Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Amúgy az m1 mivel magyarázná...

Amúgy az m1 mivel magyarázná a jelentős nézővesztést? Most már csak fele annyian nézik az adót mint korábban. Főműsor időben a 18-as híradót náluk nézik a legkevesebben.

Figyelt kérdés
[link]
2015. ápr. 7. 17:41
1 2
 11/15 A kérdező kommentje:

ma 18:51


Érdekes, hogy maga a média mégis komolyan veszi. Ők valahogy mégis elhiszik és valahogy elfogadják. és most tekintsünk el a közmédiától, mert az a vicc kategória.


Én is tudom, hogy hogyan működik a nézettségmérés. De attól ezek még elfogadott adatok. Akik reklámoznak a tévékben ők is a nézettségi adatokra hagyatkoznak. Érdekes, hogy nekik mégis jók, pedig ők komoly cégek. Mindig vannak akik nem fogadják el a felméréseket mert nem tetsző adatokat hoznak ki. Olyan mint mikor a pártok népszerűségét nézik. Egy megtörtént esetet mondok: Xy párt népszerűsége növekedett, a támogatója máris habzószájjal mondogatta, hogy hát igen, erősödött, majd valamivel később csökkent és erre máris azzal jön, hogy hát hazugság, hülyeségek ezek a felmérések.

És a televíziótársaságok, meg a cégek mellet akik reklámoznak még úgy a világon is elfogadott dolog ez a mérési technika. Hollywoodban ez egy nagyon bevett szokás, hogy az alapján döntenek a sorozatok folytatásáról, hogy mekkora nézettséget produkál. És érdekes, hogy ott is így mérnek. Talán lehet hogy értenek hozzá és tudják, hogy kell ezt csinálni? Mindig van olyan aki nem fogadja el ezeket a felméréseket, pedig ezek alapján sok milliárdokról döntenek országosan a cégek. Amerikában meg még nagyobb összegekről beszélünk. Ott 1-1 reklám a műsor közben több százezer dollárba kerül. És miért? A nézettségi adatok miatt. Ezért nem engedheti meg magán egy tv társaság se, hogy olyan műsoruk legyen aminek alacsony a nézettsége, mert az "elriasztja" azokat akik reklámoztatni akarnak.


Tehát ahhoz képest, hogy te nem fogadod el, még sok más helyen és úgy a média és reklámiparban ez egy elfogadott dolog.

2015. ápr. 7. 19:49
 12/15 A kérdező kommentje:

Egy cikkből hagy emeljek ki egy részletett:

"Az egyik vezető szerint a csatornák akkor szokták elkezdeni ostorozni az AGB Nielsen méréseit, ha a nézettségi számaik éppen lefelé tartanak, amikor viszont kedvező az irány, ezek a hangok rögvest elhallgatnak. "

Na pont erről beszéltem én is, csak pont a pártok esetében.

2015. ápr. 7. 19:58
 13/15 A kérdező kommentje:

És igen a lengyeleknél is szorgalmazták, hogy legyen teljesen egységes, mert az ügynökségeknek nem nagyon tettszett a korábbi állapot:

[link]

2015. ápr. 7. 20:03
 14/15 A kérdező kommentje:

És összeszedve, hogy miért is kell ez:


Home> Where we are>Hungary>FAQ

hungary.gif

English | Hungarian

FAQ


Mióta létezik műszeres televíziós közönségmérés Magyarországon?


Mi tette szükségessé a mérés bevezetését?


Hány háztartásban helyezett el a Nielsen Közönségmérés mérőműszereket?


Miért pont 1040 háztartásból áll a panel??


Miért fontos a hirdetőknek a nézettségi adat?


"Általában melyik csatorna a nézettebb?"


Hogyan definiáljuk a tévénézést?


Mely csatornákat mérjük?


Mely csatornákra tudunk műsor vagy reklámszpot szerinti elemzéseket készíteni?


A Nielsen Közönségmérés miért nem rögzíti mindig, hogy egy sorozat hányadik évad és hányadik rész?


Hogyan működik és milyen részekből áll a nézőmérő készülék?


