Miért nem terveznek ÉS gyártanak Magyarországon autót? Nézd hogy bejött ez a germán népeknek is és milyen életszínvonalon élnek?
Oké, van egy összeszerelő gyár Győr-ben de az még mindig nem nekünk termeli a tőkét csak a munkanélküliséget csökkenti.
Miért nem tervezünk mi is saját márkát, saját gyártó iparral, és miért nem hasítjuk mi is az eget mint más nyugat-európai ország?
Hagyjuk már ezt a tilos témát!
Magyarországon nincs hagyománya, az EU előtt sem gyártottunk saját autót.
A 0-ról indulva nem sok esély lenne a sok évtizedes cégek mellett, persze meg lehet próbálni, de ki lenne az, aki ebbe beleinvesztál hatalmas vagyonokat?
Valóban nem személyautót kellene gyártani, hanem újraéleszteni az Ikaruszt, a Ganz Mávagot és a Lehel hűtőgépet... Meg kifejleszteni egy könnyű gyalogsági harcjárműcsaládot... Ezekre mind lenne igény a világban...
Mondjuk sosem a szellemiséggel volt itt a gond, hanem a hülyeséggel és a pénzek hiányával...
Ha eltekintesz a politikai maszlagtól és megnézed, hogy egy akármilyen autógyár hogyan épül fel, hogyan szervezi meg a termelést és alakítja az értékesítési stratégiáját, akkor 3 dolog azonnal szembeötlik:
1. Nincs gazdaságosan működő / működtethető manufakturális gyártás az iparágban (A Ferrari a Fiaté, a Lambó a VW-é, az MV Agusta (motor) szállodásoké...), a legtöbb manufaktúra csak pénznyelő, amit szerelemből/reklámérték miatt (stb.) működtetnek.
2. A nagy gyártók is konszernekbe tömörülnek, hogy spóroljanak a közösen gyártott alkatrészeken és nagyobb engedményeket csikarjanak ki a beszállítóktól (méretgazdaságosság).
3. Az európai gyárak nagy többségének kínai befektetői vannak, akik a haszon nagy részét ki is viszik...
Még az amerikai piac sem elég erős ahhoz, hogy fenntartsa a saját autógyártását. Ráadásul; ktgháború van az árak alacsonyan tartása érdekében, egy új beszálló nagy rizikót vállal.
Ki az isten venné meg a magyar autókat? Rengeteg márka van a piacon, nem hiszem hogy túl csábító lenne egy vadiúj, ismeretlen kelet-európai márka.. Itthon meg elég kevés
új autó fogy évente.
Örüljünk, hogy itt van az Audi/Mercedes/Suzuki. Ez egy telített iparág, kockázatos és költséges lenne még megpróbálni is beszállni.
Manapság még a nagy gyártóknak is nehéz életben maradni, és felvásárolják őket a még nagyobbak, 0-ról indulva zéró esélye lenne az autógyártásnak.
Mert lehet jönni a "germán népek" szöveggel, de egy Merci, BMW a világon bárhol ismert név.
"Melyik hülye találta ki hogy tilos?"
Az Eu tanálta ki, fene a szemit.
"Örüljünk, hogy itt van az Audi/Mercedes/Suzuki. "
Nagyon örülünk az ország három legnagyobb szégyenfóttyának.
Nagyon örülünk az ország három legnagyobb szégyenfóttyának.
Szégyenfolt? A németek már megmutatták hogy ha leállítják a termelést megakad az egész magyar gazdaság, arról nem is beszélve hogy a három gyár hány ezer embernek ad munkát. De persze, legyünk büszke magyarok és köpjük le őket, majd átviszik Szlovákiába a gyárukat aztán itt leszünk még párezer munkanélkülivel és iparűzési adó nélkül.
Ezt még a háború után a KGST tiltotta meg, ahogyan a 250ccm feletti motorkerékpárok, valamint a 3.5-5 tonnás tehergépkocsik és az 5-7,5 tonna közti különleges járművek gyártását is. Később pedig az Európai Unióba való belépéskor íratták velünk alá, hogy nem gyárthatunk személygépkocsikat. Erre azért volt szükség, hogy így biztosíthassák saját gyáraik fennmaradását.
Tehát a válasz rendkívül egyszerű: Mert TILOS!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!