A jelenlegi magas budapesti szmog miatt miért az autókat hibáztatják?
Aki Budapesten él és autóval közlekedik az nem hobbiból teszi, hanem mert időben jobban megéri.
Nem azok járnak autóval, akiknek két metrómegállónyira meg 4 perc sétára van a munkahelyük.
Ha én tömegközlekedéssel járnék dolgozni, az 1 óra 15 percig tartana.Autóval pedig, dugó esetén is maximum fél óra.Parkolóhelyet pedig biztosít a cég, van az itt dolgozóknak kijelölt parkolóhely a mélygarázsban.
A nagy szmog miatt a fűtés a felelős.
A szmognak a járművek csak egy kis szeletét adják.
"Nem az autó a fő gond, hanem a tüzelés. Az autósnak mondhatják, hogy ülljön buszra,"
Mondhatják ,csak éppen sz.rik rá. Még a büntetés fenyegetettségét is vállalja néhány gyökér közülük, lásd itt a kérdezőt, aki azért háborog, mert a már tarthatatlanná vált szennyezés közepett ő nem szennyezhet tovább.
" de Marika néninek nem, hogy ne gyújtson be -20ban."
Marika néni is fűthet gázzal, ez mindenhol lehetséges, de a legjobban a városok levegője mérgezett, pedig városban nem divat szénnel, fával fűteni. Előfordul, de nem gyakori.
A légszennyezettséget mindenhol mérik.
Utána tudsz nézni, hogy hol a szennyezettebb, városon vagy falun.
Tartalmazhatnak kormot, szerves anyagokat, nehézfémeket, azbesztet. Nagy részük rákkeltő. Egységes egészségügyi határérték megállapítása igen bonyolult, mert sok aeroszol képző anyag már egészen kis mennyiségben is nagyon káros lehet. Az azbeszt belégzés útján kerül az emberi szervezetbe és rákot vagy azbesztózist okozhat. Hazánkban országos programok szolgálnak az azbesztmentesítésre. Ennek hatására az azbeszt mennyisége jelentősen csökkent a levegőben, azonban a molibdén mennyisége nőtt.
A légköri aeroszolok képződésében nagy szerepe van a gépjárműforgalomnak. A dízel üzemű járműveknek számottevő az aeroszol kibocsátása, de a kerekek is felverik a port, amit a levegőben aeroszolnak nevezünk. A városi aeroszolok összetétele nehezen meghatározható, a részecskékre rátapadnak egyéb szennyezők pl.: PAH-ok, nehézfémek. Az Egészségügyi Világszervezet nem ad meg határértéket a közlekedésből (elsősorban a dízelüzemű járművekből) származó részecskék koncentrációjára, mivel álláspontja szerint nem létezik olyan alacsony koncentráció, amely biztosan nem károsítja az egészséget.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!