Csak én érzem úgy, hogy a magyar (meg talán a többi) iskolarendszer sérti az alapvető alkotmányos szabadságjogot?
Nevezetesen h kötelező, namárpedig ez sérti az alkotmányos szabadsághoz való jogot. Nem?
Addig tök oké, amíg ez egy lehetőség, mint mondjuk h ha beteg vagy bemész egy korházba, de onnantól h kötelező számtalan dolgot vet fel... Szétszakít családokat (ahol a szülők hétvégén dolgoznak, mondjuk éttermet vezetnek). Saját kedvére manipulálja a gyerekek agyát, ami ellen a gyerek, vagy a szülő semmit sem tehet.
Monopóliumot teremt, pl. étkeztetés terén. Hiába olcsóbb a sarki kifőzdében, vagy akaár az otthon készített étel, ha a szülőt (az amúgy ocsmány) menzával sarcolják. És azt az undormányt kényszerítik bele a gyerekbe.
A gyereknek nincsenek jogai, és ezt nevelik bele, ezáltal megteremtve egy diktatúra alapjait.
Semmi visszacsatolás nincs a tanárokról, a rossz tanár "zsarnokoskodhat" anélkül h leváltanák. Közben a diáknak ugyanúgy kötelező bejárnia.
Holott tudtommal már a magzat kor 3 hónapjától érvényesek az alkotmányos jogok, de h lehet h ez így elsikkadt ezen a területen?
"Sztem a technológia az elmúlt pár évben meghaladta már azt, hogy a gyerekeket egy iskolapadba kéne kényszeríteni napi 8-10 órában, közben mindenféle elvault dolgot tanítani neki. Mindezt kötelező-szerűen.
Pár év múlva már az összes háztartásban lesz internet. Miért ne tanulhatnának az emberek online? Ha egy gyereket a csillagászat érdekel, miért fárasztják a törivel? Ma már eljutottunke gy olyan szintre h akkora az elvárás, csak akkor leszel igazán sikeres ha addigi életedben nonstop azzal a témával foglalkoztál, a többit ignoráltad."
Az például lehet, hogy a jövőben online, otthonról lehet tanulni, bár szerintem van előnye annak, hogy a gyerekek az iskolában egymással szocializálódnak szemtől szembe is. Egyébként meg a töri pl. szerintem pont egy olyan tárgy, amit mindenkinek tanítani kéne (csak jobban, mint most), hogy ne legyen politikai analfabéta, mert különben sose lesznek öntudatosabbak az emberek ebben az országban.
"Azt komolyan reálisnak érzitek hogy több lenne az analfabéta? Az én osztályomba mindenki úgy ment már, hogy tudott olvasni, és ez volt már vagy 20 éve!
Az unokatestvérem előbb tanult meg gépelni mint írni... angol játékokból tanul angolul... és a suliban még mindig színes kockákkal meg ilyenekkel fárasztják őket, matekóra néven!"
De jó, hogy te ilyen elitiskolába jártál. Most akkor nézz be az Alsópikulai 1. számú Általános Iskolába, és gondold át az állításodat.
"Legyen vmi alap felmérő, írásból olvasásból mondjuk 10-12 évesen. Oldják meg h legyen napközi (ez úgyis elkerülhetetlen) és ott szépen tanítsák meg írni olvasni. Aki nem tanulta meg, annak büntessék meg az anyját-apját."
Szóval a gyereknek ne legyen semmilyen egyéni felelőssége? A tanárnak se?
"Sztem elenyésző lenne azon gyerekek száma, akik nem aakrnának iskolába menni EGYÁLTALÁN. Csak ha már tényleg gáz a helyzet. Viszont nagyon jellemző lenne, hogy egyes (sz.r) iskolák, osztályok kiürülnének, így a sz.r tanárok munka nélkül maradnának, ami tök logikus sztem."
Először is, egy csomó gyerek nem akarna iskolába menni, mert nem érti meg eleinte, hogy az neki fontos, és kell.
Másodszor, az iskolák meg a tanárok azért szarok, mert az oktatás nincs jól finanszírozva. Ha ez nem oldódik meg, a te javaslatod csak azt eredményezné, hogy egy csomó gyereknek sz@r iskola helyett semmilyen iskola jutna.
"Sztem a technológia az elmúlt pár évben meghaladta már azt, hogy a gyerekeket egy iskolapadba kéne kényszeríteni napi 8-10 órában, közben mindenféle elvault dolgot tanítani neki."
