Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem bírják felfogni...

Miért nem bírják felfogni egyesek, hogy a magyar oktatási rendszer egy katasztrófa, ami a szükségtelen és temérdek lexikális tudás belegyömöszölésére hivatott a tanulók fejébe?

Figyelt kérdés

Semmi értelme olyan dolgot tanítani egy gyereknek, aminek később nem veszi hasznát, mert teljes mértékben nélkülöz mindenféle logikát ilyesmire elverni az időt és az energiát.

Semmi praktikusság nincs abban, ha a gyereket arra kötelezzük, hogy felkeljen reggel 6-kor és legyen 2-3-ig iskolában, aztán menjen haza és írjon otthoni feladatokat és tanuljon másnapra 4-5 tantárgyból estig, mert felelés lesz és dolgozat, mert ez egész egyszerűen elveszi a kedvét és a tanulástól és a fejlődéstől.


Sokkal célirányosabb képzésre van szükség, ami egyénileg osztja be a gyerekeket arra, hogy mit kell tanulniuk, például érdeklődési körnek megfelelően.



2015. febr. 12. 12:58
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

Hidd el, a kérdésednek semmi értelme nincsen, bár lenne.


Mert itt nem az oktatási rendszerrel van a baj (nincs is oktatás). A gyerekek neveletlenek, nincs bennük semmilyen tisztelet, ahhoz vannak szokva, hogy mindent megkapnak, ha valamiért meg kell magukat erőltetni, máris lázadnak és csúnyán beszélnek, a saját sikertelenségükért mást hibáztatnak. A szüleik ugyanilyenek, ők "nevelik" rá erre őket, mert mindent megengednek nekik, ha a gyerek egyest kap, máris a tanár a hibás. A lényeg, hogy a gyereknek semmit ne kelljen csinálnia, de a lehető legjobb jegyeket kapja. A szülő eldönti, hogy a gyereke nagyon okos, ügyvéd lesz belőle, és ha a tanár rossz jegyet ad, akkor a tanár a hibás, hogy hátráltatja a gyereket, és máris megy a szülő az iskolába a folyosón üvöltözni a tanárral. Ez a mentalitás van ma az iskolákban.


Innentől kezdve teljesen mindegy, hogy maga az iskola mit tanít vagy mit nem tanít, a kérdésed nem is releváns. Valójában a mai iskola már nem is tanít semmit, a tanárok már rég leadták a szintet, a valóságban a legtöbb helyen semmi követelmény nincsen, mert beleuntak a tanárok abba, hogy a gyerek nem tanulja meg úgysem, és a szülők lázadoznak, az iskolavezetés pedig mindig a szülők mellé áll, mert ellenkező esetben másik iskolába megy a gyerek. Az iskolavezetőséget nem az oktatás színvonala érdekli elsősorban, hanem a számok és statisztikák. A buktatás statisztikája rosszul mutat, ezért az ilyesmit nem is nézik jó szemmel. Ma már ugye nem iskolaigazgatók vannak, hanem intézményvezetők... Ezért van az, hogy a mai iskola önmaga paródiája, nulla követelménnyel, nulla tanulással. Ha nem hiszed, csak menj ki az utcára, és nézd meg a fiatalságot, hogy viselkednek, milyenek. Kérdezd meg tőlük, mikor volt a mohácsi csata. Az lesz a felelet, hogy "jah, aha, volt valami Dugunics Titusz vagy mit tom én".


Buktatni ugye nem lehet, a tanárok nem is szívesen teszik meg, több okból is. Egyrészt, buktatással a hülyegyereket tartják az iskolában, holott mindenki, az egész tanári kar szabadulni akar tőlük. Csak azt nem veszik észre, hogy úgyis jön helyette újabb hülyegyerek, tehát ez a mentalitás már a tanárok ostobaságát és rossz hozzáállását, gyengeségét mutatja. Ők is ugyanolyan hibásak ezért az egész káoszért, ami van, nem akarom mentegetni őket sem. A másik, ami miatt nem lehet buktatni, hogy ezért a tanárt veszik elő, a tanárnak kell magyarázni a vezetőség előtt, miért buktat, ami sokszor olyan kínos és megalázó, hogy azt mondja a tanár, hogy "inkább átengedem az a hülyét, csak szabaduljak meg tőle, és engem ne vegyen elő ez miatt a nyomorult miatt a vezetés". Ugye írtam, hogy a vezetést nem érdeklik a pedagógiai okok, csak a buktatási statisztika érdekli őket, illetve az, hogy a külvilág felé milyen az iskola híre. Ha a tanár buktat, az iskola hírének árt, ilyenkor tehát a tanár a hibás. A harmadik ok, hogy buktatás esetén a nyári szünetben kötelessége a tanárnak foglalkozni a hülyegyerekkel, fel kell készíteni a pótvizsgára. Erre pedig nem hajlandó a tanár, amikor éppen azért buktatta meg a hülyéjét, mert az semmit nem volt hajlandó egész évben csinálni a pofátlankodáson kívül. Majd pont egy ilyenre fogja a szabadidejét nyáron rááldozni a tanár? Inkább átengedi, hogy nyolcadik/tizenkettedik után ne is lássa többet. Ebből pedig az következik, hogy nincs is semmi tétje az iskolának, vagyis a gyerek számára ennek az az üzenete, hogy nem kell tanulnia, rosszalkodhat, széttrollkodhatja az órákat egész nyugodtan, úgysem lesz semmi következménye. Mondanom sem kell, hogy a szaktanári intőn vagy az igazgatói figyelmeztetésen egyenesen röhögnek, büszkélkednek vele, ha kaptak.


