Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Magyarország miért nem használ...

Magyarország miért nem használja ki a sűrű vasúthálózata adta lehetőségeket?

Figyelt kérdés

Magyarország vasúthálózata sűrűnek számít Európában, majdnem annyira sűrű, mint Németországé.


Viszont, nincs kihasználva.

Az utakon rengeteg kamiont látok, azokat le kellene csökkenteni minimum 60 százalékkal és vonattal vinni az árut.

A nagy kamionforgalmat legonyolító utak melletti települések hangosak, az útmenti épületek is hamarabb amortizálódnak.



A személyszállítást is vasútra kellene alapozni.

Ahol meg rossz helyen van a vasútállomás, azt korrigálni.


Megérné a beruházás.Ugyanis, a villamosított vasút nem szennyez, teljesen környezetbarát.

Emellett, gyors is tud lenni.Egyes esetekben az autós közlekedés gyorsaságával vetekszik.Kényelemben meg főleg.


Busszal menni olyan, mintha belennél zárva egy mozgó konzervdobozba, a kabátodat alig tudod levenni anélkül, hogy orrba vágnád a melletted ülőt.

Az autónál meg mindig koncentrálni kell.

A vonat viszont más, mintha egy tágas mozgó szobában ülnél.Van helyed, kevesebb a rázkódás, billegés, mint buszon.



2016. márc. 21. 13:44
 1/9 anonim ***** válasza:
Vonattal csak bizonyos áru/ember tömeg felett èri meg szállìtani, hiába elektromos attól mèg annak is van költsège.
2016. márc. 21. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%

1.Hiába olyan sűrű a hálózat (egyébként nem az), ha a vonalak fele veszteséges (két nyugdíjason meg a kalauzon és a vezetőn kívül más nem utazik rajta).

2. Az alsóbbrendű szárnyvonalak minősége annyira rossz, hogy a vonat végig 30-40 km-rel közlekedhet rajta. Hát ez rohadtul nem versenyképes. Ehelyett természetesen mást választ, aki siet.

3. Sok kamiont látsz, de azok nagy része csak átmegy az országon.

4. "a villamosított vasút nem szennyez, teljesen környezetbarát. " Ez erős tévedés. Az áramot mivel termelik a mozdonyoknak?

5. "Emellett, gyors is tud lenni.Egyes esetekben az autós közlekedés gyorsaságával vetekszik.Kényelemben meg főleg." Nem tudom, utaztál-e manapság vonattal. Minőségileg esetleg az IC-k megfelelőek, de azok meg nem közlekednek mindenhol. A személyvonatokat meg inkább hagyjuk...

6. A busz sokkal jobb . Pl ahol én lakom, onnan ha Pestre vonattal akarok menni kétszer kell átszállnom (és persze várni a csatlakozást), míg a buszt illetően közvetlen járat van.


Szóval kinek hogy, de szerintem Magyarországon vonatközlekedés igencsak gyerekcipőben jár...

2016. márc. 21. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Kérdező, az utolsó három mondatod igaz.
2016. márc. 21. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 Koplárovics Béci ***** válasza:

"a villamosított vasút nem szennyez, teljesen környezetbarát. "


Pontosabban: a villamosított vasút kevésbé szennyez és azt sem a felhasználás helyén. De az energiát valahol meg kell termelni, ami így vagy úgy, de szennyezi a környezetet. Igen, a napelem is: elég sok energiát kell befektetni, mire legyártod.


"A vonat viszont más, mintha egy tágas mozgó szobában ülnél.Van helyed, kevesebb a rázkódás, billegés, mint buszon."


Szállj fel egy kora reggeli Vác-Budapest vagy egy délutáni fordított irányú vonatra :)


"Az utakon rengeteg kamiont látok, azokat le kellene csökkenteni minimum 60 százalékkal és vonattal vinni az árut. "


Mire átrakodod az árut (mert azért mégsincs mindenhová vonat), aztán kirakodod, amibe szintén energiát fektetsz (azaz szintén szennyezed a környezetet), addigra gazdaságtalanná és lassúvá válik.


"Az autónál meg mindig koncentrálni kell. "


Hozzáteszem a kamiont és a buszt is, és azzal együtt viszont rengeteg munkahelyet jelent.


"Ahol meg rossz helyen van a vasútállomás, azt korrigálni. "


Azért vasutat "korrigálni" "kissé" költségesebb dolog, mint egy kerülőutat építeni.

2016. márc. 21. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 MZ.per.X ***** válasza:
100%

Vannak részigazságok is, de a vasúti szállításra 100%-ban nem lehet alapozni. És legnagyobb hátránya az a kötöttsége.


