Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ingyenes BKV-t ígér az MSZP....

Nemo kapitány (V.A.) kérdése:

Ingyenes BKV-t ígér az MSZP. Van erről véleményed?

Figyelt kérdés

Nekem van, de nem tűri a "nyomdafesték".

[link]


2010. máj. 1. 14:28
1 2 3 4
 21/38 anonim ***** válasza:
16:36 os de ez csak álom és nem jövedelemfüggő. Amit buszjegyre költenek abból autót is fenntarthatnának.
2010. máj. 1. 16:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/38 anonim ***** válasza:

Nem kell ingyenessé tenni, és nem is fogja soha senki. Viszont drasztikusan csökkenteni kell az árát, mert az nem állapot, hogy a pesti tömegközlekedés háromszor-négyszer annyiba kerül, mint más európai nagyvárosokban.

Ha nem 320 lenne egy menetjegy, hanem mondjuk 100, de mondhatnék akár 50-et is (és ehhez igazítanák a bérletek árát is), akkor néhány ezer ember leszokna a bliccelésről, venne rendszeresen bérletet vagy jegyet (persze még mindig maradnának bliccelők, mert azok tényleg csak akkor nem lennének, ha ingyenes lenne :) ), és ezáltal sokkal nagyobb lenne a BKV bevétele. Megszűnnének a dugók is, mert már nem érné meg annyira az autót választani a tömegközlekedés helyett. A környezetszennyezés nem rúgna az egekbe, mert ugyanannyi (vagy szükség szerint kicsivel több) busz és sokkal kevesebb autó bocsátana ki lényegesen kevesebb szmogot.

Szóval az 50-100 forintos menetjegy sokkal hasznosabb, mint az ingyenessé tétel.

2010. máj. 1. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/38 anonim ***** válasza:

"Amit buszjegyre költenek abból autót is fenntarthatnának"


Ehh, azt ajánlom nézz utána a likviditás és hitelképesség szavak jelentésének, majd próbáld megérteni miért nem fordítják arra.

2010. máj. 1. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/38 anonim ***** válasza:

"Ha nem 320 lenne egy menetjegy, hanem mondjuk 100, de mondhatnék akár 50-et is (és ehhez igazítanák a bérletek árát is), akkor néhány ezer ember leszokna a bliccelésről, venne rendszeresen bérletet vagy jegyet (persze még mindig maradnának bliccelők, mert azok tényleg csak akkor nem lennének, ha ingyenes lenne :) ), és ezáltal sokkal nagyobb lenne a BKV bevétele."


Hogy ez bejöjjön az azt jelenti hogy 50ft-os jegynél MINIMUM 7szer annyi jegyet adnának el mint most.

De mivel így is erősen hiányos lenne, szükség lenne 10szer annyi jegy eladására.

Vagyis azt mondod hogy minden 10. ember vesz csak jegyet a többi meg?

Azért ez túlzás bárhogy nézzük.

2010. máj. 1. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/38 anonim ***** válasza:

Közgazdaság alapvető legelemibb tézise:Not free lunch:nincs ingyen ebéd!Ugyan ez arról szól,hogy ha valamibe belevágunk,közben lemondunk másról,ami lehet jövedelmezőbb,tehát az ingyenebéd elfogadásával lehet éppen egy nyereséges üzlettől,jól jövedelmező termeléstől esünk el.Ez esetben:semmi sincs ingyen.A villamos áramát,a buszok benzinét,a dolgozók bérét valakinek fizetni kell.Az a valaki pedig az önkormányzat és az állam lesz.Ami adóból él.ergo Csabi mondott egy akkora baromságot,amin sírva röhögne a világ.Persze valaki még elhiszi a kádári mesét az ingyen nyaralásról,ingyen sör-virsliről.

Csak karitatív Csabi több dolgot nem említ:Miért ne fizessen egy dolgozó jegyért,ha használ egy szolgáltatást?Miért ne utazhasson a vidéki is ingyen,amikor ezt nyilván nem tudja a főváros finanszírozni egymaga?Miért kéne erre költeni az adót,amikor ezernyi dolog van ,amire lehetne?Miért nem a BKV 20 éves buszaival,lerobbant eszközállományával foglalkozik?Mi lesz a jegypénztárosokkal,ellenőrökkel?Miért nem lépett elő a 8 év f@szcincálás alatt?Miért nem a sör,a vattacukor,a kurv@k lesz ingyenes?Csabis gondolatmenet alapján Budapest népe ingyen ehetne a Nagy Népi Menzán-ahogy ceausescu megálmodta.Csabi szerint ez évi 323ezer megtakarítást jelent egy családnak?(valójában 3 éves bérlet ára 321ezer)És miből fizetnénk a Bkv-t?Frankot hamisítunk vagy megtámadjuk Kínát?Esetleg helótákkal dolgoztatunk?Dugódíj,meg parkolási díj?Magyarul,ha kenyeret szállítok,akkor 3szoros ára lesz,mert megemelik a fuvar összegét?És a sok autós hogy fog felférni az ingyenes 7-es buszra,-os villamosra?Ha nem lesz ki autózzon,miből lesz dugódíj,parkolási díj?

