 6% megtakaritás. már öt fok esetén is jelentős. De ez csak egy példa volt. Nem kell világitásse, szellöztetés, öltözöt és egyéb helységeket épiteni stb.

2018. jan. 20. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/40 anonim ***** válasza:

Be tudom határolni, persze, nem is ez a gond. Az a gond, hogy az itt betölthető álláshelyek száma sem végtelen. Ugyanaz történne, mint anno a 90-es években a jogászokkal meg a közgazdászokkal. Az első pár eresztésnek jut munkahely, a többi már csak túlképzés, felesleg.


Az automatizálás azért terjed, mert egyelőre még van nyersanyag, és van miből előállítani elegendő energiát. A vasérckészlet is ugyanúgy véges, mint az olaj, és az olaj speciel 20 éven belül elfogyhat, de 40 éven belül mindenképpen el fog. És akkor még mindig ott van az a probléma, hogy ennyi tömérdek robothoz nem lesz elegendő energia, mert az erőművek nem tudnak lépést tartani vele, azonkívül a szén-urán készlet sem végtelen.


Hogy a gépek miért hibáznak többet? Ezzel kezdtem - a gép csak annyira lesz hatékony, amennyire a belétáplált utasítások azzá teszik. Lehetetlenség minden helyzetre felkészülni őket. Egy élő ember sokkal rugalmasabb, és könnyebb is helyretenni, ha hibázott. Hasonlítsd össze mondjuk egy komplett gyártósor újraprogramozásával, ami iszonyú sok idő és még több pénz.

Arról nem is szólva, hogyha korszerűsíteni akarsz, az nem annyi, mint az embereknél, hogy kirúgod Józsit, fölveszed Pistit helyette, hanem szintén bődületes mennyiségű pénz.

Igen, az ember is hibázik, és sok balesetet, katasztrófát emberi hibák okoznak, ez viszont nem jelenti automatische, hogy a gépek akkor már tökéletesek lennének.


A robotkamionok ötletét továbbra sem kultiválom. Egy kötött pályás járműnél, vagy egy magasban szálló repülőnél még elképzelhető, hogy az üresjáratban automata üzemmódban menjen, de egy közúton, ahol méteres hó, csúszós jég, eső stb. lehet, ez életképtelen ötlet. És itt is előjön az örök kérdés: a robot-kamionsofőr honnan szedje az energiát.


Az igaz, hogy nem kellene öltöző, de szellőző ugyanúgy kellene, plusz CPU bank, szerver bank, klímaközpont, adattároló helyiségek...egy gépnek rengeteg mindenre van szüksége, hogy jól működhessen.

2018. jan. 20. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/40 anonim ***** válasza:

A politikusok úgy vélik, van annak a pénznek jobb helye is - a saját zsebükben, például.

Eszük ágában sincs javítani az életkörülményeken, nekik csak a hatalom és a pénz (a mi pénzünk!) kell, minden mást magasról leszarnak.

Egy normális politikai vezetés valóban nem hagyná, de ilyenek már rég nincsenek. A politika feladata mára arra redukálódott, hogy ugrasszuk össze orbitális baromságok miatt az embereket.


#18 pedig egy normális országban így kellene működnie: ha valaki választ egy szakmát, annak jól kell fizetnie. Ezért megy valaki oda, te magad írtad, hogy nem jótékonykodásról van szó. Ha szarul fizetik az orvost, akkor nem lesz aki meggyógyítson és megmurdelsz. Ha szarul fizetik a péket, nem lesz kenyér és kopoghat a szemed. Na, így is tetszik még a dolog?


Ahhoz meg, hogy tényleg legyen 2-3 keresőképes szakmája egy embernek, 4-500 évig mindenképp kellene élni, ha nem is 1250 évig...de sajna még ez se jött össze eddig.

2018. szept. 24. 02:31
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!