Mit gondolnátok az egészségügy privatizációjáról?
volt már ilyen, nem jött össze
borzasztó hamar bedőltek a hospinvest és társai
Azt, hogy baromság! Ráadásul ahol Magyarországon próbálkoztak vele: Hospinvest által üzemeltetett kórházak, ott csak pénzügy visszaélésekhez és botrányokhoz vezetett.
Az, hogy legyenek magánkórházak meg szanatóriumok fizetős "VIP" betegeknek, az felőlem mehet, ha saját zsebből állnak minden költséget a betegek, de ezt ne erőltessük az állami ellátásban.
Szerintem ennek nem igazán lenne értelme. Olyan mintha azt mondanánk, hogy a MÁV legyen állami tulajdonban, de privatizáljuk a mozdonyokat.
Az egészségügy privatizációja (pénztárak, kórházak) ugyan működőképes lenne, viszont a kapitalizmus, piaci verseny hatására nagyon megnőnének a különbségek. Akinek van pénze, azok számára javulna az ellátás, akinek nincs pénze, az kiszorulna a rendszerből, kevésbé látnák el. Egyébként már most is létezik a háttérben hasonló piaci folyamat az állami egészségügyben is a hálapénzek révén, de ez még nem olyan nagy mértékű.
"Szerintem ennek nem igazán lenne értelme. Olyan mintha azt mondanánk, hogy a MÁV legyen állami tulajdonban, de privatizáljuk a mozdonyokat. "
Szerintem meg pont lenne! Egyből nem az adófizetőknek kellene fizetni a mozdonyok fenntartását, karbantartását. Lehetne spórolni, hosszabb távon adót csökkenteni! Az egészségügyet a magántőke bevonása tudná megmenteni.
"Szerintem meg pont lenne! Egyből nem az adófizetőknek kellene fizetni a mozdonyok fenntartását, karbantartását. Lehetne spórolni, hosszabb távon adót csökkenteni!"
Szerinted a szolgáltatást a vasúton ki rendelné meg? Az állam, az kinek a pénzével bánik? Az adófizetőkével! Ha a mozdonyokat kiprivatizálod még többe is fog kerülni a rendszer az adófizetőknek, hiszen akkor egy monopolhelyzetben lévő mozdonykölcsönző vállalat annyit fog kérni kilométerdíjként, amennyit nem szégyell, tehát a végtelenségig nőne a vasút üzemeltetési költsége, és ne írd azt, hogyha több cég lenne, akkor így a verseny meg úgy a verseny, mert ez nem egy kiskereskedelmi termék, senki sem tart otthon több száz mozdonyt elfekvőbe, hogy beszálljon és konkurenciát jelentsen a monopolcégnek.
Egyébként kis érdekesség, hogy ugyan nem magánkézben volt, de 2007-2014 között a MÁV járműállománya a MÁV Trakció Zrt. birtokában volt, míg a személyszállítást a MÁV Start Zrt. biztosította, tehát az volt, amit szerettél volna, persze megtakarítást nem értek el vele, szerencsére brutális drágulást sem, hiszen a Trakció is állami kézben volt.
No igen, de verseny ott is lenne. Pont az a lényeg, hogy az állam "kiiktatásával" úgymond megnyílnak piaci lehetőségek. Nyilván megindulna egy verseny és az olcsóbb bérletű mozdony lenne a legkifizetődőbb. Meg az úgymond "mozdonykölcsönzőknek" is az lenne az érdekük, hogy járjanak a gépeik. Az ilyen verseny mindig egészségesebb, mint egy monopol helyzetben lévő valaki (állam).
Persze nagyon sok területen működne ez az elv legyen az akár egészségügy, közlekedés, oktatás stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!