Ti mit gondoltok Magyarország gyorsforgalmi úthálózatáról? 10 év múlva lesz olyan, mint Ausztriáé?
A sógoréknál minden tartományszékhely,nagyobb város elérhető autópályán, kényelmesen.
Magyarországon ilyen a tervezett hálózat:
Az osztrákoké jelenleg meg ilyen:
Ha az ami a képen van megvalósulna több, mint szuper lenne, már talán túlzás is. De... sajnos láttam hasonló képet 10 éve is...az sem valósult meg még csak megközelítőleg sem a mai napig...így nem igazán félek attól, hogy mindez megvalósul...
Egyébként szerintem Budapest és a vidéki részek összeköttetése már egész jó, ott már talán csak egy-két apróbb fejlesztésre lenne szükség (M2-es 2*2 sávosra, M4-es megépítése, M7/M1 2*3 sávosra). Viszont amit nagyon hiányolok, azok a vidéki területeket összekötő utak. Mindenképpen támogatnám a tervezett M9-es megépítését, nem kell feltétlen rögtön autópályaként, elég autóútként szintbeli kereszteződések és lakott terület érintése nélkül...
#1:
Jót mondtál a végén. Rengeteg utat kellene átépíteni "gyorsforgalmi" úttá, nem kifejezetten autópályává, de osztott pályássá és szintbeli keresztezés nélkülivé. Ezért lett volna jó, ha végre elkészül az M4.
Az osztrákoknál rengeteg olyan út van ahol nincs szintbeli keresztezés, 2x1 sávos és osztott pályás. Gyorsítja a haladást, jelentősen csökkenti a baleseti faktort. Nem mindenhová kell autópályát építeni ész nélkül,mert sok helyen nem indokolt. Ilyen olcsóbb gyorsított elkerülőutakra viszont nagyon nagy szükség lenne.
Minek? Magyarországon mérhetetlen, etióp szintű a nyomor, az embereknek nem telik ételre sem, nemhogy autóra.
A busznak, meg teherautóknak meg elég egyetlen sáv is, úgyis üresek az autópályák és autóutak.
3#
Teljesen egyetértek.
Ez is jó megoldás lenne.
10 év múlva kinek?
A nyugdíjasoknak meg a braziloknak? :D
"A busznak, meg teherautóknak meg elég egyetlen sáv is, úgyis üresek az autópályák és autóutak."
Örvendetes, hogy végre egy a közlekedési kérdésekben naprakész válaszoló is hozzászólásával emelte eme fórum egyre halványodó fényét.
Valóban, konganak az ürességtől útjaink. Elég kiállni bármelyik autópályánk szélére hétköznap, rögtön látni fogjuk, nagyon ritkán, bátortalanul halad el egy - egy kamion, busz.
Éles szemre valló észrevételedet csak annyival egészíteném ki, hogy autópályáinkon lévő parkolóink száma is fölös. Jó néhányat ezekből be kellene szüntetni, bezárni, füvesíteni mert kihasználatlanok.
Útjaink teher és személyforgalma nem indokolja ennyi és ekkora kapacitású parkoló fenntartását, sok pénzt megtakaríthatnak ezzel költségvetésünk.
Magyarország infrastruktúrája az elmúlt 15 évben ugrásszerűen fejlődött, ha ez így folytatódik, akkor az úthálózat kiépítettsége is közelíteni fog az ausztriai viszonyokhoz, de utolérni nem fogja tíz év alatt. (Ausztria hátránya, hogy tele van hegyekkel, sokkal drágább olyan terepen autópályát építeni.) A települések útjai, közterületei is óriásit fejlődtek Mo.-on, az internetes infrastruktúra sok helyen most is jobb, mint Ausztriában. Azt gondolom, hogy ha elterjednek az elektromos autók és ehhez lesz jól kiépített elektromos töltőhálózat, akkor többen fognak autózni, mint most és az majd kevesebbe is fog kerülni.
Egyébként Ausztriában kevésbé szeretek autópályán vagy gyorsforgalmi úton autózni, mint Magyarországon, mert túl sokszor nagy a forgalom és sok helyen szűkek a sávok is, így lassabban lehet haladni. Viszont az útdíj Ausztriában elfogadható, Mo.-on nagyon drágának találom (éves matrica árát összehasonlítva).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!