Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Mi baj van a trafikosokkal?

Mi baj van a trafikosokkal?

Figyelt kérdés
Nekem is van egy egy kisvárosban. Nyugodtn állítom, hogy nem egy tuti üzlet, pláne ha csak eg van ráadásúl kistelepöülésen. Valamenyire van rálátásom a mezőgazdaségra. Szerintem abban sokkal több lové van.

2015. máj. 27. 11:00
 1/9 anonim ***** válasza:
94%
Rendben.
2015. máj. 27. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
61%
Naná hogy van lóvé a mezgazd-ban is, háá a trafikmutyi után a földmutyi volt a kormány másik legnagyobb fogása :D
2015. máj. 27. 11:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Azért kíváncsi lennék, hogy ilyen helyesírással hogy csináltad meg a koncessziós pályázatot, és az hogy nyert...
2015. máj. 27. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

-korrupció

-átláthatatlan a bizottságok munkája

-megalapozatlanság

-fekete gazdaság erősítése

-hazudozás arról, hogy milyen eredményes

-drága

-rossz a kisboltoknak

-gyilkosságok

Elég lesz ennyi, vagy írjak még?

2015. máj. 27. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Hármas, mint tudjuk, a kormányunknál nem igazán az ész és a tudás a meghatározó.
2015. máj. 27. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

Kezdem a végéről.

Gyilkosságok: ha tudsz valami bünügyi statisztikát, hogy az elmúlt évekhez viszonyíva hogyan változott a bünügyi stastisztika kérlek küld át. Nem arrol van-e szó, hogy akik eddig patikát meg kisboltot fosztogak, azok most dohányboltra mentek át? Ráadsásúl a sajtó is jobban

foglalkozik ezekkel a rabásokkal?

Rossz a kisboltoknak? Érdekes ha egy Tesco vagy egy LIDI épül mellé az nem rossz? Aúgy ha egy trafik egy kibolt mellé kerül abból mindketten profitálhatnak a megnövekedett forgalom miatt. Tehát ez tévhit.

Drága? az italok nem mindíg drágábbak mint másutt de ha te feltétlen Tescoba akarod megvenni: az tedd azt.

A dohány termékek ára kötött azt nem a trafikok határozzák meg.

Hatékonyság? Nem tudom mit értesz ez alatt, de hidd el a legtöbb trafikos nagyon vigyáz a koncessziósjogára. Fekete gazdaságot inkább az ár befolyásolja, amit az Uniós előirásoknak megfelelően emelni kell, hidd el ennek a trafikosok örülnek a legkevésbé.

1-2-t pedig fejd ki részletesebben mit értesz.

2015. máj. 28. 05:24
 7/9 anonim ***** válasza:

"Gyilkosságok: ha tudsz valami bünügyi statisztikát, hogy az elmúlt évekhez viszonyíva hogyan változott a bünügyi stastisztika kérlek küld át."


[link]


"Rossz a kisboltoknak? Érdekes ha egy Tesco vagy egy LIDI épül mellé az nem rossz?"


A TESCO és LIDL forgalmának jóval kisebb része származott ebből, mint a kisboltoké


"Aúgy ha egy trafik egy kibolt mellé kerül abból mindketten profitálhatnak a megnövekedett forgalom miatt. Tehát ez tévhit. "


Ha egy kisbolt eddig eladhatott cigit, de most ahelyett hogy eladhatna cigit inkább mellé épül egy trafik ami eladhat helyette, az jó a kisboltnak...

Ahhhaaaaa....

Ezt ugye te sem gondoltad komolyan?


"Drága? az italok nem mindíg drágábbak mint másutt de ha te feltétlen Tescoba akarod megvenni: az tedd azt. "


Na, szóval drágák, te sem tagadod.


"A dohány termékek ára kötött azt nem a trafikok határozzák meg."


[link]

Nem a trafikosok határozzák meg, de a trafikrendszer kiépítése miatt jelentősen drágultak.