Mit jelent az, hogy digitális a mérés?


Súlyozzuk-e a csatornák nézettségét azok lefedettségével?


Hogyan tudjuk nyomon követni az előfizetői csomagok változását?


Hogyan történik az adatok lekérdezése?


Mi az Alapozó Felmérés?


Milyen mintavételi módszerrel dolgozik a Nielsen Közönségmérés az Alapozó Felmérés során?


Hogyan követjük évről évre a paneltagok életkorának változását?


Hogyan választjuk ki azokat a családokat, ahová végül beszerelésre kerül a műszer?


Lehet-e önként jelentkezni, ha valaki szeretne bekerülni a nézőmérő rendszerbe?


Milyen rendszerességgel történik a panelcsere? Naponta, hetente vagy havonta?


Milyen javadalmazást kapnak a paneltagok azért, hogy részt vesznek a rendszerben?


Honnan tudhatjuk, hogy a paneltagok helyesen kezelik a műszert?


Milyen technikai jellegű minőségellenőrzési pontok vannak beiktatva?



Mióta létezik műszeres televíziós közönségmérés Magyarországon?


Az AGB Hungary 1993 folyamán Budapesten 200 háztartásban telepítetett műszeres közönségmérő berendezést. 1994 márciusától - Kelet-Közép-Európában elsőként - kiépítette a televíziós piaci verseny igényeihez alkalmazkodó országos televíziós nézettségmérést.


Mi tette szükségessé a mérés bevezetését?


Elsősorban a kereskedelmi televíziók megjelenése, a televíziós csatornák valamint a műholdas és kábel televíziózás robbanásszerű növekedése, továbbá az állami szabályozás csökkenése. A televíziós műsorszolgáltatók, a műsorkészítők és hirdetők számára a piaci helyzet kialakulásával egyre fontosabb, hogy tudják, milyen a helyzetük a versenytársaikéhoz képest. Ehhez a nézettségi adat, mint piaci egyenértékes nyújt segítséget.



Home> Where we are>Hungary>FAQ

hungary.gif

English | Hungarian

FAQ


Mióta létezik műszeres televíziós közönségmérés Magyarországon?


Mi tette szükségessé a mérés bevezetését?


Hány háztartásban helyezett el a Nielsen Közönségmérés mérőműszereket?


Miért pont 1040 háztartásból áll a panel??


Miért fontos a hirdetőknek a nézettségi adat?


"Általában melyik csatorna a nézettebb?"


Hogyan definiáljuk a tévénézést?


Mely csatornákat mérjük?


Mely csatornákra tudunk műsor vagy reklámszpot szerinti elemzéseket készíteni?


A Nielsen Közönségmérés miért nem rögzíti mindig, hogy egy sorozat hányadik évad és hányadik rész?


Hogyan működik és milyen részekből áll a nézőmérő készülék?


Mit jelent az, hogy digitális a mérés?


Súlyozzuk-e a csatornák nézettségét azok lefedettségével?


Hogyan tudjuk nyomon követni az előfizetői csomagok változását?


Hogyan történik az adatok lekérdezése?


Mi az Alapozó Felmérés?


Milyen mintavételi módszerrel dolgozik a Nielsen Közönségmérés az Alapozó Felmérés során?


Hogyan követjük évről évre a paneltagok életkorának változását?


Hogyan választjuk ki azokat a családokat, ahová végül beszerelésre kerül a műszer?


Lehet-e önként jelentkezni, ha valaki szeretne bekerülni a nézőmérő rendszerbe?


Milyen rendszerességgel történik a panelcsere? Naponta, hetente vagy havonta?


Milyen javadalmazást kapnak a paneltagok azért, hogy részt vesznek a rendszerben?


Honnan tudhatjuk, hogy a paneltagok helyesen kezelik a műszert?


Milyen technikai jellegű minőségellenőrzési pontok vannak beiktatva?



Mióta létezik műszeres televíziós közönségmérés Magyarországon?


Az AGB Hungary 1993 folyamán Budapesten 200 háztartásban telepítetett műszeres közönségmérő berendezést. 1994 márciusától - Kelet-Közép-Európában elsőként - kiépítette a televíziós piaci verseny igényeihez alkalmazkodó országos televíziós nézettségmérést.


