Akárhányszor van egy viszonylag nagyobb vihar, a Bp-n teljesen megáll az élet, mintha világvége lenne. Tényleg nem lehet erre felkészülni, így a 21. században?
Persze persze tök durva volt látni meg sz . rrá ázni, meg tényleg levitte pár 100 éves ház tetejét is ami naggyon durva, de azért nem egy cunami valljuk be.
Ehhez képest pl. vonatok 5-6 órát késtek, a városban gyakorlatilag a forgalom se előre se hátra, a buszok sorba robbannak le, közvilágítás, jelzőlámpák megszűnnek, megáll az élet, mobiltelefonok nem működnek, a metróba beömlik a víz. Gyakorlatilag se közlekedés, se kommunikáció, minden 20. századi vívmányunk leáll.
De ezt minden évben 3szor 4szer eljátszani nem túlzás?
Miért nem lehet minimális erőfeszítéseket, lépéseket tenni előre, pl. a vasúti felsővezetékre belógó 200 éves korhadt tölgyfákat levágni meg ilyenek.
Talán az sem ártana ha kicsit megpróbálnák decentralizálni az infrastruktúrát bár ilyen jövőbelátó dolgokat fel sem merek dobni.
Ha egy (Európai szinten) átlagos vihar ekkora káoszt okoz, rossz esetben nem sok erőfeszítésbe kerülne, az infrastuktúra szándékos tönkretétele se... arról nem is beszélve h így a az éghajlati változás közepette, mi lesz még ha komolyabb viharok is jönnek...
mindig meglepődünk, ha télen esik a hó, vagy ha nyáron meleg van. az előre beharangozott vihar pedig szintén váratlanul ér mindenkit.
én nem várok többet az országtól
Köszi a válaszokat.
Őszintén szólva, én se a csodát várom, de való igaz, 1 hónapja volt ilyen vihar és ugyanígy ment a csodálkozás, ezt a mostanit meg már két hete mindennap bemondták a híradóban, h lesz.
Ami a minimum lenne ilyen "katasztrófa" helyzetben (mert valljuk be, ha nem védekezünk ellene, akkor valóban az), hogy pl. az állam munkaszüneti napot rendeljen el, és kivezényelje a tűzoltókat, katonaságot az utcára. A vasúti közlekedésnél meg csökkentett menetrenddel, csak a dízeleseket üzemeltetni, hogy ne okozzon 5 órás kiesést egy leszakadt felsővezeték.
Ráadásul ha munkaszüneti napot elrendelték volna időben, nem lett volna az a rengeteg ember, aki ugye munkából hazafele tartva kapott el a vihar, kocsijában, vonaton, villamoson, metrón. Lehet h a 40 fokos hőségben történő f. szveréssel hozott GDP hiányát némileg mérsékelné a polgárság így keletkezett kára - pl az autókban, stb. A lehetséges tömeghisztéria, tömegbalesetre meg már csak célozni merek, ami simán bekövetkezhet ilyenkor. Ezzel vajon miért nem számol senki? Fontosabb a munkáltatók érdeke, mint az emberek élete?
Sir Butcher:
"Nem lehet kiirtani minden fát 20-30 méteres körzetben az összes sín körül... "
Egyáltalán nem erről beszéltem, és nincs is rá szükség, h Bivalyb.sznádon kiirtsák az összes fát, de pl. ilyen kritikus helyen, mint pl. Budaörs, ahol kb az ország vasúti közlekedésének a fele átmegy, ott igenis, fel kéne készülni egy ilyenre! Fákat kiírtani, és nyilván van megoldás, hiszen sokkal szélsőségesebb környezetben is vannak a világon áramellátás, vasút.
Fákat kiírtani, és nyilván van megoldás, hiszen
sokkal szélsőségesebb környezetben is vannak a világon
áramellátás, vasút.
Oké, írtsuk ki a fákat a sinek mellől, de télen ne az legyen az eső kérdésed hófúvásnál, hogy miért nincsenek ott pl fák, hogy megakadályozzák, hogy méteres hó legyen a síneken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!