Mi értelme van annak, hogy a kormány összevonná a MÁV-ot a volántársaságokkal?
Semmi hátrány nem lenne.
Ausztriában van az ÖBB vagyis az állami vasút meg van a Postbus , ami egy állami volántársaság.
A Postbus tulajdonképpen csak kiegészíti a vasutat , illetve csak olyan helyen működik, ahol nincs vonat.
Ausztriában nem is nagyon vannak távolsági buszjáratok, aki teheti vonattal megy.
Persze, ehhez a vasút infrastruktúrájának fejlesztése, szolgáltatások minőségének javítása kell.
1# Köszönöm válaszod!
Várom a többiek véleményét is!
Szerintem semmi értelme nincs.Indok is nagyon kevés hozzá.
Erre a kormányra nagyon jellemző a centralizálás,itt is épp ezt láthatjuk.
Mellesleg egy rosszul működő cég csak tönkre tenné a jobban,vagy jól menő céget...
Ahoj!
A válasz egyszerű: a hatékonyságot kell növelni, első sorban a párhuzamos járatok csökkentésével, mivel így kétszeres vagy többszörös kapacitást fizet az állam feleslegesen. A 2012-es személyszállítási törvényt valószínű módosítani kell, mivel előírja, hogy ahol vasúti személyszállításra van lehetőség, ott a vasutat előnyben kell részesíteni, mivel egy ilyen holding értelme az lenne, hogy minden eszköz a kezükben van és azt a szolgáltatást nyomják egy helyre, ami a leggazdaságosabb az igények kielégítésére.
A holding, mint lehetőség, nagyon jó, az, hogy ezzel a lehetőséggel hogyan fognak élni, az már egy másik kérdés. Annyi biztos, hogy az országban nagyon sok helyen bizony a vasutat meg kell szüntetni és kizárólag buszos közlekedésben kell gondolkodni, ahogy fordított példát is lehet mutatni. De mindezek ellenére a bővülő autópálya-hálózatok, a lassan javulgató közúthálózat előre mutat a tömegközlekedési igények folyamatos csökkenésére, mivel az egyéni közlekedés előnye behozhatatlan.
2005 óta (KSH adat) minden évben csökken a tömegközlekedést igénybevevők száma, így bizony el kell gondolkodni azon, hogy milyen tömegközlekedési beruházások érik meg egyáltalán. Amúgy csak egyéni gondolat, hogyha az állam nem a tömegközlekedésre nyomna el százmilliárdokat, hanem ennek egy tört részéről lemondana és az üzemanyag lényegesen olcsóbb lenne a jövedéki adók csökkenésétől, nos akkor még ennyire sem lenne szükség tömegközlekedésre.
A másik, hogy nagyon is el kell gondolkodni azon, hogy a tömegközlekedésből a közösségi közlekedés irányát célozzuk meg, de ez hosszú távú, ettől több vitát igénylő téma. A lényeg, hogy a holding nem feltétlenül rossz ötlet és eszköz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!