"Hatékonyság? Nem tudom mit értesz ez alatt"


Hogy Viktor már vagy százszor elmondta, hogy kevesebb cigit vesznek az emberek. Mikor ez nem igaz, egyszerűen csak nem törvényesen veszik. A trafikok az állami statisztikahamisítás eszközei, mint a közmunka.


"Fekete gazdaságot inkább az ár befolyásolja, amit az Uniós előirásoknak megfelelően emelni kell, hidd el ennek a trafikosok örülnek a legkevésbé. "


Államilag szabályozzák a cigi árát, nem uniósan. Az uniós tagállamokban teljesen különbözik az áruk. Vagy tudsz erről valami forrást mutatni?

Mindegy, tény hogy a trafikok előtt nem mentem el minden egyes nap olcsó urán cigit áruló cigányok mellett, így pedig elmegyek mellettük minden nap. Nem azért, mert más úton járok, mint előtte. Lehet csűrni csavarni a dolgot, de tény hogy a fekete gazdaság valahogy jelentősen növekedett egy nappal a trafikok megnyitása után.


"1-2-t pedig fejd ki részletesebben mit értesz."

->"-átláthatatlan a bizottságok munkája "


Sajnos nem találtam meg a cikket. A lényeg, hogy a bizottságok a pontok nagy részét egy olyan részre osztották ki, amit teljesen szubjektíven értékeltek. Az objektíven értékelhető részre kb mindenki jó pontot kapott, a szubjektívre pedig a legtöbben irreálisan kevés pontot kaptak, míg a nyertes maxot vagy majdnem maxot. Vagyis pontosan tudták, hogy melyik pályázatnak kell nyernie, és olyan döntési rendszert készítettek, hogy akárki nyerhessen, akinek épp kell. És ezt a rendszert bizonyítottan sok alkalommal ki is használták.


"-korrupció "


[link]

[link]

[link]

stb.

Keresgélj, a legtöbb városból érkeznek ilyenek. X vezette eddig az egyetlen kisboltot a környéken, megvan a munkaereje, a helyisége, stb. stb. stb., leadott egy tökéletes pályázatot, de Y nyert mégis, aki soha nem járt még a városban, semmihez semmi köze, de Orbán haverjának az anyósa. Ja, és mellesleg még öt másik trafikot is nyitott.

Nyílt titok, hogy a trafikok többségét Fidesz közeli emberek nyerték.

2015. máj. 28. 13:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:

Akkor nézzük sorban:

A trafik egy veszélyes üzem, de nem trafikos pláne nem az eladó tehet róla, hogy van Magyarországon bűnözés. Viszont a trafikokat támadó politikusoknak és bizony közvetve neked is már sokkal inkább.

A kisboltok zöme már -amely elsősorban élelmiszer és dohány kereskedelemmel foglalkozott- már a 2005-ös évekkben megszünt köszönhető a rengeteg multinak. Általában a speciális árukkal foglalkozó pékségek, virág 100Ft-s, boltok maradtak. Érdekes amúgy, hogy amikor bejöttek a multik, senki nem tiltakozott hogy a kiboltok bezárnak. Egyébként a kisboltok 90%-a is csak kiegészítő termékként tartotta a cigarettát.

Drága? Nem tudom. Bár én még nem láttam senkit aki a havi nagy bevásálást trafikban végezte volna el.

Dohányáruk árai..... Az adóterhet az állam határozza meg. Azzal hogy a trafikosak 10%-os árráést kaptak egy rejtett adó emelés következett be. Megnyutatnák mindenkit tovább fog emelkedni a cigi, hazánk ugyanis 2018-ig kapott haladékot, hogy elérje az Unós ár(adó) szintet vagyis annak a minimum szintjét. Sajnos csak nyomtatott szakirodalmat olvastam ebben a témában, de nézz utána.

