Támogatnátok a reklámok betiltását?
Úgy érzem, a XXI. század a centralista kormányok kora lesz. Nem lesz diktatúra, de a kormány szinte mindenbe belenyúlhat.
Támogatnátok a reklámok betiltását?
Gondolok itt ilyenekre:
- plakátok
- TV-ben, rádióban levő reklámok
- gépjárműkön levő reklámok
- újságban levő reklámok
- minden egyéb reklám, amit államilag korlátozni lehet (pl. internet emiatt kiesik, de arra ott az AdBlock)
Azokat a reklámokat, amiket kéretlenül is az ember orra alá dugnak.
Ami jó, azt egyébként se kell reklámozni.
2-es: Éppenséggel fenn lehet tartani a TV-ket reklám nélkül is, csak akkor minden csatornára külön előfizetési díjat kellene felszámolni, mint most az HBO pakkért.
Az viszont tény, hogy nyilván az emberek többsége nem akarna havi 15-20 ezres TV számlát, tehát ez irreális lenne.
A jövőben a reklámügynökségek nem állhatnak szerződéses kapcsolatban a médiacégekkel és nem alkalmazhatók bónuszok – információnk szerint egyebek mellett ezt tartalmazza a kormány legújabb előterjesztése. A francia példát alapul vevő javaslat a jövő héten kerülhet az Országgyűlés asztalára.
Folytatja a kormányzat a reklámpiac működését meghatározó előírások átalakítását – tudta meg a Napi Gazdaság. Információnk szerint a jövő évi adócsomag részeként jelennek meg az új reklámrendelkezések, az előterjesztés már a jövő héten a képviselőház elé kerülhet. Az új passzusok a reklámügynökségek tevékenységét szorítanák a mostaninál jóval szűkebb keretek közé, megtiltva például a jövőben a bónusz alkalmazását.
Az új rendelkezések alapjaiban alakíthatják át a magyar reklámpiacot, a reklámozás folyamatát. Az általánosnak mondható mostani gyakorlat szerint ugyanis a hirdetni vágyó cég megbízza az egyik ügynökséget, hogy a reklámokat megfelelő médiumoknál – televízióban, rádióban, lapokban, vagy a közterületen – helyezze el.
Eközben a különféle médiumok azt szeretnék elérni, hogy a hirdető náluk reklámozza termékét, szolgáltatását, vagyis az adott orgánumoknál költse el a hírverésre szánt, esetenként százmilliós, milliárdos összegeit. A médiumok ezért engedményekre is hajlandóak: a hirdetési pénzek bizonyos részét – bónuszként – átadják, visszajuttatják a reklámot – és ezzel a reklámbevételt – hozó ügynökségnek. Úgy tudjuk, a kormányzat számításai szerint az ügynökségek nem egyszer hatalmas összegekre tehettek szert ilyen keretek között: a 20-25 százalékos arány nevezhető manapság általánosnak, de az utóbbi időben előfordulhatott 50 százalékos mérték is.
Ennek a helyzetnek szeretne véget vetni a kabinet az új rendelkezések elfogadásával. A jogszabály – a tervek szerint – rögzíti majd azt is, hogy a jövőben a reklámügynökségek csak a hirdetővel állhatnának szerződéses kapcsolatban, a különféle médiacégekkel nem. A szabályozás lényeges eleme volna még emellett, hogy a reklámozó vállalkozás közvetlenül a médiumoknak fizetné ki a hirdetések közlésének ellenértékét. Értesüléseink szerint az új szabályozás kidolgozásakor a kormányzat a Franciaországban korábban elfogadott hasonló előírásokat vette alapul.
Átfogalmazom a kérdést: Támogatnátok-e a jelenlegi társadalmi berendezkedés, a kapitalizmus betiltását?
Hirdetések nélkül nem működhet ugyanis ez a rendszer. Tudsz jobbat? Kétlem!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!