Miért nem terveznek ÉS gyártanak Magyarországon autót? Nézd hogy bejött ez a germán népeknek is és milyen életszínvonalon élnek?
Oké, van egy összeszerelő gyár Győr-ben de az még mindig nem nekünk termeli a tőkét csak a munkanélküliséget csökkenti.
Miért nem tervezünk mi is saját márkát, saját gyártó iparral, és miért nem hasítjuk mi is az eget mint más nyugat-európai ország?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az osztrákok is germán nép, mégis jól élnek és nem gyártanak autót:D
Vagy, az oroszok meg nem germán nép, gyártanak autót és mégsem valami magas az életszínvonal.
Egyszerűen, nem attól függ az életszínvonal, hogy gyárt-e autót az adott ország.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Buszt viszont csinálhatnánk.
A Rába motorok elég jók voltak.
Ehhez csupán, pénz, pénz , ja meg pénz kellene és protekcionizmus, míg felszívja magát a cég.
Szellemiség biztosan akadna az országban, igaz nem olyan olcsón mint amit nyugat csak oda tud dobni egy jó mérnöknek, de más úton is itthon lehetne tartani a jó szakembereket
Munkaerőből meg nem lenne hiány, sőt ez csak jót tenne az országnak, rengeteg munkalehetőséget biztosítana és ez növelné minden szempontból az ország vásárlóerejét is
akkor mi az igazi akadály?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ja, a buszipart tényleg kimaxolhatnánk. Persze ehhez nem ártana hogyha nem külföldi buszokat venne a drága kormányunk.
Autógyártás szerintem kockázatos és drága befektetés így a "nulláról" kezdve.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
7#
A piaci verseny.
Olyan buszt akarunk csinálni tehát, ami versenyképes a Man, Mercedes, Solaris, Volvo...st-vel.
Na, egy ilyen modell kifejlesztése nagyon nem egyszerű, mivel már megvannak az erős versenytársak.
Az állam segítségére is szükség lenne eleinte a céghez, mivel protekcionizmus is szükséges hozzá.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"akkor mi az igazi akadály?"
Az hogy tilos. Ha elkezdenél egy ilyen gyártást az EU olyan szankciókkal sújtana, hogy megszűnne létezni Magyarország.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Melyik hülye találta ki hogy tilos? Van valami konkrét forrás erről hogy az EU tiltja az autógyártást? És csodálkozunk hogy itt tart az ország...
A probléma az lenne, hogy a 0-ról autógyárat építeni elég költséges, és vagy minőségi darab kell hogy legyen jó marketinggel, vagy nagyon olcsó hogy megtérüljön a dolog. A legtöbb ember inkább marad azoknál a típusoknál amik évtizedek óta bizonyítanak. És egy tök ismeretlen autógyártó nem fog tudni évi több százezer autót eladni. Masszívan veszteséges lenne, és ezért senki sem akar belefogni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"A Rába motorok elég jók voltak."
Ahham, a 70-es években, ráadásul az is licenszből épült.
"Vagy pl Mozdonyok, vonatok gyártásában is jók voltunk míg szét nem verték"
Ez igaz, a tervgazdaság és a kicsi piac adott a mozdonygyártásunknak. Gyakorlatilag a 90-es években ebben is lemaradtunk.
Lehetne itthon is autót,buszt,teherautót vagy akár mozdonyt gyártani, csak mocskos nagy kezdőtőke kell hozzá. Ha Matolcsy 200 milliárdonként ebbe lapátolná a pénzt, nem az unortodox közgazdászok képzésébe..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Van valami konkrét forrás erről hogy az EU tiltja az autógyártást?"
Nyilván nem publikus.
Csak meg kell nézni a rendszerváltáshoz való "felkészülést"... ezerrel rothasztották le a működő gyárakat, hogy annak a Nyugatnak ne legyen versenytársa, amihez "majd" csatlakozni fogunk.
Ez a "majd" már akkor le volt zsírozva, amikor Fekete János felvette az első 1 milliárdos IMF kölcsönt.
Nem sokkal rá Kádár kiadta a parancsot a "társasági törvény" megalkotására, ami a "privatizációt" meg a nemzeti vagyon külföldi kézbe játszását tette lehetővé.
Ide tartozott a Microelektronikai gyár leégése, ahol az amerikainál magasabb szinvonalú processzorokat gyártottak.
A biztosító az érték dupláját fizette, de mégsem építették újjá a gyárat.
Nos...
Hát nekünk valóban már akkor leosztották a lapokat, és ezen az volt, hogy max összeszerelő üzemekben dolgozhatunk minimálbérért a művelt Nyugat gyarmataként...
Bármi ami gazdasági függetlenséget adhatott volna, azonnak szétverték...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!