Könnyen lehet, hogy lehetne engedélyeztetni egy ilyen kísérlet elvégzését óvodásokon?
Nem tudom, kivel szeretnéd engedélyeztetni ezt a kísérletet, bár igazság szerint annyi kérdést tettél föl egyszerre, hogy kb. a felénél elvesztettem a fonalat.
Szülő vagyok és pedagógus, és nem engedném, hogy az óvodás korú gyerekem részt vegyen egy efféle kísérletben.
De őszintén szólva nem is igen értem, hogy pontosan mire lennél kíváncsi, és így azt sem tartom valószínűnek, hogy az a szerencsétlen óvodás megértené, hogy mégis mi a francot akarsz tőle.
-Szia Peti, te mi vagyol?
-Én? Köjte! És te mi vagyolol?
-Én meg zöjdbojsó.
-Az jó! Játsszuk, hogy a sájga hó az najancslé, a homok meg a süti és te vagy a dadus Katika néni, aki megebédejtet?
-Jóóóóó! :)
Szerintem kb. ennyire izgatná a gyerekeket ez a dolog.
Kicsit komolyabban pedig, én nem értem, hogy egy gyerek miért lenne egyből kommunista csak azért, mert rájön, hogy ugyanaz a jele, mint másoknak.
Az engedélyezési lehetőségtől, meg attól eltekintve, hogy ki lenne a kísérlet vezető,
egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy az óvodás korosztály tulajdonít-e bármilyen jelentőséget annak, hogy ő egy titkos csoportnak a tagja. Egyáltalán felfogja-e, és mennyire, hogy ő egy közösségnek a tagja? Képes-e folyamatosan azon gondolkodni - állandóan arra figyelni-, hogy az adott tevékenység, tárgy, mondat mennyire szolgálja a csoportja érdekeit, illetve a többi csoport érdekeit, vagy hogy melyik társuk melyik csoport(ok)ba tartozik?
Erős kétségeim vannak!!! Mondhatom azt is, hogy kizártnak tartom.
„egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy az óvodás korosztály tulajdonít-e bármilyen jelentőséget annak, hogy ő egy titkos csoportnak a tagja.”
Én sem, sőt, biztosan tudom, hogy nem.
„Egyáltalán felfogja-e, és mennyire, hogy ő egy közösségnek a tagja?” Nem.
„Képes-e folyamatosan azon gondolkodni - állandóan arra figyelni-, hogy az adott tevékenység, tárgy, mondat mennyire szolgálja a csoportja érdekeit, illetve a többi csoport érdekeit, vagy hogy melyik társuk melyik csoport(ok)ba tartozik?” Nem.
Egy kis anekdota: én már első osztályos voltam, azaz már nem óvodás, amikor az első tanítási napon a tanító néni mókusos nyomdát osztogatott a jó/ügyes/okos stb. gyerekeknek. Én kettőt kaptam, a barátnőm egyet sem. Lehet, hogy valamelyik kulcsmondatról lemaradtam, de amikor kiderült, hogy a barátnőm egyet sem kapott, teljesen természetes volt számomra, hogy az egyiket neki adom.
Na, kábé ennyit értenének az ovisok is az egészből.
"adott tevékenység, tárgy, mondat mennyire szolgálja a csoportjuk érdekeit"
Szerintem az óvodásoknak gőzük sincs mi az hogy "érdek", és nem is az alapján cselekszenek.
Az ovisok nem alkalmasak erre, mivel még nem tudnak ilyen komplexitásokban gondolkodni, valamint a társadalmi szocializációjuk elején tartanak.
15-20 éves fiatalokkal már elvégezhető lenne a kísérlet, engedélyt is lehetne rá kapni megfelelő tudományos projekt keretében.
Kérdező, te találkoztál már óvodással? A kérdésed alapján kétlem. Először is, ők a te segítséged nélkül is kialakítanak csoportokat; megvan minden óvodán belül a gyerekek által kialakított hierarchia. Például nem játszhat bármelyik gyerek a legklasszabb csúszdán, stb.
Továbbá, mivel ennek a jelnek nincsen semmilyen jelentősége a kísérleted keretein kívül, nem fogják titokban tartani, illetve nem fognak törődni azzal, hogy kinek milyenje van.
Egyébként meg belegondoltál abba, ha valamilyen csoda folytán működne a kísérleted, akkor bizonyos gyerekeket megbélyegeznél, ezzel életre szóló traumát okozva nekik.
Komolyan az az érzésem, mintha egy elsőéves pszichológia hallgató agymenését olvasnám...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!