Mi tette szükségessé a mérés bevezetését?


Elsősorban a kereskedelmi televíziók megjelenése, a televíziós csatornák valamint a műholdas és kábel televíziózás robbanásszerű növekedése, továbbá az állami szabályozás csökkenése. A televíziós műsorszolgáltatók, a műsorkészítők és hirdetők számára a piaci helyzet kialakulásával egyre fontosabb, hogy tudják, milyen a helyzetük a versenytársaikéhoz képest. Ehhez a nézettségi adat, mint piaci egyenértékes nyújt segítséget.


Hány háztartásban helyezett el az Nielsen Közönségmérés mérőműszereket?


Az AGB Hungary 1994-ben 620, 1999 tavaszától 840, 2009. január 1-től 940 háztartást szerelt fel nézőmérő műszerrel. A mérésben részt vevő háztartások száma 2009. április 1-től 1040-re bővült. Rendszerünk a mérésben részt vevő családoknál elhelyezett elektronikus adattároló egységekből minden éjjel telefonvonalon lehívja a nézettségi adatokat, és így már másnap képes adatokat szolgáltatni a televíziós csatornák és műsorok nézettségéről.


Miért pont 1040 háztartásból áll a panel?


Kezdetben a panel 200 budapesti háztartásból állt, majd a vidék bevonásával 1994-től 620, 1999-től pedig már 840 háztartás alapján végeztünk műszeres nézettségmérést. A további – lépésenként végrehajtott – panelnövelések eredményezték a jelenlegi 1040 háztartásból álló mintát.


Miért fontos a hirdetőknek a nézettségi adat?


A hirdetők számára fontos információ, hogy mely célcsoportokat (társadalmi csoportokat) mikor, milyen csatornán és milyen jellegű műsorok környezetében lehet elérni a televíziós kampányok segítségével. Fontos fogalom a célcsoport, hiszen bizonyos műsorok környezetében lévő reklámblokkokban elhelyezett hirdetések árának kialakításakor a nézettségnek meghatározó szerepe van.



És ezek a dolgok úgy világszinten elfogadottak. Tehát mind a televíziótársaságoknál, mind a marketingeseknél, mind a műsorgyártóknál... És ők ezért még fizetnek is.

Tehát az, hogy te nem fogadod el attól lehet, hogy még hiteles, hisz rengeteg cég használja ezeket. Biztos a világ vezető cégei is mind hülyék.

2015. ápr. 7. 20:13
 15/15 A kérdező kommentje:

Na az előzőből a lényeg, mert rosszul másolta ki:



Miért fontos a hirdetőknek a nézettségi adat?


A hirdetők számára fontos információ, hogy mely célcsoportokat (társadalmi csoportokat) mikor, milyen csatornán és milyen jellegű műsorok környezetében lehet elérni a televíziós kampányok segítségével. Fontos fogalom a célcsoport, hiszen bizonyos műsorok környezetében lévő reklámblokkokban elhelyezett hirdetések árának kialakításakor a nézettségnek meghatározó szerepe van.



Mi tette szükségessé a mérés bevezetését?


Elsősorban a kereskedelmi televíziók megjelenése, a televíziós csatornák valamint a műholdas és kábel televíziózás robbanásszerű növekedése, továbbá az állami szabályozás csökkenése. A televíziós műsorszolgáltatók, a műsorkészítők és hirdetők számára a piaci helyzet kialakulásával egyre fontosabb, hogy tudják, milyen a helyzetük a versenytársaikéhoz képest. Ehhez a nézettségi adat, mint piaci egyenértékes nyújt segítséget.


És ezek a dolgok úgy világszinten elfogadottak. Tehát mind a televíziótársaságoknál, mind a marketingeseknél, mind a műsorgyártóknál... És ők ezért még fizetnek is.

Tehát az, hogy te nem fogadod el attól lehet, hogy még hiteles, hisz rengeteg cég használja ezeket. Biztos a világ vezető cégei is mind hülyék.

2015. ápr. 7. 20:15
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!