Mikor ismerik már fel a magyarországi politikusok és gazdasági szakemberek azt, hogy Budapest a legjobb helyen van a világon, ahhoz hogy világkereskedelmi központtá váljon?
Érvek:
Egy európai ország fővárosa
Tranzit ország fővárosa
Geológiailag biztonságos hely
Kapocs kelet és nyugat, valamint észak és dél között a térségben
Jó kapcsolatokkal bír kelet felé
Tudásbázis
Képzet és tanulékony munkaerő, kreativitás
Vonzó környezet
Infrastruktúra
Innovációra való hajlam
"Érvek:
Egy európai ország fővárosa - Másik 49 is az.
Tranzit ország fővárosa - Szerintem te sem érted mire gondoltál.
Geológiailag biztonságos hely - Még aláírnám, ha nem az egyik legkeletebbi NATO ország lennénk.
Kapocs kelet és nyugat, valamint észak és dél között a térségben - Ez még esetleg 1800-ig mérvadó is volt.
Jó kapcsolatokkal bír kelet felé - A lábtörlő szerep még nem jelent jó kapcsolatokat.
Tudásbázis - Ez elég erős túlzás, hiszen még a röghöz kötéssel sem lehet itt tartani a jó népet, és a fidesznek se lenne kétharmada.
Képzet és tanulékony munkaerő, kreativitás - Már nyugaton vannak.
Vonzó környezet - Aláírom.
Infrastruktúra - Hármas metró, 1970-es Ikarus busz, 120 percet késő egyszer meleg, egyszer hideg Fecske vonat, 5 méteres kátyú az utakon, se MALÉV, se teherszállítás.
Innovációra való hajlam - Ja, mint a napelemes cuccok megadóztatása fidesz módra, UBER betiltása
Egyes, minek malév? Veszteséges szar volt, sokkal jobb az ami most van/nincs.
Amúgy a többit aláírom.
Ennek amúgy milyen teendője van a poltikusoknak?
Jó mondjuk a feri féle "itt lehet minket hagyni" hogyha nem tetszik a 90%os adóztatás, ami európában is magasnak számított nem kedvezett ennek.
A piac áraz be ilyen dolgokat, és ők úgy gondolják, hogy nem budapesten hanem genfben van értelme európai cégközpontot fenntartani. (lásd a jó kis offshore Wizzairt)
Érdekes, a WIZZAIR remekül működik.
Van elég kreatív és tanulékony erő Magyarországon, tehát adott a munkaerő alap. Általában a befektetések egyik alapja a helyi tudásszint.
Logisztikailag is jó helyen vagyunk. Szerintem ehhez nem kell magyarázat.
A logisztika alapvetően vonzza a banki szektort. Ehhez sem kell magyarázat.
Az a baj, hogy nem reklámozzuk eléggé magunkat.
persze hogy jól máködik, hiszen offshore
én és sokkal jobban működnék, ha mondjuk nem kéne csak SZJA-t fizetnem az összesen 35%os adózás helyett
persze hogy jól működik, hiszen offshore
én és sokkal jobban működnék, ha mondjuk nem kéne csak SZJA-t fizetnem az összesen 35%os adózás helyett
ja egyébként itt egy gazdaságilag súlyozott világtérkép
na még mindig magyarország a világ közepe?
Ez igaz, de még lehet. Például, ha offshore államá válunk. Vagy kedvező adózási feltételekkel várjuk a nemzetközi vállalatokat.
Egyébként az is egy megoldás lehetne, akár már most is, hogy kedvezőbb adózást úgy érhetnek el, ha magasabb fizetést adnának alkalmazottaiknak, amelyek kizárólagosan csakis magyar állampolgárok lennének.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!