Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Akik lelkesen osztogatják a...

Akik lelkesen osztogatják a szélsőjobboldali jelzőt, azok szerint mik a szélsőjobboldaliság kritériumai?

Figyelt kérdés
Azt, hogy a Jobbikot szélsőjobboldalizzák, annak ellenére, hogy nem, azt megszoktuk, de mostanában már a Fideszt és az LMP-t is lelkesen minősítgetik balosok szélsőjobbosoknak. Szemükben mitől lesz valaki, valami szélsőjobboldali ?
2015. jún. 8. 14:51
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
62%

Attól, hogy másképp gondolkodik, mint ő. Dimitrov-doktrina: mindenki fasiszta, aki nem kommunista.

A Jobbik meg valóban szélsőjobboldali, olyan értelemben, hogy jelenleg ők vannak a politikai paletta jobb szélén. Amíg ők nem voltak és a MIÉP, FKGP már nem volt, a KDNP volt a szélsőjobb. Ha az összes jelenlegi jobboldali pártot betiltanánk, az LMP lenne a szélsőjobb. Ilyen egyszerű.

2015. jún. 8. 15:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
4%

A szélsőjobboldaliság kritériumai?


Tegnap láttam néhányat vonulni. Óbégatás. Csordaszellem. Gondolkodásra képtelenség.

Persze ha konkrétabb elemzést kérsz, egy olyan eszmerendszer, amely néhány alapelvből bármit képes levezetni.

De hogy a legeslegkonkrétabb legyek, bármi olyan dolog elfogadása, amely a tízparancsolatba, vagy az emberi jogok egyetemleges nyilatkozatába ütközik.

És itt jön, amivel kezdtem. Óbégatás, és butaság.

2015. jún. 8. 15:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
50%
"Tegnap láttam néhányat vonulni. Óbégatás. Csordaszellem." - ha valahol 20-30-nál több ember összegyűlik, ott mindig óbégatás és csordaszellem van, világnézettől függetlenül.
2015. jún. 8. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
71%

Sovinizmus, szelsoseges nacionalizmus, tulzott nemzeti buszkeseg, idegengyulolet, rasszizmus, antiszemitizmus, eros kozpontositas es az eros vezeto (führer) iranti vagy, a piaci verseny elutasitasa, az allami szerepvallalas szelsoseges novelese iranti igeny az elet osszes teruleten, a massag (legyen az barmilyen formaban) elfogadasara valo keptelenseg, iranyitasmania (nekem is meg akarja mondani hogy hogyan eljek, hogyan gondolkodjak, mi a "helyes") totalitarius allam eszmenyitese...


hirtelen ennyi jutott eszembe.

2015. jún. 8. 15:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 A kérdező kommentje:

"Tegnap láttam néhányat vonulni. Óbégatás. Csordaszellem. Gondolkodásra képtelenség. "


Ilyen alapon az MSZP, DK is szélsőjobbos gyülekezetek, ugyanis sokszor lehet látni MSZP-seket, dékásokat, amint gondolkodás nélkül bégetik azt, amit imádatuk tárgya parancsol nekik.


" bármi olyan dolog elfogadása, amely a tízparancsolatba, vagy az emberi jogok egyetemleges nyilatkozatába ütközik"


Nem akarok kötekedni, de tisztában vagy, hogy ellentmondásba keveredtél ? Pl. a mózesi Tízparancsolat halálbüntetés párti, szemet szemért, fogat fogért, életet életért elvet parancsolja, addig az EJENY halálbüntetés ellenességet vallja.

2015. jún. 8. 15:37
 6/13 anonim ***** válasza:
0%
kiegészíteném az engem idézőket, a teljes szöveg megértésének képtelensége.
2015. jún. 8. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

" a mózesi Tízparancsolat halálbüntetés párti, szemet szemért, fogat fogért, életet életért elvet parancsolja"


[link]

2015. jún. 8. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 A kérdező kommentje:

