Lesz magyar BMW gyár?
Állítólag új BMW gyárról is tárgyalt Merkel Orbánnal. Lehetségesnek tartjátok vagy ez csak propaganda?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Azt építik le, amelyik többe kerül. Ennyi."
Persze, ahogy azt az egyszeri naiv közgazdász elképzeli, csak a valóságban sokkal könnyebb a külföldi gyáregységeket "halálba küldeni", és mosni kezeinket, mint otthon a miniszterelnökkel/kancellárral/elnökkel beszélgetve magyarázni, hogy de nekünk jobban megéri a külföld támogatása, mert akkor mi gazdaságosabbak leszünk, az anyacég, az anyaországban van, ergo ha otthon nem muzsikálnak jól az ottani politikai vezetőgárda nagyobb erővel tud nyomást gyakorolni rájuk, mint a külsős vállalatok országainak vezetése. Bónuszként a legtöbb vezérigazgató/igazgatótanács versenyszellem ide, piaci liberalizmus oda a hazai dolgozóit támogatja, és őket fogja utoljára kirúgni, ha lehet.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Kár, hogy ez így működik! Mindig a külföldi leánycégeket építik le először, és nem az otthoniakat, ha beüt a krach, a legenda, hogy a tőke nemzettelen ugyanis nem igaz!"
Mondom hogy nem.
Egy autogyarnal nem lehet az egyik gyaregyseg termeleset kivaltani egy masikkal. Ha jon a valsag es az E-Klasse irant csokkent a kereslet, de a CLA tovabbra is keresett, akkor ha a fene fenet eszik is, az E-Klasse gyarat fogjak letekerni, es Kecskemet robog tovabb.
Mint ahogy a legutobbi valsag idejen pl. a nemetorszagi autogyarakat sokkal jobban visszavetette a keresletcsokkenes, mint a magyarorszagiakat.
Persze ha eletedben nem lattal meg autogyarat belulrol akkor siman el is hiheted amit irtal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezzel két problémám van, ha gazdasági visszaesés van, akkor a járműiparban is van, tehát hiába gyártja A típust X gyáregység és B típust Y (külföldi gyáregység), általában a kereslet mindkettő iránt csökken, nyilván az arányokban lehet különbség.
Továbbá ha B típust Y-ban gyártják, és ott mégis működik a dolog, akkor esetleg a B típus gyártását telepítik vissza X-be, akkor is ha gazdaságtalan, mert ezt kívánja a nagypolitika.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"általában a kereslet mindkettő iránt csökken, nyilván az arányokban lehet különbség. "
Annyira lehet kulonbseg, hogy az egyiknel muszakokat kell megszuntetni, a masik meg megy tovabb ahogy eddig, legfeljebb nemi darabszamcsokkenes van, de ugyanannyi ember kell tovabbra is. Mindkettore volt pelda a valsag idejen.
"esetleg a B típus gyártását telepítik vissza X-be"
Csakhogy ez nem megy gyorsan, a dontes meghozatala utan legalabb fel ev ha nem tobb. Nem is csinaltak ilyet a valsag alatt sem, mert egyszeruen tul koltseges.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az ország szégyenfoltjait az Audit, Suzuki, Mercedest sem fogjuk soha tudni a nyakunkról levakarni, még egy ilyen vérszívót már nem bírunk eltartani."
Szerintem meg az ilyen elmebetegek az orszag szegyenfoltjai mint te.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Van rá esély: a hülyének is megéri a bolond magyart dolgoztatni 70ezerért."
Még a Suzukiban is többet keresnek ennél. Persze ha neked csak ennyit fizetnek, akkor a Jani szavait tudnám használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!