Most miért tüntetnek az egyetemisták? Egyes emberek tényleg komolyan gondolják azt, hogy meg lehet élni kulturális antropológiából, politológiából vagy kommunikáció és médiatudomány szak elvégzéséből? Létezik olyan ember, aki lát ezekben értelmet?
"Nem én vagyok a korlátolt, hanem az ország teherbíró képessége."
Tudod mennyi a teljes magyar felsooktatas eves koltsegvetese?
Kabe evi 160 milliard forint.
Tudod mennyit kolt el Orban koztevere? Kabe evi 80 milliard forintot.
Tudod mennyit kolt az orszag egy evben nyugdijra? 3350 milliard! forintot.
Akkor mirol is beszelunk?
...és még ócánunk sincsen, szóval minek a balneológia?
:)
Belam, szerinted ezt a poent a gyk olvasok hany %-a erti? :)
Es mennyien vannak ezek kozul akik tudjak honnan jon?
Mondjuk egy e kimaradt az óceánból, de egyelőre úgy látszik sokan vették a poént :)
De tényleg. Nem vagyok oda én sem a bölcsészkért, általában nagy krumplival kérem tőlük. De ettől még van rájuk szükség. Ha másra nem, hát elrettentő példának jók. Aztán van aki többre viszi. A kommunikáció meg a médiatudomány meg szerintem tényleg hasznos. Persze ez is attól függ, hogy kinek: Magyarországon mondjuk látjuk a kommunikáció és a médiatudomány igencsak véleményformáló (értsd: agymosó) erejét.
#17
Akciók:
A gazdasági szereplők becsatornázása a felsőoktatási intézmények stratégiai döntéshozatali
folyamataiba, elsősorban szervezeti és szabályozási eszközökkel.
A munkaadói igények folyamatos becsatorná-
zása a képzés tartalmába. Direkt ipari megrendelés
alapján folytatott K+F.
az egyértelműen a főszabály szerint a doktori képzésre felkészítő 4 féléves mesterképzé-
sek mellett olyan 2-4 féléves, gyakorlatorientált mesterképzések létesítése, melyek nem a
doktori képzésre, hanem a magasabb minőségű ismeretek biztosítása révén a még magasabb
minőségű munkavégzésre készítenek fel.
Mint említésre került, a tulajdonos
képviselete a szenátusban csak az újonnan kinevezett kancelláron keresztül valósul meg, amely
azonban nem biztosítja a jelenlegi feltételek mellett az egyetem nem az autonómia körében tartozó
funkciónak az irányíthatóságát. A fentiek indokolják, hogy a szenátus fent leírt funkcióinál a
fenntartó beavatkozási-irányítási szerepét mindenképpen meg kell jeleníteni.
Az egyetemek szakmai-tudományos (az autonómia körébe tartozó) és stratégiai-gazdasági irányításának szétválasztása – vagy az utóbbi esetén a fenntartó érdekeinek képviseletében eljáró testület
legalább 50%-os szavazati súllyal rendelkezve lényegesen tudja befolyásolni ezeket a döntéseket
A felsőoktatás finanszírozásában - a változatlan, vagy kismértékben növekvő állami szerepvállalás
mellett - a jelenleginél sokkal nagyobb arányban van szükség a magán (nem közösségi) forrásokra.
A gazdaságtudományi képzési terület fenntartható, eredményes és nemzetközi szinten is versenyképes
működtetéséhez az alábbi főbb változtatási irányok megvalósítása szükséges:
2. A mesterszakok helyi igényekhez illeszkedő és gyakorlatorientáltabb továbbfejlesztése.
4. A szakirányú továbbképzésben és felnőttképzésben fokozottabb, a munkaadókkal összehangolt
szerepvállalás erősítése.
"Azért járok orvosira, mert embereken akarok segíteni."
Mégsem mutatod az empátia minimális szintjét sem.
"Vagy te kimered jelenteni, hogy nincs ránk szükség, kedves lefideszező?"
Szükség van orvosokra, de nem a mennyiség, hanem a minőség számít. Főleg külföldön. És ne beszélj úgy magadról, mintha már orvos lennél, mert nem vagy. Csupán egyetemi hallgató.
#27
Ha az állam nem akar fenntartó lenni, kötelezően bevonatja a cégeket, mint helyieket és +50%-ban, mint fenntartókat a döntésekbe, annak majdhogynem egyenes ági következménye a dolog. Főleg, hogy fenntartani egy egyetemet nem a kis cégek, hanem a helyi multik fognak.
Ha pedig fizetik és döntési jogkörük van a képzés felett, akkor nem fogják a versenytársaknak képezni a munkaerőt.
Ha a K+F csak és kizárólag ipari megrendelésre folyik majd.
A "helyi igényekhez igazodó" képzések szerintem pontosan azt jelentik amit leírtam.
Semmi ilyesmi nem fog tortenni. Nem lehet ugy pl. gepeszmernokoket kepezni, hogy az a tudas csak az Audiban legyen jo es sehol masutt, de nincs is ilyesmire semmifele torekves.
Az ipar es az egyetemi kepzes kapcsolatanak szorossa kell valni, ez nyugaton is igy van. Az sajnos nem megy hogy egy vegzett gepeszmernok pl. egy perc ipari gyakorlatot sem szerzett, korabban ez gyakran elofordult.
A K+F es az ipar kapcsolata is teljesen normalis es kivanatos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!