A személyszállításban is vannak rész igazságok, mert sok esetben csinálták azt, hogy hagyták lerohadni a szárnyvonalakat, addig míg a végén senki nem használta, aztán megmondták hogy bezárják mert nincs kihasználva. Csak ugye nem mindegy hogy mondjuk 20-al döcög a vonat mert szar a pálya, vagy 100-al megy a nyílt szakaszon.


Na meg ha úgy nézzük, a busz alapvetően sokkal olcsóbb, egy dízel vonat ugyanúgy szennyez, a villamosítás meg alapból drága beruházás ami nem térül meg kis vonalakon.


Az a baj, hogy Magyarországon, a főbb városok közötti közlekedést leszámítva csak a rossz és még rosszabb utazási lehetőségek közül lehet választani. Igazából azt kellene csinálni, hogy mindenhol kihasználni az adottságokat, és az alapján kialakítani a lehető legjobb közlekedést. A vasúti áruszállítás is ott éri meg ahol nagy távolságra kell nagy mennyiségű árut vinni. Ilyen helyeken a mai napig használják. Az átpakolással meg idő és pénz megy el.


Na meg addig oké hogy a vasút is lehet hasonlóan gyors mint az autó, de leszállni, felszállni, átszállni. Vagy nem visz házhoz, szóval vagy buszozol, vagy taxit hívsz. És az a baj, hogy mindez baromi drága. A taxis alapból csillagászati összegeket képes kérni, a vonat szintén drága.

2016. márc. 21. 15:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
100%
Én általában vonatozok, mert tényleg tágasabb, de tapasztalatból mondom, hogy még nem volt olyan, hogy egy vonat ne késsen pár percet jó esetben. Volánbusznál ilyen sohase fordult elő, sőt volt olyan nem egyszer, hogy 5-10 perccel érkezett korábban. Nem azzal van a legnagyobb gond, hogy nem kényelmes, meg messze van a vasútállomás, hanem azzal, hogy kiszámíthatatlan.
2016. márc. 21. 16:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
47%
"Mire átrakodod az árut (mert azért mégsincs mindenhová vonat), aztán kirakodod, amibe szintén energiát fektetsz (azaz szintén szennyezed a környezetet), addigra gazdaságtalanná és lassúvá válik. " Kac-kac!!!! Érdeklödj utána, hogy Mo-on mennyi idö alatt megy végig egy teherszállito szerelvény? (Belép mint szerelvény Hegyeshalomnál és kilép pl. Záhonynál.) Több mint egy hét!!!!
2016. márc. 21. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 Mono11 válasza:
Nem hiszem hogy megérné az árut vonattal szállitani az még plusz költseggel járna ha érte is kellene menni és a megadott helyre kiszallitani.Vonattal kapcsolatban meg nekem rossz tapasztalataim vannak km veszed a jegyet és bérletet méregdrága és ráadásul késnek a vonatok nem öt tíz perceket hanem 30-40 percet is késett nincs kiirva honnan hova megy nem mondják be a fülkében sem kiirva sem láttam némelYik állomason azz sem volt kiirva a helység neve .Hiàba utaztam zónàzó vonattal is elvileg nem àll meg mindenhol de azon a szakaszon lassan ment ahol nem kellett volna megàllnia ugyananyi idöt vett igènybe az utazàsom mintha szemèlyvonattal mentem volna.szerintem szívonal aluli a máv és a szolgáltatásai.ha tehettem nem választom a vonattal való közlekedést.
2019. júl. 6. 14:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"Emellett, gyors is tud lenni.Egyes esetekben az autós közlekedés gyorsaságával vetekszik."

Erről azért eszembe jut, hogy Angliában a kilencvenes évek elején a bejáró dolgozó felszállt Readingben a vonatra, és 20 perc múlva leszállt Londonban, az 180 km/órás átlag (!) sebesség. Azt már lehetett nevezni nem lassúnak. Nálunk meg a Lepsény-Dombóvár vasútvonalon már a hetvenesek elején tachográf ketyegett a gépesen, mert 35 km/ó fölé a pálya állapota miatt nem szabadott menni, és ez így volt a kilencvenesek közepén a megszűnésig. Még a szocializmusban olvastam az ÉS-ben, hogy 1930-ban 5 perccel volt rövidebb a menetidő Budapest-Siófok viszonylatban. Mi csak odáig jutottunk, hogy a showderklubosok viccelődnek a TGV-vel meg a Sinkanzennel. :D Na jó, annyi fejlődés van, hogy régen például Pécs-Budapest között napi kettő expresszvonat ment, 3 óra menetidővel, a többi gyors volt, 5 óra menetidővel, ma meg sűrűn járnak IC-k, amelyek, ha nem lenne már 3 éve pályafelújítás, 3 óra körüli idővel járnának.

2019. júl. 6. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!