Ha Európában akkora problémát okoznak a dízelautók, akkor miért nem csökkentik a benzin adóját? Ugyanis, akkor eltűnnének a dízelek.
A csapból is az folyik, hogy mennyire szennyezőek, meg károsak, be kellene őket tiltani....tsb
Európában nagyon népszerűek ezek az autók.Nyugat-Európában még sokkal nagyobb az arányuk, mint nálunk.
Az emberek rá vannak kényszerülve.Egy alsó-középkategóriás autónál nagyobb gépet nem gazdaságos benzinmotorral fenntartani.
Elég megnézni a piacot.Mennyi benzines Passatot vagy Superbet látunk?Meglehetősen ritkák.Szinte mindegyik dízeles.
A nagyobb családi egyterűekről, SUvoktól nem is beszélve.
Így az átlag európai polgár rá van kényszerülve, hogy ilyet vegyen, hogyha gazdaságosan akar közlekedni.
A vállalati autóknak pedig csaknem 100 százaléka dízelüzemű.
Erre a problémára az lenne a megoldás, hogy olcsóvá tesszük a benzint.Márpedig úgy, hogy lecsökkentjük az adóját.
Az USA-ban nagyon ritkák a dízeles személyautók, nem véletlenül.A benzin meglehetősen olcsó arra fele.
Az elektromos autókat meg ne keverjük ide.35 milliós Teslát még egy átlag nyugat-európai sem engedhet meg magának.
A dízel autók olyan téren jók,hogy nagyobb azokban a nyomaték.Emelkedőkön és nehéz utakon sokkal nagyobb erőt fejtenek ki.Nem véletlenül van az,hogy sok terepjáró és kis microbusz dízel,vagy turbó dízel.(TDI)
Az elektromos Tesla autó pedig jelenleg még egy nyugat európai középosztálybeli jómódú embernek is k_rva drága és megfizethetetlen.
Mellesleg Amerikában a benzines autóknak kultúrája van.Ott szinte mindig is főleg benzines autók voltak.Mivel azok motorikusan már 60-as 70-es években is jók és megbízhatóak voltak.
(Igaz azokban bazi nagy motorok is voltak.)
Viszont a mostani amerikai kocsikban is alap hangon 2500-3000 köbcentis motorok vannak.
Általában az az alap.
Néztek is nagyokat,mikor 1.6-os meg 1.8 as európai kocsikat mutogattak nekik...
Az elektromos autókat miért is ne keverjük ide? Mert gondoltad sarkítasz és hazudsz egyet, hogy legyen valami értelme a mondandódnak? :D Egy consumer kategóriás tesla a közelében sincs a 35 millának, sőt... más márkák pedig már annyiért is adnak elektromos autót, hogy 1-2 év alatt megtérül a 10-20%os különbség, és akkor még nem is beszéltünk az állami támogatásokról, és egyéb ösztönzőkről.
Egyébként az autós közlekedés maga az, ami jó lenne, ha végre kiszorulna a proli köztudatból, ha más módon is ki lehet elégíteni a mobilitási igényeket.
A kérdésedre pedig kérdéssel felelnék: mikor növelik végre a dízel adóját? :D
A csapból is az folyik az egy dolog, csak közel se olyan vészes, mint reklámozzák.
Persze ne a hülyegyerek kormolós Golfra gondolj, hanem egy rendes Euro6-ra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!