Egyetértetek, hogy a bicikliseknek túl sok joga van az EU-ban?
Különleges támogatásokat élveznek, privilégiumuk van.
Az autósokat meg nyakra-főre szívatják és agyonadóztatják.
Az egyik válaszoló is megírta, hogy nyáron különösen idegesítőek, mert nem tudnak viselkedni, amikor főútra merészkednek.
Tudod a biciklizés egészséges,míg az,hogy ülsz egy helyben az autóban,és alig mozogsz,az meg nem.
A környezetnek sem tesznek jót a régebbi autók,és sok van még belőlük az utakon,főleg a szegényebb országokban.
A főutas példát meg hagyjuk. Nyugaton rengeteg bicikliút van a főút mellett kiépítve.
Tekintve, hogy a teljes közlekedési infrastruktúrát az autósok igényei szerint építették ki közpénzből, nem nagyon látom jogalapját a nyavalygásnak. Egészen pontosan milyen privilégiumaim vannak? A cikk azt említi, hogy rendszám kerüljön a kerékpárokra (életszerűtlen, brutális pénzbe kerülne az államnak), legyen kötelező biztosítás (ez megérne egy misét, de egy kerékpáros nehezen tud akkora kárt okozni, mint egy személyautó), és legyen kötelező a csengő (ami nálunk kötelező).
Egyébként szívesen befizetném mind a súlyadót (10 kilóra mennyi lenne?:D), mind a teljesítményadót (0 lóerőre). Csak többe kerülne az adminisztráció.
De maga a kérdés is értelmetlen egyébként, mert az Unió nem szabályozza semmilyen formában a kerékpáros közlekedést, ez mindenhol a nemzeti jog hatáskörébe tartozik. Támogatást meg az autós infrastruktúra is kap, jócskán többet, mint a kerékpárutak (de ez nem jog egyébként).
Az egész közúri infrastruktúra igaz, hogy az autósok igényei szerint épült ki.
De, az ő általuk befizetett adóból, amit az autóbirtoklás után fizetnek, meg, amit a benzinnél befizetnek, abból van fenntartva.
A biciklisek meg nem nagyon adóznak.
Hasonlítsd össze egy kb. 100 kilós kerékpáros és egy tonna közeli személyautó által okozott útamortizációt. Nem egészen egy kategória.
Plusz az autózáshoz közvetlenül köthető a légúti megbetegedések gyakorisága a nagyobb városokban, ami szintén jelentős kiadást okoz az államkasszának.
Ezzel szemben a kerékpárt használóknak kisebb eséllyel lesznek egészségügyi problémái például a népbetegségnek tekinthető elhízás, magas vérnyomás körében.
De továbbra sem tudom, hogy nekem mint kerékpárosnak milyen plusz jogaim vannak:D
"A biciklisek meg nem nagyon adóznak." - Áh nem, csak nyögik a magyar adórendszert 27% ÁFA-val, és hasonlók.
Cserébe nem is szennyezik a környezetet és nem is roncsolják szét az utakat.
Szerintem amúgy a gyalogosokra is legyen extra adó és ha napi 1000 lépésnél többet lépsz, jegyet is kelljen venni.
Amióta van jogosítványom azóta utálom a bicikliseket
Eszméletlen zavaróak és idegesítőek amikor az úton közlekednek mivel nem csak hogy akadályozhatják az autósokat de még balesetveszélyes helyzeteket is teremthetnek.Az a kedvencem amikor külterületen bicikliznek az úton holott ott van mellettük a k..baszott kerékpárút.Na olyankor melléjük érvén jól rájuk is dudálok,legszívesebben elcsapnám őket :D
Nem értem mi a francért nem bicikliznek a járdán?Ha én megtudom ezt tenni akkor a többi miért nem?Tényleg jó lenne ha jó brutálisan megadóztatnák a bicikliseket csak az a baj hogy akkor az ártatlan biciklisek is szívnak akik normálisan közlekednek a városban a JÁRDÁN elsőbbséget adva a gyalogosoknak
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!