Akkor ki fejleszti a technológiát, ki szereli össze, ki javítja ha valami meghibásodik? Illetve mire használja a technológiát, csak pornóra meg játszani?
A kérdésre válaszolva: A szabadsághoz való jog nem azt jelenti, hogy azt csinálsz amit akarsz (az az anarchia, nem jogállam). Azt jelenti, hogy a törvényt betartva csinálsz azt amit akarsz.
"bár szerintem van előnye annak, hogy a gyerekek az iskolában egymással szocializálódnak szemtől szembe is. "
Igen az szerintme is jó lenne. Csak sajnos ma nem itt tartunk. Hogy szocializálódik a gyerek, ha órán meg se moccanhat, nem beszélgethet, ha szünetben nem mehet ki játszani az udvarra, és még sorolhatnám. Kb annyira és úgy szocializálódnak mint egy börtönben a rabok. Jól példázza, a sok elfajult helyzet a gyerekek közt.
Ha kimész egy játszótérre, ahol felszabadultan játszanak, oké-oké, van úgy h lelökik egymást a hintáról, de olyan kifinomult, aljas szemétségek amik az iskolákban történnek, bizony csak egy ilyen bezárt, zsarnoki helyen történhetnek meg.
Nem értem, miért kéne úgy kezelni őket, mint vmi ketrecbe való majmot, aki nem megy iskolába, mert makacs. Ha elmondod neki, hogy az miért jó, akkor igenis bemegy. De ehhez kell, h a tanár is jó legyen.
És igen, ehhez pénz kell. Meg kéne h a tanárokban több becsület legyen. Vagy nagyobb összefogás, a nép részéről.
"Miért ne tanulhatnának az emberek online? "
Mert nem életszerű. Már most sikerült felmérésekkel igazolni, hogy azon tanulók, akik kiemelkedő szinten használnak elektronikai eszközöket tanuláshoz, kevésbé teljesítenek jól.
"a egy gyereket a csillagászat érdekel, miért fárasztják a törivel?"
A töri a való élet ok-okozati rejtelmeire vezet rá..többek között...inkább hoztad volna fel példának a rajzot, hittant, táncot és társaikat.
"Az unokatestvérem előbb tanult meg gépelni mint írni... angol játékokból tanul angolul..."
Ezek a Z generációra általánosságban igazak, aztán látod hogy többségük így is segghülye (már bocsánat a kifejezésért)
"Viszont nagyon jellemző lenne, hogy egyes (sz.r) iskolák, osztályok kiürülnének, így a sz.r tanárok munka nélkül maradnának, ami tök logikus sztem."
Ami következtében a jó tanárok túlterheltek lennének. Nem beszélve arról, hogy elég relatív a jó tanár fogalma.
"Aki nem tanulta meg, annak büntessék meg az anyját-apját. "
Miért büntetnénk meg a szüleit, ha élt azzal a jogával, hogy nem akart tanulni?
"Sztem elenyésző lenne azon gyerekek száma, akik nem aakrnának iskolába menni EGYÁLTALÁN."
Az lehet, de az már régen rossz lenne, ha alapvető tantárgyakat szelektálnának ki a tanulmányaikból. Ha az ember rendesen választ magának szakközépiskolát, akkor a felesleges tantárgyak száma elenyésző, és ilyen szempontból pont a kötelező oktatás az előnyös.
(1) Mindenkinek joga van a szabadsághoz és a személyi biztonsághoz.
(2) Senkit nem lehet szabadságától másként, mint törvényben meghatározott okokból és törvényben meghatározott eljárás alapján megfosztani. Tényleges életfogytig tartó szabadságvesztés csak szándékos, erőszakos bűncselekmény elkövetése miatt szabható ki.
(3) A bűncselekmény elkövetésével gyanúsított és őrizetbe vett személyt a lehető legrövidebb időn belül szabadon kell bocsátani, vagy bíróság elé kell állítani. A bíróság köteles az elé állított személyt meghallgatni és írásbeli indokolással ellátott határozatban szabadlábra helyezéséről vagy letartóztatásáról haladéktalanul dönteni.
(4) Akinek szabadságát alaptalanul vagy törvénysértően korlátozták, kárának megtérítésére jogosult.
