Szerintetek melyik a fejlettebb?
Értelmetlen a kérdés, de röviden válaszolva: Budapest, természetesen.
Olyan nincs, hogy "Nyugat Mo". Ez nem Németország ami tényleg két részre szakadt. Teljesen lepukkant a helyzet a földrajzilag nyugati országrészeken is, össze sem hasonlítható Ausztriával. A munkapiac meg már telített, tudtad, hogy már Ausztriában is 10%-os a munkanélküliség? És ez a sok ingázó magyar miatt van, amit hamarosan meg is fognak szüntetni, a magyar munkavállalókat ki fogják szorítani Ausztriából, hogy a migránsoknak legyen munkájuk, mert ők fontosabbak. Erről sem hallottál?
Szerintem Nyugat-Magyarország már sok mindenben fejlettebb! mint Ausztria Burgenlandi része.
Ott van pl. a vasút Szentgotthárdnál.
Szombathelytől Szentgotthárdig villamosított pálya van szuperül felujítva, legalább 100-al megy a vonat, fejlett utastájékoztatás, tiszta vagonok.
Elérsz Gotthárdra, ott fel kell szállni az osztrák dízelkocsira, hogy továbbmenj Graz felé. Elindul veled a vonat Nyugat felé, eléri a határt, ott ér véget a felsővezeték is, a pálya egyvágányosra szűkül, dűlöngél ide-oda veled a sínen 30-al, mint a Zsuzsivonat.
Az említett vasútvonal egy fővonal része, ami Budapestet köti össze Graz-al, egy déli alternatívát kínál a Hegyeshalom-Bécs irányú 1-es vonallal.
Történelmi okokból (Trianon, majd Vasfüggöny) úgy alakult, hogy a Szentgotthárdi régió jelentős települései (Szombathely, Szentgotthárd) a mi oldalunkra kerültek, míg az osztrákoknak a burgenlandi tanyavilág jutott, nyugati irányban az első jelentős település Graz.
Érthető, hogy a hidegháború évei alatt az osztrákok elhanyagolták ezt a vonalat, hiszen az ő szemszögükből kb. olyan lehetett, mint nálunk a Mátészalka-Csenger vonal, ami egy várost köt össze a "világ végén" lévő tanyavilágával.
1990, és főleg az EU-csatlakozás után azonban elég furcsa hatást kelt az, hogy a szegényebb Magyarország belead apait-anyait, hogy nyugati szintre húzza fel a Budapest-Graz vasútközlekedést ezen a vonalon át, az osztrákok pedig meghagyják az ő oldalukat egy egykocsis dízelekkel kiszolgált mezei metrónak, főleg, hogy Szentgotthárdtól már kevesebb, mint 100 kilométer van Graz-ig.
Egyébként az említett Graz-Szentgotthárd vonalat az ÖBB 2028-ig felújítja, villamosítja, úgyhogy nem lesz már különbség a két oldal között. Ettől függetlenül pl. az autóút is sokkal előbb készült el a magyar oldalon, mint osztrák részen, ahol csak most épül. Ausztriának ezek a keleti végek kevésbé fontosak, mint a nyugat, azt hiszem, érthető okokból. Bécs és Hegyeshalom között se olyan jó a pálya osztrák viszonylatban, Bécstől nyugatra viszont már 200-zal mennek a vonatok.
A kérdésre válaszolva, szerintem Budapesten jobb az életszínvonal, mint Nyugat-Magyarország általad említett részén. Igazából ott annak jó, aki átjár Ausztriába, de az leginkább csak néhány szakmát (pl. vendéglátás) érint. Budapesten sokkal többféle munkalehetőség van, sokkal élénkebb a kulturális élet, több a kikapcsolódási lehetőség, és szerintem ezek is hozzájárulnak az életszínvonalhoz, nemcsak maga a fizetés.
Egyébként pedig éltem Grazban, ezért sokat jártam egy időben a Graz-Szentgotthárd-Körmend úton és hát szerintem a mai napig ég és föld a különbség a magyar és az osztrák oldal között, természetesen az osztrák oldal javára. Ott minden szép rendezett, a kisebb városokban is vannak szolgáltatások, tükörsima az út, ehhez képest a magyar rész elég balkáni:
Ausztria:
A két hely között nincs 50 km különbség, ami azért eléggé sokkoló.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!