Ezt ti komolyan elhiszitek?
,,A következő hét évre 750-800 milliárd forint értékű közlekedésfejlesztést nevesített a Budapesti Közlekedési Központ (BKK), kérdés, hogy valójában mennyire lesz majd pénz - mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a Portfolio.hu portál által szervezett Property Investment Forum ingatlankonferencián kedden, Budapesten. A tervek szerint a Bécsi úton meghosszabítanák az 1-es vaillamos vonalát, amely így egészen az Esztergom-Budapest vonalszakaszhoz elérne, megkönnyítve az utazók mobilitását."
Annyi az egésznek a szépséghibaja hogy már most is 10 fajta busz jár azon a vonalon ahova villamost akarnak tenni. Mivel jobb egy villamos mint egy busz? még lassabb is.
ez azt jelenti hogy minden adózó állampolgár zsebéből csak erre(!) a fejlesztésre évi 30.000 ft.-ot vesz ki az állam az elkövetkezendő 7 évben.
Én számoltam el vagy értettem félre valamit?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem érted azt a szót hogy "nevesített". Azt jelenti hogy fantáziált, megnevezett. Utána jön a lényeg, a pénz. Nem tudják mennyit adnak majd. Fejlesztéseket fantáziálni én is tudok bármilyen mértékben.
Mellesleg amit Vitézy talált ki,az már csak presztizsből is másképp lesz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ugye ez nem volt komoly kérdés, hogy miért jobb a villamos, mint egy busz? Nem tudom, hogy miről szól ez a fejlesztés, nem is vagyok budapesti, de egy villamost például nem befolyásol a forgalom, szabadon haladhat. A sebesség meg olyan dolog, hogy városon belül amúgy is csak 50-60-nal lehet menni. Egy villamost ráadásul jóval olcsóbb fenntartani, árammal működik és egy busz kapacitásának a többszöröse fél el rajta.
Ha nem mutyizzák el a dolgot, akkor még akár jó dolog is lehet belőle. Itt nem az ésszerűség diktál, hanem a mutyifaktor. Mennyit lehet ellopni.
Az egyes villamos ha megtehetné sem menne gyorsabban mint a busz. Ha tudok én inkább buszra szállok mint arra a sz°rra. 10 perc míg átér az árpádhídon, busszal 5 sincs.
Környezetvédelmi szempontból lehet hogy jobb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez a proli viselkedés hogy ne csináljunk semmit mert az én zsebemből megy elég undorító. Ha csinálnak valamit az a baj, ha nem csinálják akkor meg azon rinyálsz.
Kezdjük ott hogy ez a "csak erre 30 ezer évente" duma önmagában baromság. A pénzt így is úgyis kiveszik a zsebedből, akkor már inkább menjen hasznos dolgokra. Ráadásul ha elolvasod a cikket, 2020-ig max a Kelenföldi hosszabbítás lesz kész. Mondjuk azt is levezethetnéd hogy jött ki neked évi 30 ezer...
Meg úgy mellékesen, az hogy "megnevesítette" még semmit nem jelent, csak azt, hogy kb ezek a hosszabb-rövidebb távú fejlesztési TERVEK, ami összesen ennyibe kerülnek előreláthatólag. Aztán ebből majd lesz ami lesz, de csak mellékesen mondom, hogy mindig EU-s pénzeket hoznak le rá, így nagyjából egy fillér nem megy ezekre a mi adónkból.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
4: Az milyen típusú villamos megy ott? Gondolom nem ilyen, vagy hasonló:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ja értem már, a 800 milliárdot osztottad szoroztad :D Amúgy mondom, a számolásod magában baromság, mert ennek nagy része nem szimpla adóból megy, másrészt nem veszed figyelembe a cégek általi adózást.
És mellé baromira ferdítesz, úgy állítva be a dolgot hogy "csak erre" holott egy kb 3km-es villamosszakaszról beszélünk.
Mellékesen összehasonlítva, az 1 és 3-as villamosvonalak teljes költségére 45 milliárd EU-s támogatást kaptunk, kb 95%-osat, és abból a 45-ből 15 ilyen-olyan adók formájában az államnak úszik vissza.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A matek ugye sosem volt erősséged? 30000*7*10M=2100 milliárd...
Mellesleg nem erre az egy projektre költenék (költötték? - Mikori a nyilatkozat? Vitézy már nincs is a BKK-nál) az összes pénzt.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!