Egyetértetek, hogy meg kellene szüntetni a volántársaságokat?
Szerintem ez egy nagyon jó kezdeményezés.
Nincs szükség 23 volántársaságra, mivel hozzájuk tartozik 23 igazgató, meg rengeteg menedzser, koordinátor....stb
Kell egy nagy, mint Ausztriában, Svájcban.
És, ami a legfontosabb, ne akarjon versenyezzen a vasúttal, hanem működjenek együtt szimbiózisban, egészítsék ki egymást.
A jegyrendszer is legyen teljesen egységes.
Néhány volántársáság már egyesült, mint pl nálunk, a keleti régióban, mondjuk a Borsod, Szabolcs és a Hajdú volán összeegyesült és lett belőle az ÉMKK (Észak magyarországi Közlekedési Központ).
Hogy jó ötlet-e vagy sem, ez előbb-utóbb kiderül.
Lázár és a Fidesz fejéből sok baromság pattan ki, ami eddig nagy kudarcba fulladtak, mint pl a bevándorlás politika, közoktatás és EÜ átalakítás, életpályamodell stb...
Szerintem ez is tiszavirág életű lesz.
Szerintem meg nem vagy tisztában a helyzettel, sokáig 24 volán társaság volt, amikhez egyáltalán nem tartozott sok "fölösleges" pozíció, a legtöbb volán nagyon sokat karcsúsított az ezredforduló után. Azok a pozíciók pedig, amik látszólag megszűntek az összevonásokkal valójában más néven, de megmaradtak. Egyébként gondolom azzal sem vagy tisztában, hogy jelenleg 7 Közlekedési Központ létezik nem pedig 24 volán, bár érdekesség, hogy a volán név elvileg hamarosan visszakerül a Közlekedési központok nevébe.
A MÁV-ot összevonni a volánokkal önmagában pedig nem jelentene érdemi megtakarítást sehol.
A 3-asnak igaza van a nagy cégeknél, multiknál ha egyesül két cég vagy felvásárolnak egyet, akkor épphogy a vezető pozíciók nem szűnnek meg. Tulajdonképpen a 2 kis piramist úgy egyesítik h a tetejére rakják a régi vezérigazgatót. Persze egyes osztályokat összevonhatnak de ez sokszor csak névleges szinten zajlik.
A kérdezőnek viszont igaza van h kombinált egységes menetrend kéne, de erre nem feltétlen az összevonás a jó megoldás. Sőt! Ha azt nézzük, hogy a BKV már x éve nem sikerül összeegyeztetnie az egyes járatok indulási és érkezési idejét, akkor gondolhatod, hogy egy ilyen új, összeeszkabált Volánnál mennyi esély lenne erre.
Itt annyi lenne kb adolog h rengeteg pénzt ölni az IT-ba és a legmodernebb eszközökkel tervezni a menetrendet, továbbá utastájékozatást magasabb szintre emelni, FUTÁRhoz hasonló GPS-es egységet minden járatba és minden megállóba. Ezután pedig a volános Futár alapján real-time összehangolni a buszokat, akár a helyi járatokkal (pl BKV), továbbá a Vasúttal, ehhez csak egy elosztott IT rendszer kell, van ilyen már, Japánban, Amcsiban, Németoban, szóval nem űrtechnológia. Talán az unokáink megélik h nálunk is lesz ilyen :)
Én jó ötletnek tartom. Ráadásul anno eredetileg is a MÁV végezte a közúti utasszállítást is (MÁVAUT), és pont az volt a lényege, hogy az kiszolgálja a vasúti közlekedést.
Most meg azt látni, hogy párhuzamosan közlekednek ugyanazon az útvonalon a vonatok és buszok, valamint azt, hogy marhára nincsenek összehangolva a menetrendek. Nálunk a megyeszékhelyen konkrétan a buszpályaudvar és a vasútállomás a város két végén van és pár távolsági járaton kívül az összes elkerüli őket jó messzire.
Szóval jó ötlet. Remélem nem csak a lopható pénzeket látják benne a "kedves" vezetőink.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!