Mindenki azzal jön, hogy milyen rohadt magasak az adók és ezért ilyen drága az élet itt Magyarországon, de mégis mire költik azt a rengeteg adót amit beszednek?
Vegyük sorra. Mire is kellene költeni egy államnak a pénzt. A közutak állapota annyira ramaty, hogy ha 20-nál gyorsabban megy a busz úgy rázkódik mintha hullámvasúton ülnék, gondolom eléggé rájár a rúg a jármű futóművére, nem csoda, hogy ilyen gyorsan amortizálódnak. Ausztriában bezzeg nemhogy kátyú, de egy nyamvadt repedés sincs még a legkisebb utcákban sem, pedig ott igen alacsonyak az adók.
Mennyünk tovább, az egészségügy helyzetét gondolom nem kell bemutatnom senkinek, a kórházak állapotát, az egészségügyben dolgozók béreit és a kórházi ellátás színvonalát sem.
A közoktatás a semminél is rosszabb, a magyar felsőoktatásban nem tanítanak semmi olyasmit amit a mai technológiákban alkalmazni lehet, mivel aki valamilyen szinten is ért valami hasznoshoz, az már rég kint keres 3ezer euro-t, nem közalkalmazotti fizetésért cumizik itt. Aki meg akar tanulni valamit, az megtanulja internetről, fórumokról vagy könyvekből vagy ha gazdag csemete akkor drága magánképzéseken.
Mégis mi a fenére költik azt a rengeteg pénzt amit az itteni óriási adókból beszednek, és amivel béklyó alá vonják a teljes ország gazdaságát. (Mivel ilyen magas adók mellett, nem csak az árszínvonal magasabb, de a külföldi vállalatok számára sem vonzó ország már, hiába olcsó a munkaerő)
Leginkább drága közbeszerzésekre költik, amikben jellemzően a politikusok (pártfüggetlenül) maguk is érdekeltek.
Sok politikus egyébként nem azért választja ezt a pályát, hogy az országon, vagy emberen segítsen hanem azért, hogy a saját zsebébe szervezze át a közvagyont.
Jó példa erre az a feneketlen kút, amit négyes metrónak hívunk. Egyszer valamelyik újságban azt olvastam még évekkel ezelőtt, hogy több cég dolgozott rajta. Az egyik cég építette a vonalat, a másik pedig az állomást. Nyilván a háttérben a szálak összefutottak, de papíron külön cég volt.
Ha a vonalat építő cég nem haladt a munkával és csúszott, akkor (most fiktív értéket mondok, mert már nem emlékszem a konkrét számokra) fizetnie kellett napi 2 millió kötbért a BKV-nek. Viszont mivel a vonal nem haladt és nem tudta a másik cég az állomást építeni, a BKV-nek nekik kötbért kellett fizetnie, ami mondjuk 4 millió volt naponta.
Ebből is látszik, hogy milyen ügyesen játszották át a pénzt...
De jó példa van a közelmúltból is. OV veje közvilágítást csinált több városban is és mindenhol feltételezhetően jóval gyengébb rendszert építettek ki, mint amennyibe a dolog került, mert konkrétan ezeken a településeken a közvilágítás egy nagy rakás szar.
De mondhatnám azt is, amikor van egy pályázat x összeggel, azt megnyeri egy cég hiányos tervekkel és költségvetésekkel, és amikor már beleölt az állam x milliárdot, akkor jönnek a hiányosságok amiket pótolni kell és szépen folyik el a pénz a zsebekbe.
Meg persze vannak azok a pályázatok, amik konkrét cégekre vannak szabva (úgy határozzák meg, hogy milyen pénzügyi és eszközállománynak kell rendelkeznie a pályázónak, hogy annak a feltételnek csak a saját, vagy haver cége felel meg).
No meg vannak a több tízmilliós (hatás)tanulmányok, amiket én egy éjszaka alatt összedobnék ingyen.
Aztán a strómanokról még nem is beszéltem, pedig az is egy érdekes sztori.
http://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__118..
A különbség Magyarország és Svájc között.
4: Ezen most nevettem. :D
Egyébként valahol Spanyolországban is épült egy metró akkoriban ami hosszabb volt a miénknél, több állomással is rendelkezett és a hegyekben kellett neki alagutat fúrni. Mégis olcsóbb lett az egész.
4-es! Nagyon jó ez a link, lopom! :D
Kérdező!
Elméletileg a szociális kiadásaink ilyen horderejűek, de hogy ez mennyire indokolja a magas adókat, az egy jóval homályosabb témakör.
"Ausztriában bezzeg nemhogy kátyú, de egy nyamvadt repedés sincs még a legkisebb utcákban sem, pedig ott igen alacsonyak az adók."
Hát pedig ott még csak igazán ganajok az utak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!