Sehol sem írják, hogy a gyerekek önmaguktól eredendően bűnösök lennének...
Úgy érzem, minden ezután jövő kitétel nem fog mentesülni ez alaól az alapjogot. Csak kiegészítené azt.
Félreértés ne essék. Nem az a bajom, hogy van iskola. Az a bajom, h a mai formájában, nem egy oktatási intézmény, ami egy szolgáltatás, hanem egy kötelező, börtön.
28-as cikkely: 1. Az Egyezményben részes államok elismerik a gyermeknek az oktatáshoz való jogát, és különösen e jog gyakorlásának fokozatos, az esélyegyenlőség alapján való gyakorlása céljából:
a) az alapfokú oktatást mindenki számára kötelezővé és ingyenessé teszik;
Egyszóval nem, nem sérti.
Más megközelítésből: A gyerek nagykorúságáig korlátozott felelősségű és döntési jogkörű személy. Nem szavazhat, nem ihat alkoholt, nem dohányozhat, nem pornózhat, és nem tehet meg ezer és egy dolgot. Ugyanígy korlátozva van ezek alapján a személyes szabadság joga, ugyanis nagykorúságáig a hivatalos gondviselő feladata és felelőssége a nevelése és a jogainak gyakorlása - vagyis gondviselő, vagy állam korlátozhatja ezen alapjogait mindaddig, míg nem sérti vele a Gyerekek jogairól szóló egyezményt - amit linkeltem feljebb.
"Tényleges életfogytig tartó szabadságvesztés csak szándékos, erőszakos bűncselekmény elkövetése miatt szabható ki. "
Magyarországon van életfogytiglani büntetés? Azt hittem max. 40 év szabadságvesztés szabható ki.
Én is ezt akartam írni, amit a #17-es:
"A gyerek nagykorúságáig korlátozott felelősségű és döntési jogkörű személy."
A "korlátozott" azt jelenti, hogy egyáltalán nem tehet azt, amit akar olyan értelemben, ahogy te gondolod, kérdező. Addig kötelező iskolába járnia, amíg a törvény ezt előírja.
Másrészt az érvelésed sem állja meg a helyét. Annyiban igazad van, hogy nagyon sok dologban elavult az iskola, a mai kor számos kíhívásainak nem felel meg, de ennek ellenére vannak olyan készségek, amiket még mindig csak az iskolában tanul meg a gyerek, és iskola nélkül nem lenne alkalmas a felnőtt életre.
Pár hülyeségre azért reagálok, amit írtál.
"Ha egy gyereket a csillagászat érdekel, miért fárasztják a törivel? Ma már eljutottunke gy olyan szintre h akkora az elvárás, csak akkor leszel igazán sikeres ha addigi életedben nonstop azzal a témával foglalkoztál, a többit ignoráltad."
Ezt hogy képzeled? Kijön a gyerek az óvodából 6 évesen, hogy őt márpedig a csillagászat érdekli, és nem kell onnantól megtanulnia olvasni ,csak számolni? :D Ez elég életszerűtlen elképzelés, sokkal életszerűtlenebb, mint maga az iskola a mai formájában, amit szidsz.
Azért kell mindenkinek megtanulni minden tantárgyat, mert nem tudni, kit mi fog érdekelni. Másrészt pedig ha még nem is érdekel valakit pl. a töri, akkor is érettségiznie kell belőle, mert mint írták előttem, rálátást ad a világ dolgaira, az emberiség és a nemzetünk múltjára stb. Ugyanígy, minden tantrágynak vannak olyan jellemzői, amire mindenkinek szüksége van. Mindenkinek kell nyelvtant tanulnia, különben nem tudnának szöveget értelmezni. STb. Akit meg nem érdekel a matek, ne tanulja? Hogy fog utána bankba menni vagy a piacra?
"Legyen vmi alap felmérő, írásból olvasásból mondjuk 10-12 évesen."
Ez is hülyeség, mert a gyerek készségei folyamatosan változnak. Főleg ebben az életkorban!!!! Lehet, hogy 10 évesen valaki hülye a matekhoz, de 8 év múlva lehet, hogy OKTV első helyezett lesz belőle. Ezt nem lehet előre jelezni. Ezért is életszerűtlen 10-12 éves korban valakiről eldönteni, hogy miben jó, és hogy milyen pályát válasszon. Ez nagyon nagy hülyeség lenne, életsorsokat tennél tönkre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!