Fekete gazdaság: csak magamat tudom isméteni. Alapvetően az ÁR befolyásolja. pl ha ugyananyiba kerülne a trafikokban a cigi mit Ukrajnában (ami Uniós tagságunk miatt sem lehetsége) senki nem csempészne.

A tarfikok megnyitásával jelentősen nőt a feketekereskedelem, de ennek oka inkább az adóemeléssel függ össze.

Na igen a csúny fideszesek.

A 80-90-es évek privatizációjában csak teljesen véletlen MSZMP, MSZP és SZDSZ tagok és hozzátartozóik nyertek. Maga Gyurcsány Ferec is csak kizárólag szakmai hozzáértése miatt lett tanár diplomával Timföld-gyár tulajdonos. Hisz végülis rokon szakma. :) Pedig az nagyobb biznisz mint egy trafik.

2015. máj. 30. 08:24
 9/9 anonim ***** válasza:

"A trafik egy veszélyes üzem, de nem trafikos pláne nem az eladó tehet róla"


Nem is ezt mondtam. Nem a trafikok tulajdonosaival meg a bennük dolgozókkal van bajom, hanem azokkal, akik felülről az emberekre kényszerítették ezt a rendszert. Igen, a csúnya Fidesszel.

Látom elfogadod, hogy a trafik veszélyes. És tudod hogy lehetett volna ezt a veszélyt teljességében elkerülni? Úgy hogy nem kényszerítik ki ezt a fajta rendszert. Szó szerint semmit nem kellett volna csinálniuk. Semmit. Vagyis rosszabbul teljesítettek, mintha nem csináltak volna semmit. Ez azért mond valamit.


"A kisboltok zöme már -amely elsősorban élelmiszer és dohány kereskedelemmel foglalkozott- már a 2005-ös évekkben megszünt köszönhető a rengeteg multinak."


A multiknak van értelmük. Azért zártak be kisboltok, mert egy versenyben veszítettek a multikkal szemben. Nem azért, mert egy barom törvényhozó azt mondta, hogy bocsi, te akkor most tönkremész, mert nekem épp ehhez van kedvem. A trafikok létét nem indokolja semmi.


"Egyébként a kisboltok 90%-a is csak kiegészítő termékként tartotta a cigarettát. "


Nyilván senkinek nem ez volt a fő terméke. De egy igen fontos kiegészítő termék volt sokuknak, sokkal fontosabb mint mondjuk a Tescónak.


"Drága? Nem tudom. Bár én még nem láttam senkit aki a havi nagy bevásálást trafikban végezte volna el."


Nem is erről van szó.


"Azzal hogy a trafikosak 10%-os árráést kaptak egy rejtett adó emelés következett be. Megnyutatnák mindenkit tovább fog emelkedni a cigi, hazánk ugyanis 2018-ig kapott haladékot, hogy elérje az Unós ár(adó) szintet vagyis annak a minimum szintjét."


Így már találtam rá cikket. Köszönöm a kiigazítást. Hát akkor az EU **** anyját is.

De hát azért azt be kell látnod, hogy a cigi árát már sokszor emelték az elmúlt években, mégis most nagyon hirtelen ugrott meg a feketekereskedelem mindenhol. Az hogy ezt az áremelést összekötötték a trafikok bevezetésével nem volt egy nagyon jó ötlet.


"A 80-90-es évek privatizációjában csak teljesen véletlen MSZMP, MSZP és SZDSZ tagok és hozzátartozóik nyertek."


És? Ettől nem lesz kevésbé intézményesített korrupció az amit a Fidesz csinált a trafikokkal. Meg földekkel, meg kaszinókkal, meg stadionokkal, meg a többi. Az hogy más is csinálja nem jelenti azt, hogy nekik szabad.

Ha ez téged vigasztal, őket is utálom. De nem utálom ettől kevésbé a trafikok kitalálóit és az ebben közreműködőket. Magyar vagyok, elég sok embert tudok egyszerre utálni. :)

2015. máj. 30. 12:02
Hasznos számodra ez a válasz?

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!