Tudtátok, hogy a Burdzs Kalifa annyiba került mint a 4-es metró? :DDDDDDD
Burdzs Kalifa:
Építési költség 1,5 milliárd $
M4-es metróvonal:
452,5 milliárd forint. Mai árfolyamon egészen pontosan: 1.598724 milliárd dollár. Szóval még egy kicsit több is.
Belegondoltatok már abba, hogy ha Magyarország pénzeit normálisan használjuk fel, hol tartanánk? :D
A kettő között az a különbség, hogy a metrónak még haszna is van.
Ezek az arab felhőkarcolók nagyrészt teljesen kihasználatlanok, a legjobbak működnek kb 50%-os kihasználtsággal. Magyarul kidobtak egy csomó pénzt az ablakon, arra hogy mutogassák a bazi nagy, de üres épületeiket.
Ezzel szemben én naponta többször is használom a 4-es metrót.
Ennyit erről.
Előző, kicsit alálőttél azzal az 50%-al.
"As of today we have sold 90% of the building and we expect it to be 90%-occupied,"
"Investors have already handed over 80% of the value of the apartments and offices, and will pay the remaining 20% on moving in."
És a 4-es metró:
"4-es metró: brutálisan drága és soha nem térül meg
Alig ötöde a 4-es metró forgalma az elvártnál és a Brüsszelnek ígértnél – ez derül ki abból az adatsorból, amelyet a BKK közölt az MTI kérdésére múlt hét végén. Ráadásul a metrót sokkal drágább fenntartani, mint a 2-est vagy a 3-ast. A jelek szerint nincs esély arra, hogy a metróberuházás valaha megtérüljön."
A BKK bevétele 59,5 milliárd Ft volt(ami nem csak a 4-es metró), a Burdzs Kalifa bevétele meg 65 millió dollár 2014-ben, ami 18 milliárd forint. 2013-ban ez még 40%-al több is volt. Egy épülettel megkereste a felhőkarcolókat gyártó cég, az Arabtec a BKK bevételének az 1/3-át, előtte meg kb. majdnem az egész BKK bevétel felét. Szerintem nem kell pénzügyi zseninek lenni, hogy melyik a nyereségesebb. :D
Gondolj bele, ebbe szálloda, plázák stb. vannak. Ebbe még mindig brutális belegondolni, hogy egy árban volt a kettő. :D
Az meg még édeskevés, hogy te éppenséggel minden nap használod.
Ennyit erről.
Igen, már én is rájöttem, hogy tévedtem.
A Szaúd-Arábiai felhőkarcolókkal kevertem a dolgot.
De azt ennek ellenére fenntartom, hogy Magyarországon a 4-es metrónak ezerszer több értelme volt mint mondjuk felhúzni egy 1 kilométeres tornyot. Más a funkciójuk, szóval nem igazán lehet összehasonlítani sem az árukat, sem a nyereségességüket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!