Ez megoldaná a cigányproblémát?
Ha feljavítanánk az oktatást, Magyarország kedvező hely lenne munkavállalási szempontból és sikeresebb lenne a bűnüldözési rendszerünk, akkor az javítana a cigányproblémán?
Így a beilleszkedni akaró cigányoknak sokkal könnyebb dolguk lenne, aki pedig beilleszkedésre nem hajlandó, az menne innen, mert kemény börtön várna rá, ha csinálna valamit.
Nálunk például nemrég két fiatal cigány kifosztott egy háztartást, ahol egy idős nő és a fia él, elvitték egy motoros fűkaszát, egy elektromos biciklit és egy láncfűrészt, a rendőrök megtalálták náluk otthon és bevitték őket valami egy-két napra, aztán hazaengedték őket, hiába tudták, hogy ők a tettesek. Egyébként már régebben is volt velük baj, ismerték őket a zsernyákok.
Ilyenért rájuk kéne sózni jó pár évet, nem tökölni velük, hogy beviszik őket, aztán pár nap múlva hadd kezdjék újra. Ennek mi értelme?
"Ha feljavítanánk az oktatást, Magyarország kedvező hely lenne munkavállalási szempontból és sikeresebb lenne a bűnüldözési rendszerünk, akkor az javítana a cigányproblémán? "
eléggé érdekesen látod az ok-okozati összefüggéseket... ez kb ilyen: ha elrendelnénk minden hónapban egy hét munkaszünetet, attól jobb kedve lenne az embereknek, ettől javulna a bűnüldözés...
Sajnos a probléma borzasztó összetett. Amikor az a cigánygyerek megszületik a soron, akkor ugyanolyan ártatlan, mint te vagy a kisöcséd voltatok, mikor születtetek. De mivel őt a sorra fogja hazavinni több másik pulya mellé az analfabéta 17 éves anyja , akit az anyja szintén így ide hozott haza, akit az anyja szintén stb... tehát generációk óta ilyenek, ezért teljesen más élete lesz, mint nekünk. Azokat a kölyköket olyan hatások érik, olyan emberek között nővögetnek, mint réten a gaz, hogy egyszerűen esélyük sincs másmilyennek felnőni, mint amilyenek lesznek. Az óvoda, iskola -főleg a mostani formájában- ehhez egészen egyszerűen KEVÉS. Addig amíg reggel nyolctól délután kettőig van csak "normális" helyen az a gyerek, azon kívül non-stop a soron van abban a környezetben azok között az emberek között, addig soha nem lesz esélye sem arra, hogy más legyen mint ők. Erről nem ő tehet. Igen ám, de a mostani rendszer egészében véve teljesen alkalmatlan arra, hogy bármit tegyen értük. Papíron mindenki megteszi, ami a feladata, de csak is annyit, mindenki csak egy papír, egy gond a rendszerben, amin jobb minél előbb átesni, tolni egyik helyről a másikra, csak ne nekik legyen AZOKKAL gondjuk.
Az oktatás hiába javítják, mert nem itt van a baj. Ezeknél a gyerekeknél nem egyszerűen azzal van a baj, hogy nem tud matekozni hanem a többi egyéb hatással otthonról.
A szegregálálsuk az oktatásban azért nem jó, mert ha elkülönítjük őket, akkor maradnak a mocsarukban egymás közt, és nem látják a jó példát, nincs amihez hasonluni akarjanak, nem látják a normálisat, nem látják, hogy miért van értelme az egésznek, amit csinálni kéne. De amikor a többivel együtt járnak iskolába azzal meg az a baj, hogy viszonylag hamar leszakadnak az "elittől" és a vége az lesz, hogy csoportokba verődve terrorizálják a többit, hátráltatják őket, a végén kimaradnak és kezdőik elölről, termelik a következő nyomorba születő elhanyagolt generációt.
