Ennyire jól teljesít Magyarország?
(Ráadásul itt késésekről szó sem esik, pedig 30-60 perc most az átlag a jelölt vonalakon. Meg lehet nézni a térképet: [link] )
Vajon miért megoldhatatlan probléma évek óta 5 centi hó leesésekor is fenntartani a közlekedést? Nem lehet, hogy stadionok meg kisvasút helyett a nagyvasút problémáit kellene már végre megoldani?
*le se ér a hó a földre
Ezt akartam írni... :)
A tájékoztatás "meglepően" jó, a korábbi helyzethez képest.
Egyébként [link]
Valamiért máshol sem bírják ezt a vonatok.
Bizotos most is "Wrong type of snow" van Ha tudja valaki hogy miről beszélek :D
Ha nem, akkor google.
A MÁV-nál, mióta az eszemet tudom, minden évben meglepődnek, és teljesen felkészületlenül éri őket, hogy télen havazik.
A BKV is megér egy misét, ott meg néznek, ha júliusban 40 fok van. A telet eddig tűrhetően bírják, csak el ne kiabáljam.
Csak egy kósza kérdés: te ugyanolyan sebességgel tudsz közlekedni 5 centi hóban (esetleg még rossz látási körülmények is lehetnek), mint tiszta úton? Legyen az gyalog, bringával, motorral, autóval, hajóval vagy repülővel. Ha a válaszod "nem", akkor olvass tovább, minden más esetben leborulok isteni mivoltod előtt.
Azt is tudod ugye, hogy a vasúti szakaszokra nem lehet csak úgy ráengedni egyszerre több vonatot? Ezt úgy képzeld el, mintha a nyári csúcsidőben az M7-en Budapest és Siófok között összesen legfeljebb 100 autó tartózkodhat, tehát nagyjából kilométerenként egy, akkora követési távolságot kellene tartani (gyk: ezzel nem azt mondom, hogy a vonatok követési távolsága 1km). Vagy hogy egy lépcsőt egyszerre csak egy ember használhatna. Na valahogy így működik a vasúti közlekedés is. Ha egy vonat késik, ami az első kérdésedre adott válasz alapján igen nagy valószinűséggel bekövetkezik, akkor utána kb mindenben csúszás lesz, mégpedig jó eséllyel egyre nagyobb késések lesznek. Jogos lehet a kérdés, hogy miért nem úgy állítják össze a menetrendet, hogy beleférjenek a késések is? Lehetne. De amikor közel jól működik minden, olyankor nézz meg néhány elővárosi vonatot, hogy mennyire zsúfoltak (lásd még: heringek). Aztán csökkentsd a vonatok számát pl 10%-kal és próbáld meg a 10%-nyi többletembert felpaszírozni arra a vonatra. Aztán szállj fel a vonatra és hintsd el, hogy miattad van a +10%-nyi ember...
Köszönöm, de nem kell az évszázados rizsa, hogy ez hú de mennyire nehéz, meg bonyolult, meg stb. Főleg nem az autós összehasonlítás, ami teljesen irreleváns. Nem lenne annyira nehéz megoldani, ha költenének a vasútra. Persze így marha nehéz a MÁV-nak, mikor 100 éves technikát kell uralnia, miközben Felcsúton 22. századi stadion épül.
A vasutat nem befolyásolja az 5 centi hó nyílt pályán, mert az lófing. (De lehet, hogy valamit félreértesz, nem 50, csak 5 centiről van szó.) Csak a váltóállító körzetben van probléma, ahol meg valami értelmes váltófűtés megoldás lehetne. De azt csak a felcsúti stadion gyepén sikerült még kivitelezni, a Keletiben, ahol 1 óra alatt több ember megfordul, mint egy ilyen stadionban 1 év alatt, na ott még nem.
Az meg már tisztán a MÁV sara, hogy abszolút alkalmatlan embereket alkalmaz, akik tájékoztatni nem tudnak. A Keletiben a tájékoztatásért a 10 éves öcsém is felelős lehetne, jobban biztos nem szopatná telibe az utasokat. De ez már nem állami/politikai kérdéskör.
Kérdező te annyit értesz a vasúthoz mint tehén a repüléshez!!!
Annyi ökörséget összehordtál, hogy az már csúcs!!!
Ha nem értesz hozzá minek írsz baromságokat???
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!