A Bibliát a keresztény kultúrkörben hagyományosan az isteni szeretet kinyilatkoztatásaként tartják számon, akinek parancsai a jóra intik és figyelmeztetik az embereket. „Szeresd felebarátodat, mint tenmagadat”, „ha megdobnak kővel, dobd vissza kenyérrel” – hallhatjuk papoktól, lelkészektől, sőt világiaktól is. Van azonban a Bibliának egy olyan oldala, amelyről hajlamosak ezek az emberek megfeledkezni, noha az ezen oldalt alkotó parancsok (ha úgy tetszik: „törvények”) is az isteni kinyilatkoztatás részei, éppúgy, mint a szeretet parancsai. Noha a Biblia sorait nyilvánvalóan nem Isten írta, és a benne foglaltakat nem szabad szó szerint értelmezni (bár vannak olyan elvakult keresztény dogmatikusok, akik mindezt kétségbe vonják), mégis érdemes megnézni, hogy a Biblia milyen kegyetlen rendelkezéseket tartalmaz – egyebek mellett – a halálbüntetésre nézve.


A Biblia alapvető büntetőjogi koncepciója – ha szabad ezt a kifejezést használnom – a tálió, más szóval a forbát elvére épül. Az ókorban majd minden népnél és majd minden időszakban ez az elv érvényesült; nem véletlen, hogy nemcsak a Biblia, hanem a zsidók szent könyve, a Talmud, valamint a muszlimok szent könyve, a Korán is ezt az elvet érvényesíti a bűnözők vonatkozásában. Fontos tudni, hogy – az általánosan elterjedt tévhiedelemmel szemben – a tálió elve nem merül ki a gyilkossal szemben alkalmazott halálbüntetésben, hanem egyéb, azonos módon megbosszulható bűncselekményekre is kiterjed. Erre utal az elv legnépszerűbb megfogalmazása, a „szemet szemért, fogat fogért”, melynek különböző variációi valamennyi ókori törvénykönyvben (időben legelőször Hammurapi törvényei között) megtalálhatóak. A Biblia maga úgyszintén többször utal erre az elvre; leghíresebb megfogalmazása így hangzik: „Szemet szemért, fogat fogért, kezet kézért, lábat lábért, égetést égetésért, sebet sebért, kéket kékért.” [2 Móz. 21, 24.25.]


A Biblia tehát általános jelleggel azt parancsolja, hogy ha valaki kezet emel felebarátjára, akkor „a milyen sérelmet ő ejtett máson, olyan ejtessék rajta is”. [3 Móz. 24,20.] Ez az emberölések vonatkozásában egyértelműen a halálos ítéletet jelenti („életért életet adj” [2 Móz. 21,23.]), amelyet azonban általában nem a közösség egésze, hanem a megölt személy családtagja torol meg. A megtorlás azonban az esetek egy részében még csak nem is jog, hanem egyenesen kötelesség. Ha ugyanis az emberölés előre megfontolt, szándékos volt, akkor az elégtétel a rokonok részéről kötelező. [4 Móz. 35, 19.] Ha azonban az emberölés nem szándékosan, hanem „történetből”, azaz véletlenül esett meg, a bosszú egyrészt nem kötelező, másrészt lehetősége van a „gyilkosnak” a hat, erre a célra kijelölt menedékváros egyikébe menekülni, hogy ott húzza meg magát a vérbosszú elől. Ekkor a „gyilkost” a város gyülekezete elé kell állítani ítéletre, aki felett a város papjai döntenek. Ha azt állapítják meg, hogy nem bűnös, vagy „nem szándékosan öli meg az ő felebarátját, és nem gyűlöli vala azt azelőtt” [5 Móz. 19,4.], akkor befogadják, ha viszont arra a következtetésre jutnak, hogy a gyilkosság szándékos volt, vagyis „a ki gyűlöli az ő felebarátját, és meglesi azt, és reá támad és úgy üti meg, hogy meghal” [5 Móz. 19,11.], akkor ki kell, hogy „adják azt a vérbosszúló rokon kezébe, hogy meghaljon”. [5 Móz. 19,12.]

2015. jún. 8. 15:47
 9/13 anonim ***** válasza:
dontsd mar el hogy a bibliara vagy a tizparancsolatra hivatkozol. nem mindegy.
2015. jún. 8. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:
"a mózesi Tízparancsolat halálbüntetés párti, szemet szemért, fogat fogért, életet életért" - az nem a tízparancsolatban van, hanem a Mitzvák között, a tízparancsolat után (2Móz 21,23-25)
2015. jún. 8. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!