Magyarországon 200 000 Ft-os fizetés álomfizetésnek számít?
Amúgy ez érdekes, hogy sok Bp-i azt hiszi, hogy vidéken rosszabbul élnek az emberek és szinte nyomorognak.
Tudok olyan 20.000-es magyar kisvárosról, ahol a karácsonyi, "rászorulóknak" főzött pörköltevésre is mindenki kocsival megy.
"Mivel a vidéki kisrendőr, a vidéki pedagógus, a vidéki gyári melós"
Nem azért van ez a fene nagy központosítás, hogy minden egységes legyen? (A kérdés költői!)
"Amúgy ez érdekes, hogy sok Bp-i azt hiszi, hogy vidéken rosszabbul élnek az emberek és szinte nyomorognak."
Én meg azt tudom, hogy Pesten több lehetőség van, jobb fizetésekkel, pluszban a Budapestieknek gőzük sincs, hogy milyen állapotok uralkodnak egyes falvakban.
#33
Az inkább azért van, mert kocsi nélkül se a munkahelyükre, sem haza nem jutnának el a "kiemelkedő" tömegközlekedés miatt a legtöbben, akik vidéki településen élnek.
35: Azt senki nem vitatta, hogy bp-en több a munkalehetőség. Ez természetes, hiszen a legtöbb cég oda összpontosul.
De a vita nem is ebből alakult ki.
Aha, és azért megy az utcájától 1 km-re lévő sportpályára a pörköltveésre is kocsival? Értem.
Amúgy akinek kocsija van (és itt most mindegy, hogy milyen, hány éves, stb) az sokminden lehet, de éhező és rászoruló nem.
Mert akinek van pénze tankolni, biztosításokat fizetni, súlyadót fizetni, szervizeltetni, annak már nem a létfenntartásért kell közdeni, azt hiszem ebben egyetérthetünk.
Nem álomfizetés, de ki lehet jönni belőle. Attól függ, keres-e még hozzá valaki a családból, mit/kit kell fenn/eltartani belőle, mennyire költséges hobbijaid vannak, van-e hiteltartozás, stb.
Párommal ketten éltünk ennyiből, kényelmesen egy kis lakásban, de nagy kiadásokra rendszeresen azért nem futotta.
#38
Nem véletlen, hogy a Swift Magyarországon népautó lett.
Elég kis város lehet, ha mindenki 1 km-en belül lakik.
"Mert akinek van pénze tankolni, biztosításokat fizetni, súlyadót fizetni, szervizeltetni, annak már nem a létfenntartásért kell közdeni, azt hiszem ebben egyetérthetünk."
Általában vagy van autód, és tudsz dolgozni, vagy nincs és marad a közmunka. Az, hogy nem lehet 30km-re lévő településre 7-re beérni, illetve 9 után hazajönni, nem ritka eset vidéken. Amikor járnak (azaz 7 és este 9 között, akkor is "csúcsidőben 1-1,5 óránként összesen napi 6 alkalommal.
Az, hogy éjfél után is járnak a tömegközlekedési eszközök az Pest és az Agglomeráció "privilégiuma" .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!