Veszélyt jelentenek Magyarország gazdaságára az aránytalanul nagy támogatásokkal idecsábított autóipari multik?
Nem.
Magyarország számára az autóipari multik jelenléte rendkívül előnyös.
Attól függ mit tekintesz előnynek. A magyarok által itt megtermelt GDP java a németeknek és más jóléti országoknak megy, viszont ha még ezek sem lennének itt, akkor nem lenne munkahely sem. Tehát ez egy ilyen sakk-matt helyzet, ördögi kör. Mivel nincs tőkénk, ezért nem tudunk saját multit létrehozni ami versenyképes, viszont ha nem dolgozunk rabszolgaként a nyugati multiknak, akkor éhen is halhatunk és a harmadik világ szintjére süllyedhet az életszínvonal.
Ez van, ez a különbség nyugat és kelet Európa között.
Minden olyan ágazat veszélyt jelent, amely túl nagy befolyásra tesz szert a gazdaságban. A jelenlegi nemzetgazdasági miniszter már tett is olyan kijelentéseket, hogy annyira nem biztos, hogy jó dolog az autóipartól függeni, mert a VW dieselbotránya után az Auditól is kb. minden munkaközvetítőn keresztül bedolgozót elküldtek, s nyílván a beszállítók termelése is csökkent, ami a GDP-n is meglátszott. De ugyanígy sokáig a turizmus fellegvára is akartunk lenni, aztán a görög példából okulva rájött pár fejes, hogy annyira nem biztos, hogy stabil gazdaságot eredményez, mert ha jön 1-2 cudarabb év, simán meglódul a munkanélküliség meg esik a fogyasztás.
Szóval ja - a jelenleginél nagyobb arányú autóiparra semmiképp nincs szükség - mert egy darabig az állami tualdjonú gépipari cégekkel és megrendelésekkel (pl. Rába, buszbeszerzések) kontrollálni lehet a dolgot, de már rég túl van azon a szakterületen dolgozók száma, hogy egy komolyabb megbillenést ki tudjanak egyensúlyozni. Ha a VW máról holnapra csődbe menne, mi is baromi nagy trutyiban ülnénk - Győr pár éven belül úgy nézne ki mint az USA elhagyatottabb rozsdaövezetbeli városai.
A veszély az egyensúlytalanságban van. Azaz nem az autóipar a probléma, hanem az hogy nincs más.
Az autóipar jó, csak az Audi éves szinten százmilliárdos állami bevételt generál. Ilyen értelemben egyáltalán nem túlzott a támogatás.
És persze Győr az Audi nélkül már 25 éve rozsdaovezet lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!