A rendőrség miért kommunikálja szándékosan félre ezeket az adatokat? Vagy ezzel akarják indokolni, hogy miért kell állandóan trafipaxot venni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A rendőrség miért kommunikálja szándékosan félre ezeket az adatokat?"
Mit kommunikál félre?
"Vagy ezzel akarják indokolni, hogy miért kell állandóan trafipaxot venni?"
Nem, nem akarnak megindokolni semmit, mivel ezeket a szabályokat nem ők hozták, hanem a kormány. Minek kéne bárkinek is magyarázkodniuk? Ha valami nem tetszik, menj a parlamentbe reklamálni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Mit kommunikál félre? "
Azt, hogy évek óta azt fújják, hogy sok a gyorshajtás és mennyi a baleset meg bla bla bla és kiderült, hogy a balesetek kevesebb, mint 3%-ért felelős az abszolút gyorshajtás. Az évi kicsit több, mint 15 000 baleset 97%-át nem ez okozza!! De ez úgy van lekommunikálva, hogy mindenki egy száguldó g3c| és kell a trafipax. Pedig ettől nem lesz kevesebb baleset az utakon.
Ráadásul napi szinten trafiznak Siófoknál az M7-esen, évekig nyomatták a Geleji Pihenőnél az M3-ason, ott hiába mérnek, ezeken a helyeken szokott lenni legritkábban baleset. Az oké, hogy kell a pénz, de akkor legalább már ott trafizzanak ahol a közlekedés biztonsága szempontjából is van értelme...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
" Ha a gyorshajtás okozta baleset mindössze 3%, az azért van, mert a többség betartja a sebességkorlátot. Viszont az a maradék gyorshajtó 80%-a balesetet okoz, amiből kijön az a 3%."
Ez így egyáltalán nem igaz. N+1 példát tudnék mondani, hol a közlekedők 100%-a nem tartja be a sebességhatárt és még sincs baleset.
Most csak a 2012-es baleseti statisztika van letöltve, de a szerint a járművezetők 13877 balesetet okoztak és ebből 127 volt abszolút gyorshajtás. Ez 0,9%. Ezt próbálják meg kiszűrni trafival...
Ezzel szemben:
követési távolság be nem tartása: 1006
előzés szabályainak megsértése: 709
szabálytalan kanyarodással okozott balesetek: 2328
Sőt, az ittas motor és személygépjármű vezetők is 905 balesetet okoztak.
A relatív gyorshajtás - azaz a sebesség helytelen megválasztása a megengedett sebességhatáron belül - is sok balesetet okozott, laza 3600-at, de azt meg nem tudod sebességméréssel kiszűrni..
Nekem nem azzal van bajom, hogy mérnek, mérjenek nem érdekel. Mindenki tartsa be az előírt sebességhatárt. Ez nem áll szemben az előző állításommal.
Az évi 15 000 balesetből ~450-et okoz egyértelműen gyorshajtás. Viszont a sebességmérések nem ott történnek, ahol a balesetek. Nézd meg az ORFK baleseti térképét majd vesd össze azzal, hol szoktak gyakran mérni. Nagyon nem lesz átfedésben a kettő egymással, na ez a baj. Tuti zsebre megy jó pár milla a trafi beszerzésekből és a pénzbeszedést leszámítva semmire nem jók, mert nem ott mérnek ahol kellene.
Én nem a gyorshajtást akarom támogatni, hanem a haszontalan pénzszórást ellenzem. Anno kitelepítették a fix trafikat, a románokon kívül senkit nem fényképeznek már le, mert mindenki tudja a helyüket és ott lassít. Erre most tervben van a telepített trafipaxok beszerzése.. biztos eredményesek lesznek azok is :D
Viszont a sok értelmetlen trafizással szemben be lehetett volna fektetni egy a németeknél már használt követési távolság ellenőrző és büntető rendszerre, amivel hatásosan fel lehetne lépni az autópálya bevezetőkön nem ritka ráfutásos balesetek megelőzése érdekében.
Ha már mindenképp trafi, akkor már rég ki lehetett volna építeni az autópályákon a szakaszokra osztott átlagsebesség mérős rendszert. Na annak lenne értelme, akkor nem csak a doboznál tartanák be a 130-at, hanem a teljes szakaszon.
Én támogatnék minden olyan mérési/büntetési rendszert, amely jobbá tenné a közlekedésünket. A bokor mögül trafizás az pont nem ilyen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!