Mi lenne, ha az Állam megvenné a Zsiguli licenszét és mi is elkezdenénk gyártani az Ezeröcsit olcsó kocsinak a szar Swift helyett?
Kár ilyen korán kezdeni az ivást karácsony este. Az éjféli misére már ki is megy belőled a szesz, azt' nem lesz jó.
Na, de a kérdéssel is foglalkozni kellene. Mégis mit akarsz kezdeni egy szál licensszel? Talán van hozzá itthon gyártóipar, hogy tömegesen termeljük a Ladákat? Ha ismernéd a Zsiguli-sztorit, tudhatnád, hogy annak idején Togliattiban kis túlzással Európa egyik legnagyobb, legösszetettebb járműgyára épült fel. A nulláról kellett építkezniük az elvtársaknak, mert nem volt háttéripar. Tudom, hihetetlen, de az összeszerelősorra nem csak úgy maguktól kerülnek az alkatrészek, le is kell azt gyártani. Ja, és a Magasságos Szovjetunió szégyenszemre a '70-es évek közepéig használt a Fiat-készletből importált gyári és beszállítói alkatrészeket. Nekünk meg messze nincs olyan gazdasági potenciálunk, mint a Szovjetuniónak 1966-ban, nem tudunk a semmiből autógyárat építeni. Van erőforrás-gyártás Győrben, az Audinál, karosszériaelemeket is tudnak készíteni, a Rába teherautók hajtásláncának elemeit tudja készíteni, vannak üzemek, amik kisebb-nagyobb elektronikai részegységeket gyártanak - és ennyi. Rengeteg alkatrészhez nincs meg a gyártóbázis, a ma gyártott Lada-alkatrészek 80%-a pedig pedálos gokartba is alkalmatlan, nem hogy autóba (biliacél csapágycsészék, sehová sem illeszthető karosszériaelemek, új korukban menetzárlatos gyújtótekercsek és egyebek).
Aztán nem tudom, hallottál-e róla, hogy a Zsiguli nem kimondottan új konstrukció. Az őse, a Fiat 124 1966-os, a Zsiguli alapját képező orosz 124R 1967-69 során készült. Jó 40-50 éves autókról beszélünk, amiknél már a maguk korában is volt jobb (pl. Fiat 128). Azóta pedig - bár te lehet, hogy nem vetted észre - volt némi fejlődés az autóiparban. Például manapság vannak a Ladánál kevesebbet fogyasztó, csendesebb, kényelmesebb autók. Sőt, még biztonságosabbak is. Ez azért nem rossz.
Nem lenne tehát reális az Ezeröcsi feltámasztása. Ma már nem piacképes, mert ha az lenne, a mai napig gyártanák. Azt' közben már az orosz belpiacon sincs rá igény pár éve, meg is szűnt a gyártása. Ja, és nem is vagyok benne biztos, hogy imádott orosz testvéreidnek kellene benyalnod a licenszért: az eredeti, négykörlámpás ezerötös még teljes mértékben Fiat-tervezés volt. Lehet, hogy még mindig ők rendelkeznek a típus tervei fölött, az AvtoVAZ nem értékesítheti tovább.
Nyugodj hát meg szépen, legközelebb mielőtt kitör belőled a végtelen oroszbarátság, legalább kicsit tájékozódj, mert nem árt az. Hátha rájössz, hogy a "hűdemarhajó" szovjet világnál fejlettebb dolgok is vannak és olyan emberek is vannak, akiknek erre van igénye.
Szerettem az "egykettest"!
Apámnak is az volt, és MI haverok is ezekkel őrültködtünk a legnagyobbakat!
De ha TISZTÁN MAGYAR "gépkocsit" fejlesztünk, vagy gyártunk, az csakis ultramodern lehet!
Minimum az energiafelhasználás szempontjából..legalább elektromos és vernie kell másokat..(Jók vagyunk ilyen téren)
Vagy az 1 liter üzemanyaggal megtett kilométerek számában is!
Tehát lóvé kell a fejlesztő mérnökeinknek, akik MÉG NEM mentek el és itt MAGYARKÉNT is képesek világszínvonalra!
Ha itthon gyártanánk abból minden lenne csak nem olcsó autó, egy kis adó innen egy kis adó onnan, egy kis olyan díj egy kis amolyan díj, aztán mire kész lenne a kocsi és a kereskedésbe kerülne, annyiba fájna mint valami középkategóriás nyugati autó...
A másik oldal meg pont arról szól, hogy szinte amúgy se venné meg senki, mert azért nem 5 literrel mentek és azért ez főleg nálunk elég fontos kérdés a mai világban, hogy valamivel 5 vagy 9 literből tudunk menni 100-at.
Miért? Mert a fiatalabbak is átlépték már a második X-et, új típusokat meg nem importálnak hozzánk.
A másik meg az egy válasszal ezelőtti fogyasztás, hiába jó és megbízható autó, azért akkoriban még meg tudták tankolni az emberek őket.
Szia!!! Éppen kezdtem hiányolni a ladákat... Tudod a lada nem volt egy rossz dolog akkor, de mára már megváltoztak az igények, és a lada megmaradt ladának, pedig ahogy egy autószerelő haverom mondta: "egy jó lada olyan, mint egy jó nő, ha vigyázol rá, és megadsz neki dolgokat, akkor egy életen át elkisér"...
DE ma már nem lehetne forgalomba állítani. és nem csak azért, mert indokolatlanul sokat fogyaszt, magas a károsamyag kibocsátása, hanem azért is, mert alapvető biztonsági dolgok/eszközök hiányoznak belőle...
Ráadásul az új suzuki swift már nem olyan, mint a régi... Volt alkalmam ülni benne rengeteg, és tip-top kis autó... Mozgékony kis autó, jól húz, és ahhoz képest költséghatékony...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!