Ikarus- magyar buszgyártás: a rendszerváltozáskor az MDF és az MSZP nem adta el a Volvonak, azért hogy legyen magyar érdekeltségben. De eladta Széles Gábor milliárdosnak, és ma nincs Ikarus. Mi a vélemény erről?
Ezzel szemben volt Csehországban egy buszgyár, azt eladták a Volvonak, és még mindig megvan.
Vasnap volt egy film az RTL Klubon a XX. században erről.
na mert mintha nem privatizálta volna el az egész országot a baloldal a puszipajtásainak rendszerváltáskor?
az egykori TSZ elnökök vajon miért lettek földesurak a filléreken megvásárolt szántók és erdők miatt?
minden magyar érdekeltségű céget eladtak a pajtásoknak, vagy nyugati multinak akik azután hogy megkapták a tulajdon jogot, szépen leamortizálták a gyárakat, és 2x annyiért behozták a saját cuccaikat az országba.
nehogy már a magyar ember olcsóbban hozzájusson bármihez is, mikor a multik ugyan azt 2x annyiért is el tudják adni a fogyasztónak, csak előbb meg kell szüntetni a gyárakat, hogy esélye se legyen máshonnan megvenni a terméket, csak is kizárólag külföldről.
A helyzet nem ilyen egyszerű és jócskán vannak tárgyi tévedések is!
A Volvo valóban érdeklődött a székesfehérvári gyáregység iránt, de le akarták építeni az összes hazai modell gyártását és létre akatak hozni egy Volvo összeszerelő üzemet, végül ez nem valósult meg, az Ikarust a francia-olasz Renault-Iveco csoport Irisbus vette meg és üzemeltette. A Volvo nem cseh hanem lengyel gyárat a wroclawit vásárolta meg, a ma Budapesten meg vidéken futkosó Volvo buszok többsége ott készült.
Az Ikarus csődjéhez és kényszerű eladásához egyébként a 98-as orosz pénzügyi válság vezetett, mikor több száz oroszoknak szánt busz ragadt itthon és végül aprópénzért lett szétszórva ahazai volánok meg a környező országok közlekedési cégei között.
Széles Gábor már a székesfehérvári Ikarus leállása után szerezte meg az Ikarusbus-t (itt ezt külön kell írni, mert az Irisbus a mátyáföldi Ikarus EAG-ot, ha jól emlékszem egészen 2007-ig üzemeltette), ami jelenleg is a nevén van, csak momentán nem tartozik hozzá buszgyár. Az Ikarus maradéka több Kft-be tömörült, most néhány évig a jogutódok és Széles kiegyeztek, így újra Ikarus néven gyártottak buszokat és trolikat (2010-től egész tavalyig), de végül megint összevesztek, így most az eddig Ikarus néven gyártott buszok más néven készülnek, míg Széles megint buszok nélkül maradt.
Ez pedig csak egy része a sztorinak, tehát bonyolultabb ez annál, hogy Széles csődbevitte az Ikarust.
Valóban bonyolultabb is.
1991-ben a KGST felbomlásával a 80% piaca odaveszett az Ikarusnak.
Ekkor próbált a Volvo bejönni. Azt nem tudom milyen feltételekkel. De a Skoda márkanév is megmaradt.
Meg hát az álláshelyek.
Azután amikor már tele volt adóssággal, vette meg Széles az Ikarust. De ettől még oda lett már.
Volt egyébként egy Nabi nevű utódgyár is.
Na az elég komolytalan volt széthordták a pénzt.
Én egyébként azt hallottam,hogy megint elkezdték gyártani az Ikarust,de szerintem ez csak mese...
Viszont Ikarus helyett most Credo Citadell buszokat gyártanak Győrben.Az nagyrészt magyar gyártmányú busz,de van benne lengyel meg szlovák elektronika is. (állítólag.)
Amúgy mi kerületünkben (Pesten) jár 1-2 db Credo busz,elég csendesek és kényelmesek is.Én szeretem őket.
Itt korrekten le van írva a sztori:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!