Ha az oktatási rendszerrel akarsz csinálni valamit, akkor először ezt kéne rendbe tenni, visszaadni a tanároknak a megbecsülését, a presztízsét, valahogy elérni, hogy a gyerek érezze, hogy ha rosszat csinál, következménye van, és ha tényleg valami magatartási probléma van, nem eltusolni, szemet hunyni jóhiszeműen felette, hanem keményen büntetni. Az iskola legyen kihívás, ahol követlemények vannak, és igenis adja meg a kudarc élményét is, hogy megtanuljon újra a gyerek küzdeni, és lássa, hogy ha valamit elront, van következménye, évismétlés formájában, vagy úgy, hogy nem mehet a kedvenc egyetemére. Ez az alapvető szint, amit újra el kéne érni, és csak innentől lenne értelme arról beszélni, hogy lexikális tudás kell-e, vagy gyakorlatias oktatás. Ma, higgyétek el, egyik sincs, a mai iskolában az van, hogy a gyerek trágárkodik a tanárral, és röhög rajta, hogy az semmit nem tehet ellene. Tanítás nincs semmilyen formában, az egész oktatási "rendszer" egy szánalom, a régi önmagának paródiája, ahol ügyelnek a formákra, a látszatra, de ha valaki közelebbről megnézi, látja, miről beszélek.


Ezért hagytam ott ezt az egészet már lassan öt éve, és örülök neki, az okos ember nem marad tanár, ezért is van az, hogy olyan az egész, amilyen, mert a fiatal tanárok közül is csak a "selejt" marad, aki tud valamit magával kezdeni, értelmes pályára megy, az értelmesebbje tud, és mer is váltani. Csak azok maradnak, akik másra nem alkalmasak, illetve azok, akik már idősek a váltáshoz, igazából őket sajnálom a legjobban. Az ilyen tanárok már a napokat számolják a nyugdíjig, annyira utálják az egészet. A nagy büdös valóság az, hogy a tanár is utálja az egészet, de igazából a gyerek is valamilyen formában, mert akármilyen a viselkedése, ez a semmittevés, cél és tét nélküli bohóckodás az iskolában igazából időpocsékolás nekik is. Hát ilyen volt az oktatás 2015-ben, amikor még csináltam diploma után egy darabig, és nem hiszem, hogy sokat változott volna, szerintem csak rosszabb lett.

2019. okt. 6. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
Teljesen jogos és érthető kérdés! Most őszintén? A minden napi életben felnőttként már. Mi szükség van például: pitagorász tétel tudására, vagy egy tôbb ismeretlenes egyenletre? Vagy, az írók, kőltők, nevének és életrajzának ismeretére, de még ide sorolhatnám a különbőző verseket amiket be kell magolnia egy magyar gyereknek (Anyám tyúkja, Tisza, Nemzeti dal). Ezekre mi szükség van felnőtt korban? Vagy ott a kémia mint tantárgy, ami teljesen felesleges felnőtt korban. De úgyan így a biológiaból amikor azt tanulják a gyerekek hogy a virágnak milyen részei vannak, azt is minek kell tudnia egy gyereknek. Vagy ott a történelem. Mi szüksége van,a minden napi életben rá. Szóval sok, és tök felesleges lexális tudás bele gyomöszölésre mi szükség van, és azokat ki mire használja felnőttként? Például mire használod az általános iskolai tudásodat például történelemből, kémiából, irodalomból, vagy biológiából? Szóval ez a kérdés egyáltalán nem hülyeség! Aztán meg siránkoztok, meg cseszegetitek a másikat ha nem tud helyesen írni. Mert ilyen is elő fordul és elég gyakran a magyar forúmokon. Saját tapasztalat. Szóval senki se csodálkozzon, ha egy forum társunk írása tele van helyes írási hibákkal. Hogy miért ne csodálkozzunk? Azért mert a helyes írásnál fontosabb az hogy a gyerek tudja Ady vagy József Attila életét, vagy hogy fontosabb és égető b hogy a gyerek a magyar helyes írás helyett tudjon pi-t számolni meg több ismeretlenes egyenletet, vagy hogy ki volt Hitler. Mert ezen előbbiek fóntosabbak még a magyar helyes írásnál is úgye?
2021. ápr. 24. 06:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
A magyar oktatási rendszer megutáltatja a gyerekekkel a tanulást.Én azt látom hogy az a cél sajnos hogy ne legyen a gyereknek ideje mással foglalkozni csak a fölösleges dolgokkal.Felnőttként jobb az élet mint diákként.Napi 8 óráját ledolgozza az ember(tudom hogy van akinak több)utána otthon azt csinál az ember amit akar.Amikor még iskolába jártam én nekem 13-14 óra volt a "munkaidőm",itthon is sokat szenvedtem a tanulással,most a gyerekem van ebben a szar rendszerben.
2022. jan. 12. 17:12
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!