Vannak nagyon jó kezdeményezések, de csak település szinten és a teljes rendszer annyira ellene van ezeknek, annyira megköti a kezüket, hogy iszonyú lassan tudnak haladni, ha egyáltalán. Azt hiszem, hogy nem szemétségből működik így a rendszer, de egyszerűen még senki nem tudta felfogni, hogy mi a valódi baj, mit is kéne csinálni, nem csak statisztikát kéne nézni, mert úgy semmire sem fognak menni.
Talán undorító megoldás, de szerintem a legegyszerűbb az lenne, ha az összes gyereket elvennék tőlük és egyesével(!) hogy ne tudjanak betömörülni és ragaszkodni a szokásaikhoz, meg a sori életmódhoz, betennék őket normális osztályokba, és mind a tanulók, mind a tanárok felfognák, hogy ezeknek a gyerekeknek semmi nem normális és természetes, ami nekünk az, ezért elég sok mindenen kell őket átsegíteni, sok mindent kell velük megértetni, hogy belőlük is száz százalékos tagja legyen a közösségnek.
A maradó felnőttek pedig hírét vehetnék egy olyan akciónak, hogy 25 ezret kap az, aki elkötteti a petevezetékét, és mivel a pénz az nagy úr náluk távlatokban meg ők gondolkodni nem tudnak, ezért meg is csináltatnák és végre nem termelnék újra azokat a gyerekeket, akik 100%-ban olyan sorsra fognak jutni, amilyenre.
"egyesével(!) hogy ne tudjanak betömörülni és ragaszkodni a szokásaikhoz, meg a sori életmódhoz, betennék őket normális osztályokba"
hát ezt elég nehezen tudod megcsinálni, a régi falunk iskolájában pl 60 gyerekből kettő ha magyar... :DDDDD
Tudom, gyakorlatilag lehetetlen a dolog, de EZ segítene.
Amit manapság propagálnak, hogy különítsük el őket, és majd utána jó lesz, az nem jó, mert épésszel gondoljunk már bele, hogy tőlünk elkülönítve, mégis hogy a búbánatba tudnának közénk olvadni, hozzánk hasonulni. Sehogy. Ha maradnak együtt, a többitől külön akkor nincs ahova beolvadjanak, nincs ahonnan példát vegyenek, nincs nekik honnan látni, tanulni a normálisat, csak a sori szokások vannak mindenhol.
De a mai rendszerben, ha csak kicsi csoportjuk is kerül a többi közé olyan szinten kivetik magukból őket a gyerekek, megkülönböztetik őket a tanárok, szinte senki nem is akar nekik segíteni a normális szokások, életmód megértésében, megszokásában (ami nehéz is, tekintve amit írtam, hogy a napjuk nagyobb részét még mindig a soron töltik, ami túl erős hatás) hogy szinte nincs is más választásuk, mint összetömörülni és vadul támadni AZOKAT, akiken ők csak annyit látnak, hogy őket lenézik, és nekik miért nincs és őkvelük mi a baj, és egyáltalán nem értenek semmit, aztán szépen jön a szokásos forgatókönyv... Mert ezeknél a gyerekeknél nem azzal van a baj, hogy mondjuk nem akarja megtanulni a szorzótáblát. Ezek a gyerekek otthon nem esznek, nem foglalkozik velük senki, soha nem is foglalkozott, lehet villany sincs, aminek a fényénél írhatnának házit, ha van mibe, mert lehet eltüzelték a könyvet, ugyanis nincs fa télen, és minek az, tetvesek, ha túl koszos rajtuk a ruha, akkor a szülők a kályhába dobják, a szülőkben semmi felelősség, ölik egymást, röhögve bíztatják, ha 2-3 éves selypítve bamegol, egyszerűen ilyen alapvető dolgokkal van a baj, amit az nem fog megoldani, hogy akkor őt beteszik a 1.b osztályba és elkezdik olvasni tanítani... Egyszerűen már mire óvodába jut a gyerek már akkor annyira le van maradva, hogy olyan komplex rendszer kéne ahhoz, hogy sikerüljön felkarolni, amilyen itthon egyszerűen nincs.
És ezért én rohadtul sajnálom őket az eszemmel, amelett, hogy én is úgy nézek rájuk, ahogy mindenki más, mert olyanok lettek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!