Miért nem csak úgy használunk külföldi technológiákat, hogy mondjuk egy állami cég megvesz egy külföldi lámpát, szétszedi, hogy hogyan működik, nyersanyagokból felépíti újra és ha működik akkor azt dobják belföldön piacra?
Szerintem így kiszűrhetőek lenne a tervezett elavulás, és nem kéne félni attól, hogy egy ROM chip-be pl. kémszoftvert telepített egy másik ország.
Úgy működne a dolog, hogy mondjuk az AMD Amerikában piacra dob egy új FX processzort.
A magyar állami elektronikai gyár vesz egyet, szétszedi, tanulmányozza hogyan működik, majd saját nyersanyagokból épít egy klónt, nem kívánatos elemek kivételével, mások hozzáadásával (pl. hogy strapabíróbb legyen) és piacra dobja Magyarországon valami más néven.
"nekem egyből a fiatból lett lada és a mini fiatból lett kispolszki jutott eszembe."
Nekem meg az a kb 10-15 év technológiai lemaradás, ami az azonos évjáratú Fiat és Lada között volt. De említhetném a Renault és a Dacia közötti minőségi különbséget is, amely valahogy szintén nem a Dacia javára szólt.
A dolog ott kezdődik, hogy ha te azt állítod, létezik a tervezett elavulás, akkor ezt NEKED kell bizonyítanod. Ha ezt nem vagy képes felfogni, akkor értelmes ember soha sem fog veled szóba állni.
Te melyiket veszed meg? A 20 000 forintos hifit, vagy a 150 ezreset? Megnyugtatlak, a drágábban jobbak lesznek az alkatrészek. Így magyarázom.
Nagyon szívesen meghallgatom a kiselőadásodat azokról a technológiai eljárásokról, amikkel tervezett elavulást, vagyis egy idő után mindenképp bekövetkező meghibásodást lehet beépíteni egy gépbe.
"Nagyon szívesen meghallgatom a kiselőadásodat azokról a technológiai eljárásokról, amikkel tervezett elavulást, vagyis egy idő után mindenképp bekövetkező meghibásodást lehet beépíteni egy gépbe."
Nagyon egyszerű. Mozgóalkatrészeket tartalmazó elektronikában fém alkatrészeket műanyag alkatrészekre cserélni, lámpaizzókba vékony vagy strukturálisan hibás izzószálat szerelni, esetleg rosszul szigetelő üvegbúrával ellátni őket. Autók esetében a motorblokkok kulcsalkatrészeit rossz gyártásúakra cserélni, nehezen hozzáférhetővé és/vagy drágán szerelhetővé tenni.
Nagyon egyszerű? Ez legfeljebb azt biztosíthatná, hogy elromoljon valami. Hogy lehet megoldani, hogy a garancia lejárata után lehetőleg 1 nappal _biztosan_ romoljon el mondjuk egy kocsi? Ráadásul annál is, aki naponta 200 km-t vezet, és annál is, aki hetente 20-at.
Egy fém fogaskerék drágább, nehezebb egy műanyagnál, tehát erősebb (drágább, nehezebb) motor kell a meghajtásához. Némileg több kenést igényel, mint egy műanyag. Ha egy nyomtató nem 7 kiló, hanem 8, az eléggé megdobja a szállítási költségeket. Biztos, hogy a szándékos elrontás áll a háttérben? Izzóknál kizártnak tartom, hogy ilyen precízen rossz szigetelést létre lehetne hozni. Ha mégis, akkor nem érné meg, szerintem nagyságrendekkel drágább lenne a gyártása, mint egy sima izzónak. A strukturálisan hibás izzószálat nem értem, akkor hogy lehet egynél többször felkapcsolni, miért nem törik el attól az erőtől, amit a kamion fékezésekor vagy becsavaráskor kap?
Ha mindenki alatt elromlik a kocsi, akkor vajon nem gondolja inkább úgy a kedves vásárló(k tömege), hogy legközelebb vesz egy Kia Ceed-et 7 év garanciával? Mert az vagy nem romlik el, vagy legalább nem az ő pénzét rabolja. A "rossz gyártásút" definiálhatnád, hogy mit jelent.
A drágább nem feltétlenül jobb, de a jobb szinte mindig drágább. A "jóság" egyébként elég relatív. A T-72-es tank nagyon "jó", de 10 méterre célba lövésre inkább egy pisztolyt választanék. Pedig mi az egy tankhoz képest... iPhonet pedig azért vesz valaki, mert szerinte igenis jó. Nem fogja meghatni, ha bárki szerint nem az.
"nekem egyből a fiatból lett lada és a mini fiatból lett kispolszki jutott eszembe."
Ez azért rosz példa, mert azt konkrétan megvásárolták és fizettek érte.
A lengyel kispolszi egy részét vitték vissza Olaszországba, illetve a Zsiguli egy része Fiat motorral ment vissza olaszba.
Azert nem csinaljuk ezt mert:
- igy nem lehet visszafejteni a technologiakat.
- nincs hozza eleg szakember
- letezik szabadalmi oltalom is a vilagban
- az allam nem tudna nyeresegesen ilyen termelest felepiteni
- mert semmi ertelme nincs
Tervezett elavulas pedig nem letezik, jol mondjak fentebb.
Ertem en hogy Csillagkapu, en is szeretem, csak nem keverem a valosaggal.
"Autók esetében a motorblokkok kulcsalkatrészeit rossz gyártásúakra cserélni, nehezen hozzáférhetővé és/vagy drágán szerelhetővé tenni."
Mi lenne ha inkabb megkerdeznel valakit, aki ert ehhez, mielott nekiallsz ilyen dolgokrol okoskodni.
Amit leirtal az marhasag.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!