Szerencsétlen hülyegyerek,előbb nézzen szét a Várbazárnál,a Budai Parkszínpadnál,a Hős utcai,gubacsi úti gettóban,a Margit hídnál,a 4-es metrónál,utána álmodozzon kádári marhaságokról.

2010. máj. 1. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/38 anonim ***** válasza:

"Hogy ez bejöjjön az azt jelenti hogy 50ft-os jegynél MINIMUM 7szer annyi jegyet adnának el mint most."

Ezzel ott a gond,hogy átlagban senki nem utazik napi hétszer.Másrészt a bliccelést meglehet szüntetni,ahogy New Yorkban is megoldották a metrón,nem kell hozzá 4 ellenőr.Harmadrészt ha bérletet veszek-ami ezen logika mentén olcsóbb-azzal ugyanannyit utazom(bármennyit),tehát nem lesz jobb az utazás:bevétel arány

2010. máj. 1. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/38 anonim ***** válasza:

Az ingyenes BKV-t én már régóta javasoltam, de nem vették komolyan! Nézzük részletesebben:

A BKV működtetése évente 130 milliárdba kerül. A jegyekből csak kb. a fele, vagyis 60 milliárd jön be, a többi állami, és fővárosi támogatás!

Ha ingyenes lenne nem kellenének ellenőrök, pénztárosok, egy halom agresszív biztonsági őrt is ki lehetne rúgni. Kisebb apparátus kellene, kevesebb igazgató kevesebbet tudna lopni! Lehet kijönne az egyész évente 70-80 milliárdból!

Sehol a világon nincs nyereséges városi tömegközlekedés! A városok élhetőbbek lennének, ha mindenki tömegközlekedne. Az ingyenes tömegközlekedéssel együtt lehetne behajtási díjat szedni, és talán javulna egy kicsit Budapest levegője.

Azzal meg ne jöjjön senki, hogy miért fizessék ezt is a vidékiek!

1.) Több, mint 2 millió ember jár Bp-re vidékről naponta dolgozni, szórakozni, tehát ők is használják a BKV-t.

2.) A mezőgazdasági támogatásokat meg a vidékiek kapják, de a Bp-iek adóforintjai is benne vannak.

stb...

2010. máj. 1. 17:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/38 anonim ***** válasza:

16.49: akkor számoljunk 100 forinttal. Négyszer annyi jegyet biztosan el tudnak adni.

Mi hárman vagyunk. Minden hétköznap (egyszerűség kedvéért vegyünk ebből egy hónapban húszat) BKV-val járunk, egyszer át kell szállnunk. Ez oda-vissza napi négy utazás, ami 12 jegy hármunkra. 20x12, vagyis 240 jegy kéne egy hónapban (tudom rendszeres utazásra a bérlet jobb, de ettől most tekintsünk el). Ezzel a BKV csak hármunkon esik el havi 24.000 Ft bevételtől (az általam javasolt 100 Ft-os jeggyel számolva).

A minden 10. ember valóban túlzás, annál biztos többen vesznek jegyet.


17.16: 70-80 milliárdból ki lehetne hozni, mondod. Annak viszont ugyanúgy állami és fővárosi támogatás lenne a fedezete! És ha a te gondolatmenetedet követjük, mely szerint a 130 milliárdból legfeljebb 60 jön be a jegyekből, a maradék 70 állami és fővárosi támogatás. Tehát ugyanott tartunk.

És te nem számoltál azzal, hogy a sok autóról leszokó új tömegközlekedő miatt új szerelvényeket kellene hadrendbe állítani minden vonalon. Az megint nem olcsó, és mivel a BKV egyetlen bevételi forrása a támogatás lenne, ez is az adófizetők zsebéből menne.

Az ötlet jól hangzik, kampányszlogennek tökéletes, viszont kivitelezhetetlen, és nem is érdemes kivitelezni: rövid távon marha veszteséges, és hosszú távon sem hoz nyereséget senkinek.

2010. máj. 1. 17:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/38 anonim ***** válasza:

"Azzal meg ne jöjjön senki, hogy miért fizessék ezt is a vidékiek!

1.) Több, mint 2 millió ember jár Bp-re vidékről naponta dolgozni, szórakozni, tehát ők is használják a BKV-t.

2.) A mezőgazdasági támogatásokat meg a vidékiek kapják, de a Bp-iek adóforintjai is benne vannak.

stb..."


A gondolatmenetet már ott megbukott hogy minden vidék kapja a mezőgazdasági támogatást.

Szóval akkor áruld el miért fizessen egy debreceni, miskolci, győri ember az ingyenes pesti közlekedésért?

2010. máj. 1. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/38 anonim ***** válasza:

"Minden hétköznap (egyszerűség kedvéért vegyünk ebből egy hónapban húszat) BKV-val járunk, egyszer át kell szállnunk. Ez oda-vissza napi négy utazás, ami 12 jegy hármunkra. 20x12, vagyis 240 jegy kéne egy hónapban (tudom rendszeres utazásra a bérlet jobb, de ettől most tekintsünk el). Ezzel a BKV csak hármunkon esik el havi 24.000 Ft bevételtől (az általam javasolt 100 Ft-os jeggyel számolva)."


Te most komolyan azt mondod hogy napi 4 féle busszal jársz és SOSE veszel se jegyet se Bérletet?

2010. máj. 1. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!