Miért szűnt meg a Malév?
Ez is nagyon érdekes. Pont a Wizz Air intézkedett.
"Mivel az EU szabályai tiltják a légitársaságok költségvetési pénzből való támogatását, a Wizz Air vizsgálatot kezdeményezett az Európai Bizottságnál a 2010-es államosítás jogszerűségéről."
Az Európai Bizottság milyen jogon szól bele az országok belügyeibe!?
"2012 januárjában a Bizottság jogellenesnek minősítette mind a visszavásárlást, mind számos egyéb támogatást és tranzakciót 2007 és 2010 között; összesen mintegy 100 milliárd forintnyi állami támogatás visszatérítésére kötelezte a Malévot, és megtiltotta a magyar államnak a további támogatást."
Pletykák mindig vannak. A fapadosoké volt az egész 1-es terminál, nem hiszem hoy csak azért vitték volna csődbe, hogy a 2-esre költözhessenek, ami messzebb is van a várostól.
Az alapvető ok az volt, hogy a MALÉV túl sok adósságot halmozott fel, mert évek óta veszteségesen működött (az már más kérdés, hogy miért, hiszen a csődöt közvetlenül megelőző években már nyereséges tudott lenni, de a korábbi adósságok megfojtották).
Az Európai Bizottság milyen jogon szól bele az országok belügyeibe?
Olyan alapon, hogy egy nemzetközileg működő légitársaság nem belügy :) Törvényileg tilos állami támogatást nyújtani bizonyos cégeknek tisztességtelen versenyelőny miatt, az állam meg ennek ellenére milliárdokat tolt a MALÉV-ba.
A szokásos sztori:
Nem történt meg a feltőkésítése, s z a r régi Boingokat vettek rohadt drágán szép nagy hitelből, ha mindez nem lenne elég, természetesen szétlopták még így is, majd kiprivatizálták, mivel német-franciák meg bevágták a durcát hogy anno nem Airbus-t vettünk és nem volt elég pénz hogy lefizessük őket, ezért meglékelték a "mentési tervet" és tiltott állami támogatásnak minősítették.
Történet vége.
1. Mert komoly államérdek (lopási szándék) állt mögötte. Persze nem olyan triviálisan, hogy "eddig volt, ezután az enyém".
2. Milyen jogon szól bele? Nagyjából amilyen jogon egy csoport a tagjai viselkedésébe. Amikor valaki egy csoporthoz csatlakozni akar, megkérdezik, elfogadja e a normáikat. Ha igent mond, csatlakozhat. Ez történt. Ha utólag megszegi a normákat, jön az előre megállapított retorzió. Így működik a magyar állam és állampolgárai közötti viszony is.
Sorra halmozták a problémákat a rendszerváltás után. Mind politikai, gazdasági és üzleti téren.
A MALÉV egyeseknek nem volt más csak pénzbánya, s csak azoknak jelentett otthont akik a forgalomirányításban, karbantartásban, pilótaként, mérnökként stb dolgozhattak ott.
Sajnos ez annyira igaz, hogy a MALÉV megszűnésével nemsokra egy szeretett /mérnökként ott dolgozó/ jóbarátomat veszítettem el aki a történtek után a szívében nem tudta feldolgozni ezt a súlyos veszteséget és tönkrement mielőtt a nyúgdíját felvehette volna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!