A tanárok egész pontosan mit szeretnének? Kicsit lemaradtam.
Nemcsak a tanárok szeretnének, hamarosan több tízezres diák-sztrájk várható.
Röviden: a 2010 előtti oktatásrendszert, néhány javítással.
Terhek csökkentése, központosítás beszüntetése, szabadabb tanterv, tankönyvválasztási lehetőség, taneszközök biztosítása, tornatermek építése/mindennapos testnevelés mérlegelése és hasonlók
A teljesség igénye nélkül:
-KLIK megszüntetése, ennek hozadékaival (iskolai költségvetés, igazgatók munkáltatói jogköre, stb.)
-Tanárok adminisztrációs kötelességének csökkentése
-18 éves korig tartó tankötelezettség
-Tanulók óraszámának csökkentése, délután 4-ig kötelező iskola megszüntetése (azaz a napközi, tanszoba választható lehetőség legyen)
-Lexikális helyett gyakorlati tudás előtérbe helyezése
-Tankönyvválasztás szabadsága
-Tanárok kötelező óraszámának visszaállítása, túlórapénz visszaállítása
-Tanárok nyugdíj melletti foglalkoztatásának lehetősége
-Az iskolákban dolgozókat (takarítók, adminisztratív dolgozók, konyhások, stb.) rendes státuszban, normális fizetésért alkalmazzák, ne közfoglalkoztatottként.
-Stb.
OFF, én örülök most a válaszoknak, pár napja megkérdezte ezt valaki, és elég ronda válaszok jöttek.
(Amit amúgy a Kormány már évek óta sulykol az emberekbe, a tanár lusta, és jár a szája, mert nem akar dolgozni).
Én pályaelhagyó tanár vagyok, és már 10 éve is egy vicc volt az oktatásügy, azóta meg még sokkal rosszabb lett.
Én teljes mértékben szimpatizálok velük, és le a kalappal az előtt, aki ilyen körülmények közt, ennyi pénzért elmegy tanítani!
Ami most folyik az politikai indítatású balhé. Meg kell nézni a szereplőket.Ettől függetlenül van mit javítani az oktatásügyön. Ketté választanám a témát.Egy dolog a feltételek /kréta, termek, stb./ biztosítása.Ez szervezési kérdés, és e vonatkozásban hülyeség a központosítás.Helyben tudják, hogy mire, mikor, milyen gyakorisággal van szükség.Legyen egy optimális keret, amellyel az iskolák gazdálkodni tudnak.
A másik a fontosabb. A tanárok nincsenek leterhelve.Egyik sem dolgozik napi 10 órát,szemben más munkavállalokkal, akiknek legalább olyan stresszes a munkakörük, mint a tanároké.Gyakorló, az unokáikkal foglalkozó, tanuló nagymamaként látom, hogy mennyire más a tanulási készség azokban a tantárgyakban, amelyeket a gyerekeket szerető, jól felkészült, időnként humorral megáldott, gondolkodásra tanító és építő tanárok tanítanak, szemben azokkal akik csak halvány másolatban, vagy egyáltalán nem ilyenek. Ezek csak magoltatnak (így valóban sok a tananyag) (, ismereteket gyömöszölnének a fejekbe, de nem tanítanak. Amiről én vitatkoznék azok a módszerek. "A módszer a tárgy eleven lelke"- mondta Descartes, és ez vonatkozik mindenre. A tüntetőkre is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!