Mi lesz a magyar utakkal?
Azt olvastam nemrég, hogy a jelenlegi helyzetben ha 130 milliárdot kapnának a szervek évente az utak felújítására, akkor 2043-ra sikerülne ELVILEG felújítani az összes utat, viszont jelenleg még a felét se kapják meg ennek az összegnek. A becslések szerint rohamosan nő a rossz utak hossza, fenntarthatatlanul romlik ott is, ahol eddig jó volt.
Mi lesz így az országgal? Földes utakon fogunk menni ladával? Merthogy a "mai" (átlag autóéletkor 15 év felé közelít) autók egyre kevésbé tolerálják a rossz utakat, és elég drágán lehet csak megcsináltatni őket.
Mit gondoltok, van valami remény arra, hogy valami változik? Szinte minden szomszédos országban többnyire jó utak vannak, szép látható felfestésekkel, nálunk meg táblák helyett azt kell figyelni, hogy hogyan került ki a kátyúkat.
Ilyen a magyar minőség.
Ne is remélj jobbat.
Amúgy tökmindegy, hogy mennyi támogatást kapnak, az útkarbantartó cégek szándékosan rosszul csinálják meg az utakat, hogy minél előbb tönkremenjen és újra lehessen őket csinálni a következő támogatásért.
Ha jól megcsinálnák, akkor nem kapnának olyan hosszú ideig támogatást...
Érdekes, de például a szomszéd Ausztriában jóval magasabb minimálbért fizetnek az útépítő cégek az alkalmazottaiknak, mégis előbb, olcsóbban és jobb utakat csinálnak. Ott olyan anyagból készítik hogy tartós legyen.
Ámde idehaza a mutyi az elsődleges, nem az időben elvégzett minőségi munka. Idehaza a metró építés is drágább mint Bécsben. Pedig idehaza a minimálbér töredékét fizetik a cégek az alkalmazottaiknak. A magas ár oka a mutyi, a kenőpénzek, a korrupció.
Mert az a pénz amit kapnak értelmetlenül elfolyik.
Ma ment itt az utcánkban az egyik csodafegyver - aminek a hivatalos nevét nem tudom, de tulajdonképpen egy kátrány-kavics ágyú. Már nem leöntik a lyukat kátránnyal és rálapátolják a zúzott kavicsot, hanem a kettő keveréke gombnyomásra kijön egy kb. 80-as (mm-ben) csövön és a kezelő a cső mozgatásával teríti a felületre.
Természetesen a felület tisztítása nélkül, nehogy megtapadjon. Aztán a következő 3 napban a forgalom miatt ez egész "kezelés" feljön.
Adtak a székletnek egy pofont, de két útfenntartós ember dolgozott egész nap, fogyott az anyag és a LIAZ is használatban volt.
Ugyanúgy, mint vasárnap a 3 útellenőrzős Transporter, amik fák árnyékában álltak itt-ott az út mentén a Komárom-Esztergom útvonalon, szigorúan az utastérrel befelé, hogy ne látsszon az alvó ember, aki a vasárnapi pótlékot is felveszi a szunyókálásért. (Nem, nem az ebédidejüket töltötték valószínűleg, mindhármat 10-11 között láttam.)
És ez zajlik mindenhol, minden méretben, ezért olyanok az utak.
De sebaj, a kocsimra az ismerős gumis 3 hete szerzett 5500-ért gyári acélfelnit meg 14900/darabért két új gumit, mert akkora gödröt fogtam, hogy a komplett bal első kereket ki kellett dobnom.
Mi lesz? Amikor el lehet el kell kerülni a kátyúkat, ha már/majd nem lehet, akkor lassítani amennyire szükséges.
Hogy hogyan javulhatnának meg az utak? Szemléletváltással.
Én rendszeresen írtam a polgármesternek, hogy rosszak az utak nagyon a lakótelepnél minden irányban, nem lehet úgy menni, hogy valahol jó legyen. Erre most a választások előtt megcsináltak az egyik útból 100 m-ert és annyi :D
Ezek után várhatja, hogy rá fogok szavazni.Bezzeg stadionból kell 100 db.
" ... ha 130 milliárdot kapnának a szervek évente az utak felújítására, akkor 2043-ra sikerülne ELVILEG felújítani az összes utat, ..." - ezzel csak az a bökkenő, hogy egy utat 15-20 évente illene felújítani ... tehát kezdhetnék elölről, csak akkor már jóval magasabb költséggel
szóval sosem lesznek megfelelő útjaink
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!