Mi a reklámadó lényege, és hogyan fogják áthárítani a lakosságra?
Egyrészt emelkedni fog az előfizetési díj, melyet az internetért, tévéért, telefonért fizetsz. Másrészt minden olyan termék árába be fog épülni, melyet reklámoznak, hiszen valamiből ezt a költséget ki kell termelni.
Nézd meg a 2 évvel ezelőtti és mostani telefonköltségeid, vagy a 2 évvel ezelőtti és a mostani bankköltségeid. Ott is beépült az árakba a szolgáltatók adója.
A lényege - józan paraszt ésszel - az, hogy minél keesebb reklám legyen a tv-ben. [Mert már elviselhetetlen, ez sok reklám, hogy elkezdődik valami, aztán 15 perc után van 10 perc reklám, és még nem is csak főműsoridőben, hanem 1:30-kor éjszaka is!]
A lakosságra sehogy, mivel átlagember nem reklámoz. Cégek fogják ezt megfizetni, akik hírdetnek. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy áttételesen megemeli a reklámozott termék/szolgáltatás árát, így tudja átlagember (is) fizetni, de ez nem valószínű.
Nem hülyeség egyébként, mert KELL a reklám, de ez a mennyiség már túlzás!
Nyomsz egy hasznost? :)
# 6:
"A lényege - józan paraszt ésszel - az, hogy minél keesebb reklám legyen a tv-ben. [Mert már elviselhetetlen, ez sok reklám, hogy elkezdődik valami, aztán 15 perc után van 10 perc reklám, és még nem is csak főműsoridőben, hanem 1:30-kor éjszaka is!] "
Az a helyzet, hogy a médiatörvény szabályozza, hogy óránként 12 perc reklám adható egy kereskedelmi csatornán, illetve az is, hogy egy reklámblokk hossza maximálisan mennyi lehet. Illetve azt is a médiatörvény szabályozza, hogy egy egybefüggő műsorszám hány alkalommal szakítható meg. És hogy ezt a médiatörvényt a Fidesz-KDNP fogadta el 2011-ben. Az eredeti 1996-os médiatörvény a 2000-es évek közepén történt módosításáig tiltotta a 45 percnél rövidebb filmalkotások reklámmal történő megszakítását, így tulajdonképpen a sorozatok nagy részében nem volt reklám.
Miért nem erre a szabályozásra térünk vissza, mert ne legyen kétséged, nem lesz kevesebb reklám, hiszen a kereskedelmi televíziózás egyik bevételi forrása a reklám, a másik az előfizetési díj, amit minden csatornáért fizetsz.
"A lakosságra sehogy, mivel átlagember nem reklámoz. Cégek fogják ezt megfizetni, akik hírdetnek. Esetleg azt tudom elképzelni, hogy áttételesen megemeli a reklámozott termék/szolgáltatás árát, így tudja átlagember (is) fizetni, de ez nem valószínű. "
Nem, ahogy nem lett áthárítva sem a telefonadó, sem a tranzakciós adó, sem a chipsadó... A cégek szolgáltatásokat végeznek, termékeket adnak el, aminek az átlagember a használója.
Szerintem csípi valaki szemét (tudjuk kiét)hogy az rtl klub ki majdnem minden híradóban közli, hogy valamilyen formában, hogy nőtt a szegénység.Nem skandálják folyamatosan kórusban, hogy "Magyarország jobban teljesít!"
A reklámok valóban elviselhetetlen mértékűek,de ez nem újdonság.Most veszik észre??Lényeg, hogy megvan a 2/3, jöhet az újabb sarc, csak még ki kellett rá találni valami magyarázatot és ez jött kapóra.Ha emelkedni fog a havidíj, én is lemondom.Ilyen szenny műsorért ez is sok.A sok reklám meg végképp elviselhetetlenné teszi!
A 7-es jól írja.
De a reklám nem csak a kereskedelmi adóknak haszon, hanem azoknak a cégeknek is, akik reklámoznak! Sőt! Nekik van rá nagyobb szükségük. Egyre kevesebb a vásárlóerő, kevesebb a cégek bevétele, ezért szükséges minél több reklám.
Az adónak lehet olyan hatása is, hogy a Kereskedelmi TV-k magasabb árat kérnek a reklámért. Ebben az esetben a cégek a többletköltséget befogják építeni az áraikba.
"Nézd meg a 2 évvel ezelőtti és mostani telefonköltségeid, vagy a 2 évvel ezelőtti és a mostani bankköltségeid"
Megnéztem.
2 éve telefonszámlám: havi 6150 Ft
Most: havi 4500 Ft(ugyanannyi használat mellett)
2 éve banki költség: évente 10.000 Ft
Most: 11.500 Ft
Ez akkora eget verő áremelkedés? Nem hinném. Ez csak a szokásos magyar jajveszékelés, mindenért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!